Schroef hoe te berekenen????

• Topicstarter Topicstarter dablonky
  • Startdatum Startdatum
hoe ga je dat aandrijven dan als je het met het riempje gaat doen ik neem aan dat de schroeven dan naar elkaar draaien ???? als je er 2 gaat gebruiken of je moet met tandwielen gaan werken.

gr Cas

ik kan als ze naar elkaar draaien een linkse en een rechtsomdraaiende schroef maar er komen twee snaren op als er 2 schroeven komen dan draaien ze dezelfde kant op
ik denk dat het nog een leuk projectje gaat worden zo met een weekje of 2 is de romp helemaal klaar en dan moet ik maar even zien hoe het loopt

ja dat is zeker uitproberen en uitproberen en uitproberen
dat maakt het zo "leuk "he

hou ons op de hoogte ik ben wel benieuwd

gr Cas

de eerste opstelling die ik ga proberen is 1 schroef met een tandwiel ketting overbrenging van 9 tanden naar 6

het uiterste toerental onbelast van de motor is zo'n 16000

het koppel zal ik wel nooit weten maar ik heb al een scala aan mogelijkheden om die te vehogen (vlindercarb, rocketkey, fibermembraam, bigbore hogedruk kop met boosterpoort enz.) daar ga ik de eerste schroeven op proberen.

weet iemand waar ik goede schroeven online kan bestellen????

je kan bij RC import.nl props bestellen zijn niet duur en zijn goed
Als ik jou was zou ik voor een 3 blads gaan.
gr Cas

de verhouden 3 op 1 is wel drastiche je motor kakt een heel eind in ook met 12 pk je kan beter iets kleiner gaan 15 tand naar 18
lijkt niks maar je schroef en het vermogen van je motor wel

gr Cas

Waarom kakt de motor daar dan bij in :rolleyes: :rolleyes:
De verhouding 3:1 houd toch in als dat de motor.
3000 toeren maakt dan de schroef maar 1000 hoor
dus wordf je als het ware sterker
mvg
Frederik :D :D :D

je motor kakt in als je schroef te veel water moet verplaatsen dan de toeren die je motor maakt

gr Cas

het hoeven geen 30000 toeren meer te zijn ik heb genoeg aan 20000/22000

gezien de motor zal het zo,n beetje 2/3 op 1 worden en dat is al een heel stuk minder als dat ik dacht

Back