Scorpion HK3026, HK4225, HK4020, HK4025, HK4035 buitenloper wikkelen

Hallo Dekker,

Nee, dat niet maar voor de big monster speedwing van HJK speedwing, ik hoef nu geen 16 kw maar naar die richting van 10 kw is prima, de HK 5025 F3S editie kan 7,7 kw aan op 12 cellen, dus de HK 5035 moet daar boven komen richting 10 kw en als het even kan op 14 cellen dan blijft de stroom opname wat lager.

Mvg John
10kW op de 5035 moet zeker lukken. De tip met de kit is idd een goede, vooral de 45xx en 50xx serie met monodraad kunnen lastig zijn om te 'ontwikkelen', wat best veel tijd kost, evenals het weer netjes maken van de stator en het maken van dikkere isolatieplaten.

Dag Dekker,
Dat lastig ontwikkelen wist ik niet van det type motoren, voor een niet gewikkelde betaal je 50 euro meer HK5035 , dan voor een gewikklde, eigenlijk vreemd, maar als het zo lastig is om de wikkeling van dit type motor af te krijgen dan is het die 50 euro meer, wel waard denk ik?...
Wat denk jij?

Mvg John

Dat een kit duurder is dan een gewikkelde motor is is raar, ik heb altijd minder betaald voor een kit dan voor een gewikkelde motor.
Ik heb motoren gekocht direct in HongKong in zijn flatje en als ik ze hier in Europa wilde kopen kocht ik ze altijd in Belgie, ook de kits.
https://www.ercmarket.com/scorpion/
Wat betreft die as, volgens mij is de as wel 8mm (of 10) maar is hij verjongt naar 6mm om er meenemers op te kunnen zetten.
Meenemers voor klapprops hebben meestal een asgat van 6mm

GJ

Dag Dekker,
Dat lastig ontwikkelen wist ik niet van det type motoren, voor een niet gewikkelde betaal je 50 euro meer HK5035 , dan voor een gewikklde, eigenlijk vreemd, maar als het zo lastig is om de wikkeling van dit type motor af te krijgen dan is het die 50 euro meer, wel waard denk ik?...
Wat denk jij?

Mvg John
Dan zou ik lekker de goedkoopste optie nemen. Voor het ontwikkelen van een Scorpion vraag ik ook maar 10euro, maar waar laat je hem wikkelen, of doe je het zelf?

Wel Dekker,
Gezien de ervaring die jij hebt met wikkelen?.....Weet ik nog niet of ik het zelf doe of door jouw laat doen, ik heb geen ervaring in een motor wikkelen van deze grote en al helemaal niet met een draad van 1,4 mm of dikker en dan moelijkerwijze twee draaden tegelijk:koud:
maar als de prijs oke is voor mijn gevoel,....ga ik niet moeilijk doen.

Mvg John

Ik zou dan toch even contact opnemen met ERC market of Toni van Scorpion.
Alleen moet je vanuit Hong Kong wel rekening houden met invoerrechten, niet altijd maar vaak wel.

GJ

Dag Ron,

Deze heb ik terzijde gelegt in afwachting van veel goede zin.
Nu heb ik deze vorige week weer ter hand genomen, nadat ik wat info van Powerdito webside gehaald heb.
Maar ik denk dat het probleem mogelijk ligt aan de 14 polen, waren het bv 8 polen geweest had deze vermoedelijk goed gelopen.
Een ander punt is dat het blikpakket iets los van het anker lag waardoor deze vermoedelijk schuift, fixeer-stiftje had speling.
De timing van de regelaar raakt dan in de war?
Affijn, morgen word de stator meegenomen naar het werk en gezandstraalt, ik had namelijk geprobeert om de totale isolatie te verwijderen, wat maar deels is gelukt.
Dus we gaan het opnieuw proberen.
Word vervolgt.

Mvg John

Dag Ron,

Toen niet nu wel, zo rond de 1000 Kv
Zandstralen is gelukt, helaas niet zonder dat er enkle blikjes losgekomen zijn.
Ik heb ergens 6 maanden terug gelezen op dit forum dat iemand deze stator geisoleerd heeft met epoxy, (dun ingestreken om zoveel mogelijk koper er in te krijgen) en de isolatorsschijven met uhu endfest 300 erop gelijmd heeft, helaas kan ik dit topic niet meer terug vinden.
Wie het weet mag het zeggen (schrijven):)

Mvg John

Hij bestaat maar is denk ik custom gemaakt.
Ze kunnen elke maat maken die je wilt, net als Plettenberg, bouwt ook custommotoren.
Je moet wel een standaard diameter aanhouden maar de lengte mag varieren.

GJ

Ja, dat had ik in het begin van je Tortuga draadje al geschreven.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Misschien is het verstandig om eerst even naar de Speedcup in Bad Wannenburg te gaan op 25 mei.
Daar is ook wel wat gebruikt te koop.

GJ

Back