Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je zulke lange schuurlatten wil zou ik persoonlijk een aluminium profiel pakken. Dat buigt veel minder door.
Great planes schuurlatten zijn gewoon bij Hobby-inn te koop. Alleen de langste variant is niet leverbaar meer. Verder is er ook gewoon het schuurpapier te koop in alle korrels.Die lineaals (of linealen?) zijn nog steeds te koop, in een goede winkel zoals hier in Amsterdam van Beek Art Supplies.
Er zijn ook nog van die grote ouderwetse houten schoollinealen te koop.
Maar waarom kopen als je het gewoon zelf kan maken, goed schuurpapier is ook gewoon op rol te koop.
Die Greatplanes schuurlatten zijn niet meer leverbaar, ik heb ze trouwens ook nog nooit bij de importeur zien liggen.
GJ
Die lineaals (of linealen?) zijn nog steeds te koop, in een goede winkel zoals hier in Amsterdam van Beek Art Supplies.
Er zijn ook nog van die grote ouderwetse houten schoollinealen te koop.
Maar waarom kopen als je het gewoon zelf kan maken, goed schuurpapier is ook gewoon op rol te koop.
Die Greatplanes schuurlatten zijn niet meer leverbaar, ik heb ze trouwens ook nog nooit bij de importeur zien liggen.
GJ
Als je graag een lange schuurlat wil dan neem je een waterpas in de gewenste lengte en spuitlijm met een rol schuurpapier van de goede korrel. Waterpas is recht en stevig en wie heeft er geen ?
Grt. Wim
Waarom zou je dingen kopen die je ook van een stuk afval kan maken of totaal niet nodig hebt?
Ik heb nooit een Permagrit of andere schuurplank gekocht en ik heb ook nog nooit echt goede bouwers die in de winkel kwamen om zo'n stuk gereedschap horen vragen.
De namen allemaal dingen die ze al thuis hadden, zoals inderdaad een blokje of plankje.
En die 30 (nu 32) postings waren waarom je een lange schuurlat nodig hebt.
Nou... ik zou het nog steeds niet weten.
Als je met zo'n lat gaat schuren op een open vleugel, dus zonder volledige beplanking, dan breken stuk voor stuk je ribben af,
En je vorm gaat uit je profiel.
En waarom dan per se een lat?
Want je kan veel mooier en precieser schuren met een klein schuurblokje.
Alleen bij beplankte vleugels en rompen richt je geen schade aan als je schuurt.
Of ga je van de voorlijst naar de achterlijst schuren?
Persoonlijk vind ik dan een schuurblokje van een cm of 10 maximaal dan nog steeds fijner.
Je moet niet alles zomaar aannemen wat "oudere" mensen zeggen want dan hadden we nog steeds alles met spanpapier en japanzijde gebouwd.
Misschien zelfs nog met beenderlijm gebouwd....
Gewoon zelf dingen proberen en kijken wat je zelf fijn vind.
GJ
En waarom dan per se een lat?
Want je kan veel mooier en precieser schuren met een klein schuurblokje.
Alleen bij beplankte vleugels en rompen richt je geen schade aan als je schuurt.
Of ga je van de voorlijst naar de achterlijst schuren?
Persoonlijk vind ik dan een schuurblokje van een cm of 10 maximaal dan nog steeds fijner.
Je moet niet alles zomaar aannemen wat "oudere" mensen zeggen want dan hadden we nog steeds alles met spanpapier en japanzijde gebouwd.
Misschien zelfs nog met beenderlijm gebouwd....
Gewoon zelf dingen proberen en kijken wat je zelf fijn vind.
GJ
Dat klinkt al heel wat realistischer....Foutje van mij. De lat gaat doormidden. 50cm is meer dan genoeg hoor ik net van de bouwleraar. Sorry voor het ongemak.
Dat klinkt al heel wat realistischer....