schroeven onderkant bij motor afgebroken :(

• Topicstarter Topicstarter roman
  • Startdatum Startdatum
R

roman

Guest
hey mensen ik heb een probleempje

ik reed laatst op een getegeld pleintje en ging iets te hard..

en ik vloog echt over de stenen en ik wist al dat mijn schroeven aan de onderkant onder de motor helemaal versleten waren maarja.. qlone, er moeten platte schroeven toch? die zaten er niet. ze waren al versleten :(

maar ff terug naar me vraag: ik kwam wel hard tegen de steenrandjes aan en nu is er dus 1 schroef helemaal afgebroken, en eentje superkrom

hoe moet ik dit oplossen? gewoon uitboren? mijn vader kan me daar wel mee helpen. is dit de goede manier? en daarna gewoon weer opnieuw tappen...

misschien steekt die ene schroef er nog een beetje uit en dat ik hem er met een tang uit kan draaien..

iemand tips?

laters,
Roman

Sleufje inslijpen met een dremel en een slijpschijfje. Dan kan je hem zo met een schroevendraaier uitschroeven.

ehhm ik snap je niet helemaal :? :P

mag ik wat meer uitleg?

bedankt voor het antwoord!

laters,
Roman

mad paint skilzz :P :P

boutkapot.JPG

ooh natuurlijk :D

thanx allemaal, hopelijk lukt dit :D

en hoe maak ik die sleuf dan??

laters,
Roman

zie post, doe ook een beetje moeite:
Roelof zei:
Sleufje inslijpen met een dremel en een slijpschijfje. Dan kan je hem zo met een schroevendraaier uitschroeven.

geloof me een boorkolom bedienen met handschoenen is gevaarlijker.

oke bedankt allemaal :D

ja ik doe het sowieso met mn vader, en hij mag het best doen, ben te lui :P

laters,
Roman

nee ik zag iemand zijn vingertopje eraf gefreesd worden. maarja je moet zo wie zo met elk gereedschap oppassen, want alles in een gereedsschap kit is een potentiaal dodelijk middel.

neoblader zei:
nee ik zag iemand zijn vingertopje eraf gefreesd worden. maarja je moet zo wie zo met elk gereedschap oppassen, want alles in een gereedsschap kit is een potentiaal dodelijk middel.

8O zowwww leren ze daat op school niet dat die dingen gevaarlijk zijn?

zon 'vingerfrees' (toepasselijk) is echt superscherp

nog massel dan dat zn mouw er niet tussen is gekomen dan was zijn arm eraf geweest

ik zet zelf altijd alles eerst stil voordat ik erbij kom

zeker draaibanken en freesmacines

een boormachientje laat ik nogwel eens draaien maar die zijn ook gevaarlijk

--
jongen uit de klas had eens de was uit een nog draaiende centrivuge gepakt

NOOOIT DOEN

ik zal de details besparen

Mari zei:
Sleufje kan je in sommige gevallen er ook in ZAGEN... voor diegenen die geen dremeltje o.i.d. hebben.

Ik heb overigens nog niemand een of meeder vingers eraf zien frezen met een kolomboormachine...

nee maar als je eraan blijft haken met je mouw dan kun je wel je arm breken etc

roman zei:
qlone, er moeten platte schroeven toch? die zaten er niet. ze waren al versleten :(

Mjah... ik heb 2 types schroefjes bij de auto gekregen. De platte kop schroeven met taps toelopende kop, maar die passen alleen in de gaten die in het motorblokje zelf zitten, en de schroeven met bolle kop die in de motorsteun gaan en in het chassis in een verzonken stuk zitten. Het zijn dus wel de originele schroeven die er echt zo op horen, en ze steken inderdaad een stukje uit. Beetje suf bedacht van HPI. Had ik je de schroeven die direct in het motorblok gaan erbij gegeven?

maare ff over die sleuf maken in de schroef met een dremel.. als ik dat zou doen, dan zou ik ook gelijk een sleuf zagen in me chassis, dit is niet goed toch?

Had ik je de schroeven die direct in het motorblok gaan erbij gegeven?

hmm weet ik niet precies, welke zijn dat?

en zijn er wel schroeven, die niet uitsteken? ik ging laatst naar de modelbouwwinkel, toen ze nog niet afgebroken waren, en die gaf me een paar imbusschroefjes mee.. deze zijn feitelijk ook nutteloos want deze breken alleen maar sneller af want ze zijn alleen maar langer!!

laters,
Roman

Een klein sleufje is nodig om een schroevendraaier goed grip te kunnen geven, dat je daarmee een klein sleufje ook in het chassis slijpt is bijzaak...

Back