Schip president

Hallo allemaal.Ik heb zo eens op internet gekeken voor een modelschip niet al te moeilijk
Namelijk de president....bij modelbouw de kombuis.
Voor €82,95
Merk sergal
Maat 69cm.....het is een 17de eeuws oorlogsschip.
3 master.
Zou dit een goede aankoop zijn ?????? (als ik hem bestel)

Ik wil heel graag deze bouwen ......maar aan gezien m'n leeftijd.
Wie weet of dit slim is ??????

Gr. Twan

Ik wil heel graag deze bouwen ......maar aan gezien m'n leeftijd.
Wie weet of dit slim is ??????

Dag Twan, welkom op het forum.
We hebben het dus over dit schip:

hms_president_792.jpg

Dat is beslist geen makkelijk schip om mee te beginnen. Je begint zelf al over je leeftijd, dus voel ik me minder bezwaard om te zeggen dat zoiets waarschijnlijk voor jouw leeftijd wat hoog gegrepen is. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik schat de kans hoog in. En dat zou jammer zijn, want je bent jong genoeg om in deze mooie hobby te "groeien". Als zo'n eerste schip mislukt is de kans groot dat je er het bijltje bij neergooit, en dat zou zonde zijn.

Maar om een advies te geven voor een schip dat wat beter geschikt is voor een start zou je misschien kunnen aangeven naar wat voor soort schepen je voorkeur uitgaat. Is dat specifiek dit soort oude schepen, of is je interesse breder?

Groet,

Ad Bakker

Bedankt Ad.Tja het lijkt mij ook een moeilijk schip...
Maar mijn voorkeur is wel van die historische schepen dat wel....
Weet u nog een ander historisch schip????
Dat makkelijker is.

Gr. Twan

sorry Twan,

maar ik zou ook nog aan een schip beginnen (binnenkort maar ik heb nu het geld er voor en ik geef het sneller uit dan ik het besef) maar is dit iets voor mij?
BANCKERT 1/50

eerst nog mijn vrachtschip

maar Twan ik zou er graag niet aan beginnen aan zo'n schip is nochal veel details ;)

grtn Brecht

Beste Brecht mussen.Ik heb de boot bekeken.... en ik vind dat een hele goede keus
Van je.

Zelf ga ik dit schip NIET maken maar ik ga wel een ander historisch schip maken met kannonnen enzovoort

Gr. Twan

Weet u nog een ander historisch schip????

Moeilijk hoor, geen van die historische schepen zijn echt eenvoudig. De Scottish Maid, een schoener uit de eerste helft van de 19e eeuw lijkt wat beter maakbaar:

8524682.jpg

Als je dat "te jong" vindt zou je eens naar één van de Columbus schepen Pinta of Nina kunnen kijken (let op, die zijn er van 3 merken, de links zijn naar de goedkoopste). Daarvan is hier op het forum wel eens meer gezegd dat ze weliswaar niet makkelijk zijn, maar wel beter geschikt voor de beginner dan de grote driemasters.

Wellicht dat er nog andere suggesties komen. Niet te ongeduldig zijn, want niet iedereen zit dagelijks op het forum.

Als je besluit een boot te gaan bouwen, zou ik je willen aanraden daarvan een verslag in het "Bouwverslagen" forum te zetten. Dan ben je ervan verzekerd dat mensen meekijken en waardevolle suggesties geven. Ook kan je gewoon vragen stellen, waarbij het motto is: Bij twijfel eerst vragen en dan doen.

Succes ermee.

Groet,

Ad Bakker

Back