Grrr, denk ik net zowat "alles" te hebben, zie ik dit draadje net.
De Supermarine is altijd hoog op mijn wenslijstje geweest. Een jaar of wat geleden stond er een supermooie te koop in de USA, uiteraard voor véél dollars, maar dan had hij ook een watergekoelde motor aan boord...
Helaas bij dit soort projekten moet je toch naar een kosten/baten plaatje kijken. Met kosten bedoel ik niet alleen de pecunia, maar ook de tijd...
Watervliegen doe je om uiteenlopende reden veel minder als "land"vliegen:
1/ Vroeger stond ik altijd alleen aan de waterkant te vliegen...niks aan....
2/ Je moet een vaste locatie hebben anders is het iedere keer weer zoeken naar een geschikte plek. Dit is vaak weer afhankelijk van de windrichting.
3/ Het gesleep met extra spullen, oa het bootje...je moet alles goed vantevoren plannen en voorbereiden, je gaat niet "ff" een uurtje watervliegen.
4/ Bij teveel wind/golfslag is het ook niks.
5/ In de zomer is het bijna niet te doen, overal zeilen, zwemmers, waterscooters, bikini's

Het is dus beperkt tot het voor- en najaar.
Modelbouw is al een hobby waarbij de uren/dagen/jaren bouwen (cq onderhoud) en kosten aan een model een uiterst scheve verhouding heeft als je het over de vlieg(minuten) verdeelt....Om maar van de risico's te zwijgen!
Watervliegen maakt het alleen nóg schever...Harley rijders klagen al dat ze meer sleutelen als rijden, maar dat valt in het niet bij onze hobby!
Je kunt dus wel een model bouwen waar je een jaar aan bezig bent en er een dure stercilinder aan hangt (niet aan denken als-ie koppie onder gaat en de motor breekt af...) maar als je er dan maar 2 X per jaar mee kunt vliegen....
Ik hou het dus nog even bij de NorthJetStar.......