schroefbare hoogtestarthaak

Discussie in 'F3J' gestart door Erik van Nes, 11 mrt 2019.

  1. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Voor een recent gekochte zwever zoek ik een hoogtestarthaak die ik kan schroeven (metrische draad en dus ook verwijderen). De zwever is vol kunststof (+ carbon) en vooral bedoeld voor aan de helling. Maar wij hebben een lier op het veld en dat wil ik ook eens proberen.
    Tot nu toe vind ik bij de LHS vooral plastic constructies die duidelijk voor een lichtere categorie start bedoeld zijn.

    Wie weet wat ik waar kan verkrijgen (bestellen).

    groet,
    Erik
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoi Erik,
    Wordt er bij jullie gesleept? Dan kun je ook een klittebandje gebruiken en zo je zwever omhoog takelen ;-).
    Groeten,
    Willem
     
  3. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Hi Willem,

    Ja, er kan gesleept worden en ik werk op kleinere zwevers met klittenband. Voor deze zwever wil ik met een lier starten. Daarbij is deze zwever vol kunststof, en eerder zwaar dan licht. Ik zoek dus een stevige, metalen haak. Voor die haak maak ik intern iets om in te schroeven (metrische schroefdraad M3 waarschijnlijk)

    groet,
    Erik

    PS goed te zien dat er vorderingen zijn voor het RES vliegen. Data alvast in mijn agenda gezet
     
    Terence en jve vinden dit leuk.
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Ja. Dat ga ik even allemaal goed bekijken, uitzoeken en bestellen.

    Stom, stom, stom. Vorige week eerst bij H-I in W. geweest. Had niets. Toen naar Q te P. Daar een AAA ontvanger accu gekocht en niet gevraagd naar de hoogtestarthaak. Ik had dus al iets kunnen hebben.

    Komt goed.
     
  6. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Hengelo
    Met een beetje geluk heb ik zoiets nog wel liggen, zal vanavond wel even kijken.
     
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb er ook nog wel een liggen, voldoende sterk voor een full-blown F3B lierstart.
     
    crins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina