Schlüter

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Norbert kok, 6 jan 2008.

  1. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Joop ,

    Super idee, ik was er niet opgekomen. ik ga dit systeem zeker uitvoeren.
    Bedankt voor de tip!

    groetjes norbert
     
  2. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Zo daar ben ik weer met een kleine update.

    De kracht servo voor de fronthef heb ik overdwars boven de stuur servo gemonteerd.
    de verbinding van de servo met hef inrichting heb ik dus schuivend gemaakt. De hef kan nu vrij naar boven bewegen als de machine de grond raakt en tilt nu niet meer de voorwielen op.

    [​IMG]

    De zwaailampen zijn besteld en die komen aan beide kanten van de cabine bij het dak.
    Verder wordt de hele trekker nog 1 keer gespoten in kleur en een laag blanke lak.
    Dan kunnen de verdere details aan gebracht worden.
    Deze week eerst weer een beetje materiaal verzamelen voor de frontmaaier.
     
  3. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Er is weer een beetje gewerkt aan de trekker en ik wilde jullie ook nu weer even het resultaat laten zien.
    Deze week ben ik bezig geweest met de opname driehoek. Deze driehoek komt in de fronthef te hangen. Aan elke machine zit ook dezelfde driehoek van U profiel die over de opname driehoek valt. Het is gewoom een soort van snelkoppeling.
    [​IMG]

    de driehoek is verder voorzien van een ontkoppel stang. Zonder deze stang naar achteren te trekken is het onmogelijk de machine uit de hefinrichting te krijgen.
    [​IMG]

    Zoals gezegt heb ik ook deze week wat materiaal verzamelt voor de frontmaaier.
    ik heb een frame van messing gemaakt en hier zit ook de driehoek aan vast. ik hoop dat het duidelijk is op de foto onder.
    De bovenkant van de maaier is van polystyrol plaat. Op een eerdere foto zijn de messen te zien.
    [​IMG]

    aangezien mijn Schlüter nog niet klaar is ben ik maar even met de Fendt het land op gegaan
    [​IMG]
     
  4. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi Norbert
    Ziet er prachtig uit. ik ben ook zeer benieuwd naar de frontmaaier.
    het ploegen gaat al goed. nu nog zaaien en maaien.

    groeten erik
     
  5. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Erik,

    ik hoop dat ik voor het seizoen begint de frontmaaier klaar heb.Als alles mee zit zal de trekker en maaier rond Mei klaar zijn. Laat je gazon maar groeien, ik kom het graag voor je maaien... moet je alleen ff zeggen waar de kuil moet komen!! Dan hebben jou koeien de volgende winter wat te eten.

    Groeten Norbert

    Een boer met verstand gaat met een Schlüter op het land.
     
  6. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    dit weekend ben ik weer even bezig geweest met mijn trekker. Donderdag heb ik de zwaailampen ontvangen en de Cellen voor de aandrijving. Dus ben ik dit weekend maar bezig gegaan met de zwaailampen op het dak te monteren. Het printje voor de aansturing van de zwaailampen vind zijn plaats in het dak. Daarna wordt er een hemeltje in gemaakt en je ziet er niets meer van.
    [​IMG]

    Het solderen van de SMD print viel best wel mee. ik had verwacht dat het moeilijker zou zijn. maar een goede bril doet toch wonderen.

    [​IMG]
     
  7. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi norbert

    de zwaailampen zien er gaaf uit
    het wordt daadwerkelijkeen echte Schlüter.
    en vooral zo doorgaan

    groeten erik
     
  8. gmctje

    gmctje Guest

    Goeden middag Norbert ik zie daar twee mooie zwaai lampen op jou Schluter en voor de rest ziet het er gelikt uit prachtig ook de front hef is mooi geslaagd.Maakt het nog uit of de lampen links of rechtsom draaien?
    ps wat mijn foto,s betreft dit gaat nu goed zoals je kunt zien iets verder op dit forum
     
  9. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hier ben ik weer met een kleine vordering aan mijn Schlüter.
    De zwaailampen zijn nu definitief vast gezet aan de dak rand. Ze draaien tegen de klok in, de draai richting kan niet omgedraait worden.
    [​IMG]

    Verder heb ik de servo voor de achter hefinrichting ingebouwd. ook hier is in de servo stang een schuif beweging mogelijk net als bij de fronthef. De achter wielen blijven nu altijd op de grond omdat de hef armen altijd naar boven vrij kunnen bewegen.
    [​IMG]

    Ook is de rij accu ingebouw. deze zit onder de motorkap op de bodem van het chassis.
    Dit is om het zwaarte punt zo laag mogenlijk te houden. Nu de accu erin zit wordt het toch al een heel gewicht. Nu komt de er nog een klein gewicht van de drie regelaars en de ontvanger bij. Wat het totaal gewicht is weet ik nog niet want ik heb geen weegschaal.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  10. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hey norbert.

    over koeien gesproken. Nog een paar over !!!!!!!!!

