schocky versterken

Beste indoor piloten,

Hoe maken jullie de neus van een schokky sterker ik heb dit zo gedaan, met een carbon mat verstevigt ( op de depron delen ) :roll:

afb15510.jpg

super sterk ( denk ik :lol: )

afb15511.jpg

is een beetje zwaarder ( hoeveel weet ik niet :evil:

Breekt dus ook gegarandeerd direct achter de mat af.

De shockies en alle andere klonen hoef je niet te versterken, normaal gesproken zijn ze meer dan zterk genoeg om met "normale" aandrijvingen alles uit te houden. Natuurlijk niet het hard tegen de grond of muur parkeren tijdens het vliegen.

Dit soort toestellen is ontworpen om zo licht mogelijk te zijn met een redelijke motorisering, en niet om zwaar overpowered door de lucht te scheuren.

ja daar heeft U ongetwijfelt gelijk in, om alles zo licht mogelijk te maken.
Maar na een paar onzachte aanrakingen, met de wanden, of vloer, plafond van de hal staat de neus er toch maar verkreukelt bij, :oops: en ik dacht dit zo op te lossen ( Zaterdag heb ik daar uitslag over ) :roll:

Tja met indoorvliegen wil het helaas wel eens gebeuren dat er geheel onverwachts een muur de zaal oversteekt of het dak zakt onverwachts enkele meters of de vloer springt ineens omhoog. Dit kan soms wel eens zeer vervelend zijn.

Je kunt ook een soort van struts maken tussen het verticale en het horizontale deel van de romp d.m.v. koolstof of carbon. Hierdoor zal de neus niet meer torderen bij het optoeren van de motor. Wat Theo al zei; liever een deukje in de neus dan dat deze afbreekt net voorbij de versteviging.

Groeten Jeroen.

Kun je het niet doen zoals met de knuffel? Gewoon 6 mm depron of epp gebruiken op de neus. Dan heb je al een stuk minder last van kreukels als ie een keer op zijn neus terechtkomt

ik heb het om gekeerde gedaan ik het het verzwakt!!!!!!!! :oops:
ik heb de motor bevestigd met klitterband :o
tussen de achter plaat van de motor (AXI) en zo´n zelfde triplex(0.8mm) op het toestel. tegen het torderen heb ik tussen het verticale en horizontale deel een stuk depron onder 45° gelijmt (hierzit ook het triplex van de motoraan vast

Motor vast met klitteband?
Waarschuw je even als je opstijgt?
Ga ik in de kantine zitten..

valt heel goed goed mee!!!!!(en er niet af) :wink:
bij het experimenteren is hij 1 keer los gekomen tijdens de vlucht en dat was na een tail-slide van een paar meter en dan in een keer vol vermogen geven . :oops:
bij de rest van het 3D vliegen blijft hij gewoon op zijn plaats.
Behalve als het mis gaat en hard tegen het dek komt dan komt de motor los en voor de rest geen schade aan de neus :D

Back