schulze lader in gebruik en enkele vragen....

corvl

verslagschrijvers
Hallo,

Ik heb vandaag m'n Schulze lader (330d) binnengekregen en ben ff rap de handleiding aan het doorlezen.

2 vragen:
-er wordt veel nadruk gelegd op de laadkabels (2,5mm2) nu weet ik niet hoe dik mijn laadkabels zijn, maar hoe belangrijk is dit ?(er worden alleen maar zender en ontvanger accu's mee geladen). De bekabeling aan de accu-cellen zijn ook niet erg dik (de dikte van standaard servo-kabels), kan dit kwaad?, mogen de kabels dikker zijn dan deze "servo-kabel" dikte.

-De handleiding heeft het ook over de lengte (20cm), is dit belangrijk voor het opladen van zender-ontvanger accu's (kabels die ik voor m'n robbe lader 7 gebruik(te) varieren tussen 5 cm en 40 cm)

Vriendelijke groeten,
Cor

Aangezien je er alleen zender en ontvanger accus mee ga laden zal de laadstroom niet zo hoog zijn (max 1A!) . Dus die dunnere draadjes zijn voldoende.
Let er wel op dat je zender accu's niet mag snelladen, dan gaan ze stuk :oops: en wordt ome Jan boos op je ;)
Draadje hierover: Zender accu laden
Controleer ook even wat je maximale laadstroom mag zijn van je ontvanger accu's.

Net als de dikte maakt de lengte ook niet zoveel uit bij lage stromen.

Als je weet uit wat voor cellen de accu bestaat kun je op de site van de fabrikaat hoogstwaarschijnlijk wel Laadstroom -informatie vinden.

Bij zulke lage stromen zou ik mij over de dikte van de kabels geen zorgen maken

Bij zulke lage stromen zou ik mij over de dikte van de kabels geen zorgen maken

Back