schulze op netvoeding

• Topicstarter Topicstarter AWe
  • Startdatum Startdatum
A

AWe

Guest
Met mijn schulze 330 lader wil ik mijn loodaccu opladen. De schulze lader dus op een netvoedings aangesloten (BMI max 10 A), zegt de lader (piept) disconnect battery two. hier zit echter niets op en op aansluiting één zit alleen maar het laadsnoer en nog niet de loodaccu.
Meerdere malen de spanning van de lader af, de loodaccu aansluiten voordat er spanning op de lader komt, weghalen laadsnoer battery one geeft geen resultaat.
Wie helpt?

Als de lader een melding geeft, dat je een niet-aanwezige accu moet loskoppelen, is de desbetreffende uitgang stuk.

Je zult de lader dus moeten laten repareren.

Gerben: exact die voeding.
Zal vanavond of morgen dat topic eens grondig lezen.

Corrien: gisteren op de accu (input) kreeg ik niet deze melding. Als de uitgang defect is zal de lader dan altijd deze melding geven?
Repareert alleen schulze zelf de lader of kan een reparateur dichterbij dat ook?

Voor zover ik weet, komt deze melding alleen als een uitgang stuk is (of als er daadwerkelijk al een accu aangesloten is, terwijl de lader aan het opstarten is). Daarbij maakt het niet uit of de lader op een auto-accu of op een gestabiliseerde voeding is aangesloten.

Slechts een theorie:
die schakelende voedinkjes gaan nogal grote spanningswisselingen vertonen in combinatie met een Schulze lader.
Wie weet is er een zodanig grote spanningspiek geweest dat de lader daardoor beschadigt is. Zou een mogelijke oorzaak van de storing aan uitgang 2 kunnen zijn????

Groeten,
Gerben

Zojuist op de accu geen foutmeldingen. Of uitgang 2 daadwerkelijk werkt zal ik morgen proberen.

Hoe is het nu met deze lader? Hopelijk had ik het verkeerd en doet uitgang 2 het normaal?

Op de accu doet uitgang 1 het weer en krijg ik geen foutmelding van uitgang 2, maar als ik een accu aan uitgang 2 hang krijg ik een error 6.
Dat wordt een avondje handleiding dus.

Dat betekent volgens mij dat de accuspanning hoger is dan de voedingsspanning...

Ik gebruik de BMI lader ook met de 330 maar zorg dat ik de laadstroom beperk (lipo 1.2A), een 3s pakket kun je met accu niet vol laden, na verloop van tijd krijg je dacht ik error 6... ik zet 'm daarna op uitgang 1 om het pakket vol te laden.

Rob.

Ik had de accu al op uitgang één zitten, maar de accuspanning > voedingsspanning klinkt heel plausibel. Ga ik proberen.

Het heeft even geduurd maar het lek is boven water. De regelaar in de voeding functioneerde niet helemaal correct en gaf een voltage af van 16V ipv 12 of 13.8V. Er is gelukkig geen blijvende schade aan de lader ontstaan.

Back