schroefdraad koelkop dolgedraaid

hallo,

Ik heb hier een motortje waarvan het schroefdraad van waar een gloeiplug in moet dolgedraaid is. burn room heet het volgensmij.

hoe krijg ik de burnroom van de koelkop af. het ringentje (shime ofzo) tussen de koelkop en de motor is er al af.

Als jullie fotos willen kan ik ze uploaden.

thx

1 Keer tegen aan tikken?
Je weet wel zeker dat het losse gedeeltes zijn?

Bij mijn motoren is 1 keer tikken genoeg!

tikken vanaf welke kant??

vanaf de bovenkant van de koelkop met iets ertegenaan ofzo?

het zijn duidelijk twee delen, de kleur is anders en je ziet er een naad tussen

Het schroefdraad waar de gloeiplug in komt te zitten is gewoon dol.

Even goed kijken of het wel een losse burnroom is , de meeste motoren op RTR auto's hebben een koelkop en burnroom in 1.

Gewoon ff kijken naar merk en type motor en we kunnen je het een stuk sneller vertellen wat je moet doen ;)

Heb je dat draad in de gloeiplug gedouwt?? En slaat de motor dan steeds af?
Maak anders iddff foto, snap t niet helemaal..

Het probleem en de vraagstelling is mij geheel duidelijk. En je kunt wel overal een foto willen hebben maar ik denk dat het verstandiger is om eerst bij je eigen auto zelfstandig je problemen op te kunnen lossen voordat je anderen probeert te helpen.

Is de burnroom voor jouw motor los te koop? Zo ja moet het los kunnen. Bij mijn hpi en force motoren kwam ie zo los.
Als ie echt vast zit en je kunt aan een vervanger komen kun je op een workmate (lees plank met gat) een gat uitzoeken waar de burnroom wel doorpast en de cilinderkop niet.
Pijpsleuteltje 8 op de gloei plug zetten en een tik geven. Gebruik een schone ondergrond en voorkom krassen op het pasvlak.
Kijk ook eens naar een tunekoelkop misschien voordeliger.

Tip:
Goed gereedschap is het halve werk en houdt je spullen heel. gloei plug schroefdraad hoeft niet kapot te gaan.
Mvg
Daniel

Heb die van mij wss al gevonden, na een paar stickys weer doorgelezen te hebben..
Maar omdat hij dit zegt:
''het schroefdraad van waar een gloeiplug in moet dolgedraaid is.''

Denk dus dat hij dat draadje in de gloeiplug erin geduwt heeft.. Maar weet het niet zeker omdat ik het niet helemaal snap.. ;)

Rutger

Als je het zelf al niet helemaal snap moet je dus VOORAL GEEEEEEN ADVIEZEN GAAN GEVEN

Probleem is dat je in zowat elk draadje probeert me te praten en te doen alsof je overal verstand van hebt terwijl je er nog 0,0 verstand van hebt.

Op die manier help je mensen alleen maar verder in de problemen :!:

Zorg eerst eens dat je weet waar je het over hebt voordat je je mond opentrekt....

Als de topicstarter gewoon even naar het merk en type van de motor kijkt weten we snel genoeg of er een losse verbrandingskamer aanwezig is of niet. ;)

als je je koelkop er afschroeft en met je gloeiplug sleutel op dat ''gat'' van je verbrandings kamer duwt moet hij zo er uit vallen. hij gaat er uit aan de kant waar je hem op je motor zet. als het 1 deel is zit er niks anders op dan een nieuwe koelkop te kopen. mischien opnieuw tappen maar zal niet mooi uitpakken ben ik bang

Opnieuw tappen gaat niet werken ..... Je bent het materiaal waar je de plug in vast draait tenslotte al kwijt en pluggen hebben een redelijk standaard maat ;)

Het is of de verbrandingskamer vervangen of de complete koelkop.

Als je het zelf al niet helemaal snap moet je dus VOORAL GEEEEEEN ADVIEZEN GAAN GEVEN

Probleem is dat je in zowat elk draadje probeert me te praten en te doen alsof je overal verstand van hebt terwijl je er nog 0,0 verstand van hebt.

Op die manier help je mensen alleen maar verder in de problemen :!:

Zorg eerst eens dat je weet waar je het over hebt voordat je je mond opentrekt....

Als de topicstarter gewoon even naar het merk en type van de motor kijkt weten we snel genoeg of er een losse verbrandingskamer aanwezig is of niet. ;)

Het is een Vertex .21 engine.

als je je koelkop er afschroeft en met je gloeiplug sleutel op dat ''gat'' van je verbrandings kamer duwt moet hij zo er uit vallen. hij gaat er uit aan de kant waar je hem op je motor zet. als het 1 deel is zit er niks anders op dan een nieuwe koelkop te kopen. mischien opnieuw tappen maar zal niet mooi uitpakken ben ik bang

Ik heb hard op dat ''gat'' geduwd maar er is geen beweging in gekomen.

Vertex is te vinden op merken als HSP en ACME (heeft waarschijnlijk een blauwe koelkop) , en voor zover ik weet bestaan die uit 1 stuk....

Je zal dus opzoek moeten naar een nieuwe koelkop.

Of een andere motor. een Force.21 kan je al voor rond de 90 euro vinden.

Als je een schuifmaat hebt en je kunt er goed mee overweg moet je even de de binnendiameter van de cilinder (= buitendiameter burnroom) meten, misschien hebben we nog wel wat alternatieven...

Ik heb hier de exploded view gevonden. En inderdaad zit de burnroom in de koelkop geïntegreerd.

Ik heb eventueel nog wel een losse burnroom + cilinderkop van een .21 Force motor voor je, voor niets.... kan je proberen of het werkt ;)

Ik heb hier de exploded view gevonden. En inderdaad zit de burnroom in de koelkop geïntegreerd.

Ik heb eventueel nog wel een losse burnroom + cilinderkop van een .21 Force motor voor je, voor niets.... kan je proberen of het werkt ;)

Ik zou graag die burnroom en cilinderkop krijgen van jou.
ik kan alleen niet hem komen ophalen. zou je hem willen opsturen naar mij.
uiteraard betaal ik de verzendkosten.

ohh enehh
Ik heb net de cilinderkop en burnroom van een hpi f3.5(motortje van trophy) geprobeert maar dat paste niet. de burnroom paste niet in plek waar die hoort.

Wat niet past kan pas gemaakt worden. Zeker als de andere burnroom groter is.

Maar zomaar iets anders plaatsen is niet zonder risico, je moet er zorg voor dragen dat de afstand tussen burnroom en zuiger op het hoogste punt goed staat.

Als het HPI 3,5 cc motortje niet past, zal de force .21 (3,5cc) ook niet gaan passen, zover ik weet zijn dit dezelfde motoren.. (Dit weet ik niet 100% zeker, maar ik verwacht dat het wel bevestigt word in dit topic)

De 3,5cc HPI's zijn voor zover ik weet allemaal Force motoren met enkel een HPI logo'tje ;)

Denk dat je met een beetje zoeken op Ebay wel een originele Vertex kop kunt vinden , dat soort spul (ACME , HSP en alle andere labeltjes) wordt vaak genoeg aangeboden daar.

Back