Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik sprak laatst in het vliegtuig een Chinese dame die in de export van tassen zat. Ze reedt zelf een Audi Q5 en vondt dat echt een vrouwen autootje. Haar man wilde er niet in gezien worden.
Persoonlijk vind ik het verhaal van Brutus toch niet helemaal kloppen.
Ten eerst zijn er ook in China bedrijven die net zo professioneel zijn als hier.
Laatst nog iets gehoord van iemand die bij een metaalverwerkingsbedrijf was die ook modelbouwmotoren bouwt.
Bedrijf zou zo hier kunnen staan.
Oke de lonen zijn daar nu nog lager dan hier, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd.
Ook HK heeft sommige dingen ( ook echte merken) in hun assortiment zitten die hier precies zo te verkrijgen zijn. Hoe kan het dan dat ze dan in dollars de helft kosten van wat het hier kost.
Ik denk dat ze voor een groot deel de tussenhandel eruit gewerkt hebben, rechtstreeks van de fabriek af bestellen.
Dit gebeurt al veel meer bij bedrijven, ik weet dat hier een in Drachten een hal staat waar nu Proveiling of iets dergelijks op staat. Daar stond eerst iets anders in ra ra.
BTW, was dat metaalbedrijf in Sneek?
Misschien gaat dat juist wel helemaal fout.Vergeet ook niet dat winkeliers veelal van officiële distributiekanalen moeten afnemen.
Slepen ze dat scheermes niet zelf dan vroeguh?Wij vervingen de mesjes van een scheermes, in plaats van het hele ding weg te gooien alleen omdat het mesje bot is.
Persoonlijk vind ik het verhaal van Brutus toch niet helemaal kloppen.
Ten eerst zijn er ook in China bedrijven die net zo professioneel zijn als hier.
Laatst nog iets gehoord van iemand die bij een metaalverwerkingsbedrijf was die ook modelbouwmotoren bouwt.
Bedrijf zou zo hier kunnen staan.
Oke de lonen zijn daar nu nog lager dan hier, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd.
Ik denk dat ze voor een groot deel de tussenhandel eruit gewerkt hebben, rechtstreeks van de fabriek af bestellen.
Dit gebeurt al veel meer bij bedrijven, ik weet dat hier een in Drachten een hal staat waar nu Proveiling of iets dergelijks op staat. Daar stond eerst iets anders in ra ra.
Fabriek geen tussen voorraden en liefst zo direct mogelijk aan de klant leveren. Het nadeel daarvan is dat je productiepersoneel heel flexibel moet zijn, als er meer vraag is moet er dus meer een harder gewerkt worden.
Dit zorgt er dus voor dat je tegen lagere prijzen je producten kunt leveren.
Ik geloof echt wel dat de speciale modelbouwwinkels wel blijven bestaan. Hoewel als ik iets bestel en dat duurt dan 3 weken voordat het er is ( 2 keer heen en weer rijden) dan is het toch makkelijker om dit gewoon zelf te bestellen ( internet).
Maar er zijn toch nog heel veel mensen die hun reparaties niet zelf kunnen uitvoeren, zie in de plaatselijke modelwinkel veel mensen die hun auto's laten repareren.
Weet dat er helicopters als service worden ingevlogen, Of niet Brutus.
En dat zijn nu net die extra dingen waar mensen voor komen.
Maar de slager of de bakker die precies hetzelfde bied als de supermarkt kan het wel schudden.
NIEMAND hier in Europa, kan produceren, leveren of anderszins presteren wat "de chinezen" doen, voor een in Europa acceptabel loon. En als dat toch lukt, dan lukt dit NIET zonder fraude of ontduiken van regelgevingen
Of je zorgt dan je fabriekspersoneel voor meer als 60% uit uitzendkrachten, zzp'ers bestaat en dat je voor het vaste personeel iets hebt zodat in de drukke perioden meer uren gemaakt worden en in de rustige periode's deze gekompenseerd worden/Wil jij echt flexibel personeel? een productie die is aangepast aan de vraag? Dat is namelijk volkomen in strijd met het huidige nederlandse ontslagrecht, wat gebaseerd is op iedere dag een vaste hoeveelheid werk....
We hebben in Drachten nog steeds een heel mooie scheerapparaten fabriek staan.
Of je zorgt dan je fabriekspersoneel voor meer als 60% uit uitzendkrachten, zzp'ers bestaat en dat je voor het vaste personeel iets hebt zodat in de drukke perioden meer uren gemaakt worden en in de rustige periode's deze gekompenseerd worden/
De rest van China is bij wijze van spreken al geslaagd in het leven als het met de fiets naar het werk kan i.p.v. lopend....
Groet, Bert