Schommelend motor vermogen

Goededag,

Ik heb vandaag weer lekker gevolgen met de mini titan E325 van mij. Maar ontdekte een probleempje. De esc staat geprogrameerd op governor mode wat dus als ik goed heb een constant rpm. Nu viel het me op tijdens de vlucht dat de motor afslaat als gas verminder. Is dat normaal? of heb ik iets verkeerd in me setup?

Wordt mij ook aan geraden een 11T pinion te plaatsen, hebben jullie daar ervaring mee?

Snap je vraag niet helemaal goed. Maar heb je wel een vlakke gascurve in de idle up? Bijvoorbeeld op 80% vlak.

Heb hem in idle up overal op 85% staan. Het probleem is als volgt dat je de motor duidelijk hoort afslaan. Net als of ie dan lager gaat draaien als ik minder gas geef. Dit heb ik in normal mode waar ik 0 60 60 60 60 heb staan.
De vraag is dan of dat normaal is dat ie afslaat.

Nee dat is natuurlijk niet normaal. Ik zou even de voltage beveiliging van je regelaar nakijken. En het mooiste is nog om een datalogger mee te nemen en te zien wat er nu precies gebeurd.

Verder heb je ontvangst problemen uitgesloten.....failsave??

De BEC gebruik je van de regelaar? Zo ja misschien eens een losse ontvangeraccu proberen om het één en ander uit te sluiten.

Ik zal dat zeer zeker direkt checken maar op welke kan ik hem dan het beste zetten?

Ik heb er geen BEC op. De esc is rechtstreeks in de ontvanger van mijn futaba 6EX 2.4 Ghz zender ingeplugged. De failsave heb ik niet aangeraakt tijdens het instellen dus die staat gewoon op standaard dus uit denk ik. Moet ik er iets speciaals mee doen dan?

Kan je wel je curve gebruiken met de gov erop? Ik zou de throttle hold programmeren, en dan in normal flat 60% en in idle flat 85% proggen. Kan je opspinnen met de soft startup, en dan heb je twee toerentallen om mee te klooien. De 6EX heeft maar 2 vliegmodi toch (norm en idle)?

Groetjes,

Ton.

Ja hij heeft er twee maar ja. Verlopig genoeg vind ik. Ik heb hem dus zo gedaan ja. Normal 60 overal behalve bij 1 ( dus gas op 0) en in idle up alles 85%. Maar dat verklaard mij het afslaan van de motor nog niet echt. Ligt het dan aan de voltage cutoff? Welke moet ik dan instellen?

Verder vliegt hij super man.

De voltage afslag gaf ik ook als eerste aan in mijn checklist ;)
Kijk dat even na in het boekje van de regelaar, het was in ieder geval het eerste wat mij te binnen schoot.

Skidz bedoeld om in je normal mode ook een complete vlakke curve te zetten en het optoeren dan te laten doen door de softstart in de regelaar in plaats van met je stick.

Ik ga hem instellen en morgen checken hoe hij het doet. Maar is dat dan niet gevaarlijk want dan begint hij echt te draaien zodra ik de batterij erin doe als ik de throttle hold eraf haal. Is een optie die ik ook zal proberen dan.

Nog meer mogelijkheden die ik kan checken?

Back