Schoonhouden auto

• Topicstarter Topicstarter badmuts20
  • Startdatum Startdatum
B

badmuts20

Guest
Hallo luitjes,

Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie je brandstof auto schoonmaken cq schoonhouden en dan met hoofddoel offroad modellen.

Vuil laten drogen en afborstelen met een dikke kwast.
Vettige gedeeltes bij de motor met remmenreiniger.
Kneedgum voor de kleine hoekjes.

Wanneer klaar inspuiten met WD40 voor de glans en gelijk een vettig laagje dat nieuw vuil niet gaat hechten aan het plastick.

je kan wd40 overal voor gebruiken ofniet soms toch maar busje halen :P

afspuiten compressor en kwastje en emt babydoekje schoonmaken

Kijk met een kwast dat is nog eens handig.
Wat ik met mijn vorige auto's had is dat de brandstof een plakkerige laag achter lieten.
Deze ga ik nu eens proberen met de babie doekies te verwijderen tegen die tijd.

Oja en die WD40 is dat gewoon een spuitbus zoals sileconenspray?

WD 40 is een soort kruipolie, maar dan met heel veel extra werkingen, het is een blauwe spuitbus met gele letters en een rood dopje erop, niet ECHT goedkoop, maar wonderspul...

-sloten en scharnieren smeren
-vocht verdrijven (bijvoorbeeld uit verdelerkap van automotor)
-reinigen van electrische contacten
en nog talloze toepassingen

bij de meeste automaterialen handels en doe het zelf zaken is het wel te koop, soms zelfs bij het tankstation

niet ECHT goedkoop, maar wonderspul...

Zo duur is het nu ook weer niet, volgens mij € 5.50 voor een grote spuitbus.
Ik doe ongeveer 1/2 jaar met een spuitbus.
Dus dat valt wel mee. Maar het werkt perfect zeker voor off-road.

gr Wolf

Ik bedoel in vergelijking met goedkope kruipolie...

en het is lang zo erg niet meer als een jaar of 6 geleden (toen kostte de grote spuitbus bijna het dubbele (20 gulden))

Ik heb een vraagje over dat wd40, kan je dat gewoon over je 'hele' auto spuiten?
Uiteraad even uitkijken bij de carberateur en de gloeiplug.

Nick 8)

NickRc zei:
Ik heb een vraagje over dat wd40, kan je dat gewoon over je 'hele' auto spuiten?
Uiteraad even uitkijken bij de carberateur en de gloeiplug.

Nick 8)

Ja je kan het overal voor gebruiken, alleen zorg ervoor dat je elektronica niet nat wordt ( bijv: binnen in je servo ) Ik zou het inderdaad niet in je motor laten komen, maar je kan er wel je carberateur van BUITEN mee schoonmaken. Je kan er perfect je lagers mee schoonmaken!

Buy it and try it 8)

Vuil laten drogen en afborstelen met een dikke kwast.
Vettige gedeeltes bij de motor met remmenreiniger.
Kneedgum voor de kleine hoekjes
Wanneer klaar inspuiten met WD40 voor de glans en gelijk een vettig laagje dat nieuw vuil niet gaat hechten aan het plastick.
wat spuit je dan in?? kap of auto?

gewoon je hele auto inspuiten als deze schoon is en dan op laten drogen.
Je plastic delen zien er weer als nieuw uit en niet zo stoffig.

Ik koop de busjes altijd bij de action, daar krijg je ze voor 2,50 is de helft als bij de gamma of praxis.

Ik maak wel het huis van de motor schoon met remmenreiniger deze spuit echt vuil ervan.

groetjes Bas

Het elektronische gedeelte haal ik helemaal weg, kwestie van 3 clips en 1 schroef. Die delen neem ik af met 1 doekje. Chasis en het overgebleven spul met remmenreiniger. De kap met zeepsop en lauw water.

Werkt perfect.

Mzzl.

Ik zou geen remreiniger op de plastic onderedelen gebruiken, wel wd40 op plastic onderdelen. remreiniger tast plastic aan en kan het sneller stuk gaan. Ook gaat het plastic er niet echt van glimmen zullen we maar zeggen maar word een doffe bedoelingen. Ieder voor zich maar ik gebruik remreiniger alleen op alu,staal en andere metalen:yes:

Ik gebruik niets anders dan remmenreiniger en het werkt prima, plastic kan inderdaad een beetje dof grijs uitslaan maar zeker niet zwak worden en als je daarna een laagje wd40 er overheen spuit en een beetje met een doekje langs wrijft glimt het als nooit eerder....

Laatst bewerkt:
Oke ik dacht toch echt dat het plastic er broos van wordt en meer kans dat het dat eerder breekt. Zoniet, verkeert gedacht.
mvg

Back