Tribal-Savage,
Ik heb alle bouwbeschrijvingen van verschillende Savage modellen bekeken [op de HPI site] of hierin verschil zat, niet dus!! Als je de bouwtekening goed bekijk dan zie rechts-bovenin hoe je ze dicht moet schroeven, kijk hier even bij "step 1" dit geeft de zuiger-stand aan "voor" het dicht-schroeven "step 2", van de dempers. [duidelijk het onderdruk-systeem]
Het openklappen bij de dempers van een Savage zal niet zo snel gebeuren omdat deze in principe, waarschijnlijk alleen bij slijtage van het kopgedeelte als gevolg van het vele open en dicht schroeven, een risico kan ontstaat. Bij de dempers van bv een MT [heb ik zelf] die het zelfde "principe" hanteerd als bij de Savage [er zijn nog meer dempers dan alleen die van de Savage], is de construktie van de afdichting beneden bij de zuigerstang uitgevoerd met een "klik"-constructie wat iets minder solide is en meer risico met zich meebrengt, dan bij de dempers van bv een Savage die op de bouwtekening is uitgevoerd met een "schroef"-construktie, vandaar mijn bezorgdheid over sommige dempers. Er zijn meer dempers die bekend staan om dit euvel bv de [k.....] dempers van mijn Schumacher, wanneer hier teveel overdruk in ontstaat doordat het compensatiefoam niet meer de goede werking heeft, dan "kan" [risico] de afsluit-ring eruit klappen.
Overigens staat in mijn bericht geschreven dat je je dempers na het afvullen tot 5mm onder de rand, nog een keer moet afvullen met een kop er op. Net als met het lezen van een bericht [misschien ben ik niet zo duidelijk in mijn uitleg, maar ik doe mijn best, en werk hier nog elke keer aan] moet je ook de tijd nemen voor je dempers en de bouwbeschrijvingen hiervan, sommige rijders zijn hier wel een hele avond/dag mee bezig, en boeken daardoor ook het beste resultaat. Dankzij dit topic kwam ik er ook achter dat ik mijn MT dempers verkeerd behandeld had :? , zo zie je maar ook ik moet leren [bouwbeschrijvingen] lezen :wink:
m.vr.gr. Per.