Schumacher Mission Pro Touring Kit

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stephan, 10 feb 2004.

  1. Stephan

    Stephan Guest

    Jeej, Ik heb vorige zaterdag een nieuwe auto gekocht: Schumacher Mission Pro. Ik ben al een tijdje aan et bouwen geweest, zonder problemen. Afgezien dat ik een aantal schroefjes dol heb gedraaid en je kent het gebruikelijke wel. Dit was wel mijn eerste keer om oliegevulde schokbrekers in elkaar te zetten. Wat is dat een gruwelijk @^%&%^$# werkje zeg. Alles was glad en vies door die olie en ook was het flesje met olie nog eens 2x omgevallen. Maar ze zitten wel in mekaar. Ik dacht ik bouw hem vanmiddag en vanavond even af. Maar ik heb een imbus sleuteltje nodig om de 2 delen van de wielophanging aan elkaar te schroeven en laat ik juist dat maatje niet hebben. Misschien dit weekend langs de bouwmarkt oid om een bosje met imbussleuteltjes te halen. Kzal hieronder ff een aantal foto's plaatsen. Beetje slechte kwaliteit maar dat komt door www.modelbouwupload.tk omdat ze maar 150kb mogen zijn en laat mijn digi camera nou eens 640x480 (kleinste resolutie) in 160kb maken ^_^
    Hier kun je ook zien welk schroefje ik bedoel: Zoek het losse schroefje :roll:
    Hooiii. Ps nog meer mission rijders hier op het forum? Laat het me weten!!!
    Owja ik heb een Hitec HFX 10 turns limit ESC en een kyosho x-speed 12 turns stock motor. Ik denk dat dat wel aardig vaart zal maken 8)
    50/60 ofsow?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Een 12 Turns moet normaal wel aardig hard lopen (tegen de 70 aan)

    Maar met de Kyosho X Speed motoren kan dat een andere verhaal worden, ik vind ze niet van een al te hoge kwaliteit ;)

    Mooie wagen daar heb je veel plezier van :)
     
  3. Stephan

    Stephan Guest

    Offtopic!!!!!!!!!!
    Ik had in mijn TL-01 een 14turns X-Speed zitten en daar was echt nix mis mee was een hele goeie motor. Oke nu is alles wel versleten, maar dat komt omdat ik hem nooit ook maar een beetje heb onderhouden. Wat is eigenlijk een must om je motor te onderhouden? Oke koolborstels om de zoveel x maar om de hoeveel x nou eigenlijk. Er is ook speciale olie werkt dat een beetje?
    Offtopic!!!
    Ontopic
    Dat is niet verkeerd tegen de 70 aan :)
    Die imbussleuteltjes kan je vast wel bij gamma ofzo halen?
    Hooiiiii
     
  4. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je koolborstels moeten zo nu en dan vervangen worden, er bestaat zoiets als speciale motorcleanerolie in mooie spuitbussen, om je motor tussendoor schoon te maken.. En als je collector eenmaal donker is, wordt het tijd om m af te (laten) draaien.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    De inbussleutels heb je gewoon bij de gamma, en als jij geen problemen met die X-Speed motoren hebt dan is het goed ;) (Het kan zijn dat ik net een foute had :( )
     
  6. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    Ik heb pas ook de Mission gekocht, en ik kan met vergissen, maar zitten de benodigde inbussleuteltjes er niet gewoon bij?

    De Mission is in ieder geval een hele mooie auto die door de aangekondigde komst van de Mission 2 nu voor erg weinig geld te verkrijgen is.
     
  7. Stephan

    Stephan Guest

    Nou volgens mij zit er alleen een imbussleuteltje bij dat de grote heeft waarmee je je motortandwiel mee vastzit. En om die 2 stukken van je wielophanging vast te zetten heb je een grotere nodig. Maar jij zegt dus dat je meerdere imbussleuteltjes erbij heb gehad? Dan moet ik nog maar eens heel erg goed gaan zoeken.....
    Hooiiiii
     
  8. Stephan

    Stephan Guest

    Ik ben vandaag weer verder gegaan en heb nu alles af afgezien van het elektronische gedeelte. Ik denk dat ik dit weekend alles ga installeren en hopen dat et lukt :p
    Hij rolt best nog stroef waardoor komt dit. Ik ben eigenlijk helemaal vergeten ook maar ergens vet op te smeren afgezien van die lagers bij de wielen :oops:
    Is dit heel erg of maakt dit niet egt uit.
    Ik denk dat ie eerst een beetje ingereden moet worden wil ie egt goed gaan rollen.
    Hooiiii
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    SMEREN!!, echt doen hoor...
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    zit je motor er al in of niet?

    als je motor en niet in zit kijk dan is of je snaar niet te straks zit en volgens mij zijn er weinig dingen in de mission die vet nodig hebben afgezien van je diff's.
     
