Hoi,
ik heb een oudere Greatplanes triton lader... gemakkelijk in gebruik en ie werkt goed (alleen het selectie 'wieltje' verslijt blijkbaar snel)
Ik ben nu aan het kijken naar een 2de lader omdat de vrouw ook mee gaat vliegen en anders het iets lang wachten is tussen vluchten. De prijs teld mee in de selectie maar ik betaal liever iets meer voor de juiste lader (goedkoop is niet altijd beter koop)
Momenteel is de nieuwe Robbe Ultimate uit, bij TAM hier kost ie 115 Euro (tegen 185 Euro momenteel voor de Triton, kan bijna niet, ik heb vroeger 140 Euro betaald). Graupners rond de 140 Euro (geen lipo) dus die vallen direct af.
Op de club is iedereen Schultze fan.
Ik heb het forum al nagelezen, de schultze site en veel meer.... en ondertussen is het nog niet echt duidelijk
De triton en robbe zijn blijkbaar zeer gebruiksvriendelijk en kunnen allebei een boel cellen aan en zeker even grote stromen als de Schultze
wat me stoort aan de Schultze :
- geen geheugens voor batterijen ?
- maar 1 Am ontlaadstroom, geen fan ? goedkope behuizing?
- maar 1 lijn scherm en cryptische text ?
(de triton geeft V, stroom, mAh , en programma in 1 keer aan)
- onduidelijk menu ?
voordelen :
- mogelijkheid tot upgraden
- goede service (onbestaande voor de Triton hier in Europa)
De robbe ultimate is zeer aantrekkelijk.
dus. op het risico om een cyberoorlog te beginnen... is het nog de moeite die schultze 330 te kopen ? Het LIJKT me dat ie voorbijgestreeft is door de nieuwe generatie laders, zelfts met SW versie 8 lijkt ie een te 'goedkope' versie van de betere Schultze laders.
Ik heb nog niet de kans gehad om de Schultze echt te gebruiken en kan me geen oordeel vellen over de intelligentie van die lader. Normaal programmeer is alles manueel in de Triton (kwestie van te weten wat er aan de hand is)
Ben ik beter met de Schultze 430 ? Robbe ?
Help....
Patrick
ik heb een oudere Greatplanes triton lader... gemakkelijk in gebruik en ie werkt goed (alleen het selectie 'wieltje' verslijt blijkbaar snel)
Ik ben nu aan het kijken naar een 2de lader omdat de vrouw ook mee gaat vliegen en anders het iets lang wachten is tussen vluchten. De prijs teld mee in de selectie maar ik betaal liever iets meer voor de juiste lader (goedkoop is niet altijd beter koop)
Momenteel is de nieuwe Robbe Ultimate uit, bij TAM hier kost ie 115 Euro (tegen 185 Euro momenteel voor de Triton, kan bijna niet, ik heb vroeger 140 Euro betaald). Graupners rond de 140 Euro (geen lipo) dus die vallen direct af.
Op de club is iedereen Schultze fan.
Ik heb het forum al nagelezen, de schultze site en veel meer.... en ondertussen is het nog niet echt duidelijk
De triton en robbe zijn blijkbaar zeer gebruiksvriendelijk en kunnen allebei een boel cellen aan en zeker even grote stromen als de Schultze
wat me stoort aan de Schultze :
- geen geheugens voor batterijen ?
- maar 1 Am ontlaadstroom, geen fan ? goedkope behuizing?
- maar 1 lijn scherm en cryptische text ?
(de triton geeft V, stroom, mAh , en programma in 1 keer aan)
- onduidelijk menu ?
voordelen :
- mogelijkheid tot upgraden
- goede service (onbestaande voor de Triton hier in Europa)
De robbe ultimate is zeer aantrekkelijk.
dus. op het risico om een cyberoorlog te beginnen... is het nog de moeite die schultze 330 te kopen ? Het LIJKT me dat ie voorbijgestreeft is door de nieuwe generatie laders, zelfts met SW versie 8 lijkt ie een te 'goedkope' versie van de betere Schultze laders.
Ik heb nog niet de kans gehad om de Schultze echt te gebruiken en kan me geen oordeel vellen over de intelligentie van die lader. Normaal programmeer is alles manueel in de Triton (kwestie van te weten wat er aan de hand is)
Ben ik beter met de Schultze 430 ? Robbe ?
Help....
Patrick