    groeten erik
     
  11. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Vandaag ben ik verder gegaan met het bouwen van de Frontmaaier. Als eerste heb ik een soort bak gesoldeerd waar de motoren in komen. Deze bak heb ik tussen het chassis van de maaier gesoldeerd.
    [​IMG]

    De boven kant van de maaier heeft als basis een polystyrol plaat. Deze heb ik op maat gemaakt en de gaten erin gemaakt voor de motoren. Verder heb ik op de kopse kant van de plaat 2 mm gaatjes geboord voor de bevestiging van de stang die om de maaier zit.
    [​IMG]

    zo ziet het er aan de onderkant uit.
    [​IMG]

    Verder heb ik de motoren gemonteerd en ben nu bezig de schijven te draaien waarmee de messen aan de motoren worden bevestigd.
    [​IMG]

    En zo ziet het eruit met de maaier in de fronthef.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  12. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hierbij nog 1 foto van de trekker met maaier.
    [​IMG]

    Schlüter Bärenstark!!
     
  13. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi norbert

    ziet er heftig uit man. mooi stukje werk
    worden de motoren met een regelaar aangestuurd.

    groeten erik
     
  14. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Norbert

    Ziet er prachtig uit.Komt er nog een flap omheen,anders ben je aan het maaien en strooien tegelijk lijkt mij.

    Gr.Joop
     
  15. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Goedendag, modelbouw vrienden.

    ik ben nu net terug van het werk en zie jullie fijne reacties. Even snel reageren voor ik in bed stap.
    De motoren voor de maaier worden met 1 regelaar aangestuurd en deze wordt in de trekker gebouwd.
    De maaier moet natuurlijk nog verder afgebouwd worden en er komt natuurlijk een rubber flap om heen te hangen. Dit voor de veiligheid natuurlijk. De messen draaien toch met ongeveer 10.000 omw/min.

    weltrusten en tot de volgende keer, Norbert
     
  16. gmctje

    gmctje Guest

    Goede morgen Norbert ben je uitgeslapen ? F C Twente vroeg wanneer Norbert komt om het gras te maaien .Zo te zien met deze schluter een fluitje van een eurocent. Het ziet er prachtig uit
    Groeten GMCtje.
     
  17. Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2008
  18. Norbert kok

    Norbert kok

    Lid geworden:
    16 feb 2006
    Berichten:
    263
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Grobbe Racing,

    Wachinger ken ik ja, je hebt ook nog mfz-Blocher die maakt ook Schlüter traktoren.
    Koop jij dan ook een schlüter? Laat eens wat foto's zien als je hem hebt. Ik ben er zeer benieuwd naar.
    Toch is het zelfbouwen niet zo heel moeilijk hoor, dat valt best nog wel mee. en je bespaard een heleboel geld! ik heb een bod gehad op deze trekker en van dat geld kan ik makelijk 3 andere bouwen.

    kijk ook eens op Modelltruck.net - Das Forum - - Powered by vBulletin en dan bij landmachinen kijken daar staan ook een heleboel traktoren, en nuttige tips!

    Groeten norbert
     
  19. Hoi Norbert,

    Als ik de trekker heb zal ik foto's plaatsen, maar de link die je eronder had gezet loopt goed, echter kan ik de landmachinen niet vinden, misschien zie ik die over het hoofd, zou jij hier een directlink van neer kunnen zetten.

    Alvast bedankt.

    gr Koos
     
  20. Ik heb vanavond al contact gehad met Andreas Blocher over ombouw voor tractoren, en die zijn echt veeeeeeeeeel beter betaalbaar dan wat ik in eerste instantie had gevonden, hij levert dus de chassis ook voor de Dicky tractoren, dus alleen de kap en de motorkap moet dan overgezet worden op dit chassis mfz Blocher - Modellfahrzeuge en dan ben je voor 530 euro kwa chassis klaar en dat is heel wat anders dan 3000 euro bij die anderen, alleen had je dan wel 1:8 maar 1:14 voldoet ook voor mij, en ik denk dat er kwa machine's meer te vinden is in dit formaat.
    Dus nu moet het dit chassis maar worden, 1 met alleen achter wiel en 1 met voor/achter wiel aandrijving, en dan ben ik nog veel goedkoper uit, ik krijg binnen een paar dagen een bouwtekening op Cd van hun om te zien wat ik er nog bij moet kopen e.d. dus sowieso 2 van die dickie trekkers echter kan ik hier geen adres van vinden waar te kopen, dus als jij dat weet hou ik me aanbevolen, voor het sturen moeten er wel goede servo's in want ik denk niet dat de standaard servo's de dikker wielen sturen als ie stilstaat, dus kies ik daar voor de 3305 van Futaba deze kosten ongeveer 59 euro maar kunnen 13 kg aan, en dat moet genoeg zijn. Dus ik kan me even orienteren, en dan binnenkort de bestelling plaatsen en bouwen, en dan weer de beursen bijlangs, kan t nie afwachten.
     

Deel Deze Pagina