Schending Copyright

"Beste Roel.
Ik heb inderdaad een berichtje van ikemastah ontvangen waarin hij claimde eigenaar te zijn van de foto's.

Als hij gewoon op mijn (overigens nette) email had gereageerd was er wat mij betreft niets aan de hand geweest.

Wat mij betreft mogen we alle namen uit deze discussie verwijderen net als ik in de eerste post ook heb gedaan. Hierna mag de discussie wat mij betreft gesloten worden.

Blijft nog wel de vraag welke onverlaat jouw foto's verkoopt aan modelbouwwinkels met erbij de mededeling dat hij (of zij) eigenaar is.. want je weet nu van 1 winkel, maar mogelijk dat er meerdere zijn..

Wat mij betreft mogen we alle namen uit deze discussie verwijderen net als ik in de eerste post ook heb gedaan.

Buiten dat ik het lullig vind dat je foto's gepikt zijn, vind ik het niet zo netjes dat je met voor en achternaam genoemd werd in dit draadje.
De naam van de 'dader' moet bekend worden, niet van het 'slachtoffer'.

Laatst bewerkt:
Als de CD werkelijk jouw foto's bevat is het een klinklare zaak via een civiele procedure.

:( Ik denk dat dat een zeer moeilijke taak zal zijn, het is namelijk zo alles wat op het internet verschijnt foto's, teksten, beschrijvingen zijn niet beschermd (zonder copyright), let wel plaats nooit een foto met een of meerdere personen (herkenbaar) er op !!! want deze kunnen u aanvallen op basis van aantasting van hun privaat leven. :confused:
Wanneer u foto's op het net of op een forum zet, plaats er dan een watermerk op (watermarkv2 zeer degelijk en vrij te verkrijgen) :rolleyes:

groeten
Astula

Op foto's, ook die publiekelijk op internet staan, zit altijd auteursrecht.

Auteurs rechten beschermen van foto's op internet is dweilen met de kraan open, iedereen gebruikt foto's van andere voor bepaalde doeleinden. Echter, zodra er geld mee verdient gaat worden met foto's van andere is het misbruik/diefstal.

Auteurs rechten beschermen van foto's op internet is dweilen met de kraan open, iedereen gebruikt foto's van andere voor bepaalde doeleinden. Echter, zodra er geld mee verdient gaat worden met foto's van andere is het misbruik/diefstal.

Bewijs de diefstal maar ???

Ik ga er vanuit dat TS de waarheid spreekt over het misbruik/diefstal van zijn foto's, anders had hij dit draadje niet geopend.

Ik ben geenszins van plan om te gaan procederen tegen wie dan ook. Kost veel te veel tijd en ik denk ook niet dat de winkel de bedoeling heeft gehad mij voor grote bedragen op te lichten. Ik vond het alleen vervelend dat er niet op mijn email gereageerd werd en heb daarom besloten om het op het forum te posten. Nu ik hoor dat hij de CD van iemand anders heeft gekregen vind ik het allemaal niet zo erg meer. Ik ging er eigenlijk van uit dat hij ze van het internet geplukt had.

Kunnen deze en gene (of moderator) misschien ook de naam van de winkel uit het topic verwijderen (of het hele topic)? Ik vind het jammer dat ik de winkel met naam en toenaam heb genoemd in mijn eerste email. Als mijn naam wordt weggehaald, dan ook zijn naam zou ik denken.

Ik vind het goed dat je een topic hebt geopend over deze kwestie, buiten dat een topic openen gratis is is het veel effectiever dan een procedure aan te spannen.
Op deze manier heb je iedereen op de hoogte gebracht dat je foto’s te koop worden aangeboden terwijl ze gratis te zien zijn op het internet.
Als jij dit draadje niet had geopend dan had waarschijnlijk een klant die de CD had gekocht zijn onvrede geuit dat hij voor 22 euro is opgelicht.

De winkelier zou je hiervoor dankbaar moeten zijn, en op z’n minst een reactie versturen op je mail.

als het goed is staat er geen naam meer in dit topic .
sorrie robert maar ik heb je bericht effe aangepast hoop dat je het goed vind.

wiebe mod.

Back