"Schiphol test met op afstand bestuurbare robothavik"

Komt mij bekend voor :)

Mijn vliegmaat mocht daar jaren geleden met zijn (RC) heli rondfladderen om vogels te verjagen. Was een proef van 1 week die weinig indruk op de vogels maakte.

"is wel bekend dat de robot zeker 70 kilometer per uur vliegt"

Vliegt ie echt zo snel, Robert?

frank, ik heb het "oude" model van Kempf zien vliegen in Nederweert en dat vloog vrij snel, veel sneller dan onze membraan modellen. Ik denk dat dit komt door de Profielvleugels.

Bij de vluchten die ik tot nu toe gemaakt heb met mijn ornithopter heb ik gemerkt dat de vogels er geen aanstoot aan geven en zelfs erop af komen om te kijken wat voor een beest er nu weer in hun gebied komt. Ze gaan er in elk geval niet voor weg.

leuk nieuws .....:p

@bluefalconholland:
zou best wel wat detail willen zien en wie weet wel een filmpje

gr
Ferdy

Ik ben hoofdzakelijk benieuwd naar de vleugel want het rendement van mijn vleugel is erg beroerd...... als ik dat kan verbetere ben ik al heeeel blij :)

Knap werk! Byzonder hoe je blijft doorzetten, en hoe goed de vogel nu vliegt. Hoelang ben je er al mee bezig?

Greetz van Aldert

Robert, wat komt voor patentering in aanmerking? Hou in de gaten dat alles wat gepubliceerd is geweest, papier of internet (forum ook), niet meer gepatenteerd kan worden. Dusss..., voorzichtingheid is de moeder van de porceleinkast.

Laatst bewerkt:
R/C Bird

Het is erg knap allemaal, zelf heb ik zo'n Eagle van R.E.M. (Richard Enter Modellbau)

Daar klappen de spinaker-doek-bespande vleugels omhoog en bij de slag naar beneden
bollen ze op en slaan de lucht weg naar achteren.
Da's afstellen en nog eens afstellen, binnenkort een andere motor (brushless) er in, de staart aanpassen zoals besproken op het Modelbouwforum, en vliegen maar.

Hier nog een kort stukje journaal over de ' Horck' veel succes ermee, op grote vliegvelden maar ook kleinere Lelystad bijvoorbeeld zijn vogels een groot probleem.

--> qoZsYhLpQ6w[/media] - Horck R/C bird

Laatst bewerkt door een moderator:
Back