  11. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    Aan de Mission hoef je NIETS te smeren, alle lagers zijn voorgesmeerd en ook de diffs zijn voorzien van differentieel-vet. En zoals hierboven al werd gezegd: Als er geen motortandwiel gemonteerd is moet de auto gewoon soepel lopen. Is dit niet het geval, dan vooral NIET gaan rijden, maar uit elkaar halen en kijken wat het probleem is.

    Het kan zijn dat je de wielen te strak hebt aangedraaid. Met het meegeleverde ringetje tussen de velg en de moer hoort het ongeveer zo te zijn dat het draadeinde van de wielophanging gelijk uitkomt met de buitenkant van de moer.
     
  12. Stephan

    Stephan Guest

    Oke want in het begin van het boekje stond dat ze aangeven wanneer je het moet smeren maar dit werd dus helemaal niet gedaan :/
    Heb ik het dus toch goed gedaan :)
    Maar ik weet helemaal zeker dat ik alles goed heb gemonteerd alleen ik denk dat ik sommige dingen iets te strak heb aangedraaid.
    Je hoort hem niet kraken oid dergelijks hij is stil, maar hij remt gewoon wat sneller af dan ik gewend ben alleen ik weet bijna wel zeker dat dat komt doordat het allemaal nog niet goed ingedraaid is enzow.
    De motor zit er al in en de servo ook, alleen ik moet nog wel het motortandwiel erop zetten.
    Morgen misschien de motor vastsolderen aan mun regelaar dat is nogal !^%%@@ maja me vader zal wel helpen. Het is trouwens een nieuwe motor want anders zat ie er natuurlijk al aan vast.
    Hooiiii
     
  13. -Raymond-

    -Raymond- Guest

    Ja handtekening moet nog veranderd worden :wink:
     
  14. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    Als je goed kijkt zie je in het boekje dat je alleen moet smeren bij het diff, en dat is als je hem zelf uit elkaar hebt gehaald. Bij de Mission worden de diffs gebouwd en gesmeerd geleverd en ook alle lagers zijn voorzien van vet. Je hoeft dus niets te smeren bij het opbouwen van de auto.

    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als de auto zonder motortandwiel niet soepel loopt zou ik er niet mee gaan rijden, want dan is er namelijk iets niet goed....

    Just my 2 cents...
     
  15. Stephan

    Stephan Guest

    Oke, ik had nog ff verder gekeken ja en toen zag ik dat je ze moet smeren bij een onderhoudsbeurt en nu is alles al gedaan ja.
    Ik weet niet egt oftie soepel loopt of nie haha beetje vreemd, maar wat is te verstaan onder soepel?
    Ik kan alles makkelijk draaien enzow, makkelijker als bij mun TL-01.
    Maar als ik hem dan een duwtje geef, dan had ik verwacht die rolt best wel lang door, maar dat viel me nog wel tegen. Hij rolt dus niet slecht, maar ik had meer verwacht. Ik denk dat ik de wielen enzo wat te strak heb aangedraaid. Als er iets fout zit, hoor je em meestal wel of dan als je hem een duwtje geeft dan staat ie egt gelijk stil. Dat is het niet, maar het is iets minder dan mijn verwachtingen.
    Ik zal alles ff nachecken of nergens een fout zit.
    Hooiiiiii
    btw ERIC HFCC hoe bevalt jou de auto?
     
  16. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    De auto bevalt mij zeer goed. Tot voor kort reed ik met de SST Sport en het verschil dat ik tot nu toe heb gemerkt is behoorlijk groot. De Mission ligt beter op de weg, heeft veel meer stuur en accelereert ook netter. Door de lage temperatuur en een probleem met mijn regelaar heb ik nog niet veel kunnen rijden, maar de komende weken zal daar zeker verandering in komen!
     
  17. Stephan

    Stephan Guest

    Eeyz hieronder nog wat pics van mun Mission. Morgen ff pinion halen en dan ben k klaar 8)
    Hooiiiiii
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Zitten die klemmetjes echt goed ?

    Want volgens mij op hoge snelheid gaat dat niet echt :) (Tenminste, dat heb ik ervaren)
     
  19. Stephan

    Stephan Guest

    Ja, ze zitten heel goed vastgeklemt en ook nog vast gesoldeerd dus ik denk niet dat die nog los kunnen komen. Heb jij er slechte ervaring mee gehad? Wat was er dan?
    Hoiiii
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Bij mij schoten de kabels los... En toen deed de regelaar gek, en kortsluiting dus ik raad het niet echt aan..
     

Deel Deze Pagina