aaa
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb altijd gelezen dat slagvlucht juist voor heel kleine vliegtuigjes efficiënter is vanwege de in verhouding tot grote vliegtuigen dikkere lucht.Slagvluchtmodellen zijn ongeveer 2 tot 4 keer zo efficient als een propeller vliegtuigje van gelijk vermogen. Bedenk dat een zwaluw op 2 gram vet van nederland naar de sahara vliegt! Elk nieuw model gaat natuurlijk op ontwikkeling vooruit en worden telkens beter.
Ik heb het idee dat als je groter bouwt een model meer efficient wordt. Dat is gunstig want op een dag zal een mens middels slagvlucht gaan vliegen.
Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar ik geloof dat de lucht beter bleef kleven aan de vleugels. In verhouding tot grote vliegtuigen was het effect veel groter.Dat lijkt mij een rare redenatie want de lucht is toch ook voor propellors dikker? En bovendien, dan kan je je wel beter afzetten tegen de lucht maar dit betekent ook een hogere weerstand dus hoger stroomverbruik.
Kan/wil/mag de bouwer daarover wat meer vertellen ? Nieuwbouw, verherbouwd? Hoe?... Zelfs de motoren worden zelf gemaakt (of vermaakt) voor maximale efficientie.