Scorpion 2221/8 V2

Hoi.

Ik heb vandaag eindelijk mijn regelaar en de scorpion 2221/8 binnen gekregen.
Tijdens het monteren van deze motor viel mij iets vreemds op.
Het motortandwiel heb ik voorlopig los van de maingear gezet om de motor en regelaar in te regelen en bij het vastdraaien van de motor bleven de boutjes doordraaien. Ik schrok me wezeloos. Het kan toch niet zijn dat de schroefdraad en of de schroef nu al gestript zijn.
Direct de motor weer losgeschroefd en gekeken wat hier aan de hand kon zijn. Aan het schroefdraad is totaal niets te zien.
Als ik het goed heb gezien zitten er schroefbusjes in het motorhuis wat verklaard het meedraaien van de schroef bij het vastzetten van de motor.
Klopt dit of is hier iets anders aan de hand????

Groet: Adrie

Schroefjes draai je in het motorhuis maar de motor moet wel op de motormount vast gaan zitten dus de schroefjes kunnen niet eindig blijven "door"draaien!Wees voorzichtig want het schroefdraad is zo stuk gedraaid!Zorg ervoor dat de schroefjes recht in het motorhuis gedraaid worden.

Wat ik altijd doe als ik een schroef indraai is dit.
In plaats van gelijk aandraaien draai ik eerst linksom tot dat je voelt dat de schroef in de schroefdraad valt, daarna kun je de schroef er rustig indraaien.
Om de schroef aan te draaien hoef je niet al te veel kracht te zetten. Vast is vast.

Maar het lijkt wel dat het bij de scorpion beveiligd is om te voorkomen dat je de schroef toch veel te vast wil zetten. De schroefbus in het huis van de motor gaat dan meedraaien. Ik heb er anders geen verklaring voor.

Ik heb hier ook de 08/V2 liggen maar ik zie niks van schroefbusjes.....

Draad zit gewoon in het "gouden" metaal van de motor...

Foto ?

Gebruik een Scorpion HK 4035 en je draait inderdaad de schroeven muurvast in zijn behuizing waardoor de motor stevig tegen de motormount gemonteerd zit ,als deze gaat "lopen" strip je je maingear!

ik heb diverse scorpion motoren, waronder ook een 2221 voor in mijn mini titan. Echter zitten er in geen enkele "busjes" in de schroefgaten zoals jij die omschrijft ?
Het draad is direct in de aluminium voorplaat gesneden.

Wellicht heb je te kleine M2.5 boutjes gebruikt ipv M3 ?

Bas

Back