Schokdemperolie

Heey,
Ik kwam er tijdens het demonteren achter dat er geen olie meer in mijn schokdempers zit (ze zijn uit elkaar geklapt bij crash) maar wat voor olie zit er in de schokdempers van de ansmann master smacker?

Alvast bedankt voor de hulp,

Daan

Als je niet weet welke dikte olie erin moet zou ik kiezen voor de medium dikte schokdemperolie. Misschien niet optimaal, maar beter dan niets. Laat je niet verleiden tot gewone olie erin te doen, dat werkt niet echt.

Als je de dikte niet weet, neem het gemiddelde. Dikte-getal varieert van 250 tot 750, 500 zit dan precies in het midden.

Luister niet naar fastrockets...Praat wel vaker onzin. Koop gewoon schokdemper silicone olie bij een lokale rc boer... Of bestel via internet. Kijk rond de 350-400 CPS.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Bij Ansmann zit er standaard 200 in maar dat is eigenlijk een beetje dun, ik zou voor 300/350 gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Luister niet naar fastrockets...Praat wel vaker onzin. Koop gewoon schokdemper silicone olie bij een lokale rc boer... Of bestel via internet. Kijk rond de 350-400 CPS.

Zelf heb ik er ook een tijd mengsmering in gehad... Dat is toch ook olie? Of heb ik dat verkeerd

Heb het zelf ook geprobeerd. En werkt prima

Tuurlijk joh.... Denk dat silicone olie toch ffe wel wat anders in elkaar zit dan mengsmering...

Als je ergens geen verstand van heb reageer dan niet met zulke stomme antwoorden.

Doe wat je moet doen, maar ga mensen geen foutieve adviezen geven.

@Daan
Koop dus een flesje olie tussen de 300-400cps en vul alle 4 de shocks met die olie.

Back