Scout, turbine delta

Even een vraagje Koen... wat gaat ie wegen??? met die anti-tank-modificatie:mrgreen:

Erg leuk met aanduiken dat gewicht, maar zwaar klote met landen heb ik gemerkt.
Voordat je het weet zweef je het veld over.
Ik was m'n scout gewend met een gewicht van 5,5kg (droog maar met de pulsejet erop)
Door een behoorlijk zwaartepuntsprobleem werd hij een halve kilo zwaarder.
Dat was wennen kan ik je vertellen.
Hier gaat het namelijk prima
iA95gMD8k44[/media] - pulsejet scout in Rothenburg ( days of speed and thunder )

Gr Matthijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets heb ik er ook in moeten stoppen, maar dat kwam omdat hij gebouwd is voor de pijp en niet voor een turbine.
Wel een leuk vergelijk eigenlijk 2 presies dezelfde kisten met als enige verschil dat die van hans 16 kg heeft en de mijne 8 kg.
De mijne is wel iets zwaarder gebouwd ivm wat plamuur heheh:mrgreen:
Maar die van hans heeft een langere neus een veel zwaardere motor en de turbine wat verder naar voren zodat hij geen halve kilo lood mee hoeft te nemen.
Dus het gewicht zal niet veel uitmaken denk ik zo.

Gr Matthijs
 
Laatst bewerkt:
Hey Koen,

Dat zal serieus hard gaan, zeker? Je bent bijna aan de maiden toe, of heb je hem inmiddels al gevlogen?

~Jolmer
 
de eerste vluchten

De eerste vluchten zijn van de baan. Hij is nog héél :mrgreen:. Jippie!! Alleen hij is nog niet helemaal in orde.

De aanpassingen die ik ga uitvoeren:
1) De instelhoek van de motor is nog niet goed. Als ik half gas gaf, dook ie heel fel met de neus naar beneden. De kont van de motor moet nog meer omhoog gaan wijzen. Bij de tweede vlucht had ik de instelhoek al veranderd met rondellen voor zover dat het ging. Het was beter maar nog niet goed genoeg om vol peut te gaan vliegen.

2) De neus moet nog een beetje verstevigd worden. Daar heb ik sinds dit weekend een paar goede ideeën voor opgedaan. Nu nog uitvoeren :-).

3) Er is nog een klein lekje in de aanvoerleiding van de pomp.

Kortom, het ding vloog op rails op een kwart gas en ging ook al recht omhoog :-). Daar ben ik blij om. Nu heb ik weer motivatie om de aanpassingen uit te voeren nu ik weet dat m'n 1.5 jaar (pruts)werk een strak vliegende kist heeft opgeleverd :mrgreen:.

Stay tuned maar heb wat geduld ;)
 
Vreemde zaak allemaal.
Is de heidegrond opeens heel erg nat geworden dat er met jets gevlogen wordt.
Wat kan het toch omslaan in een paar dagen.
 
Vreemde zaak allemaal.
Is de heidegrond opeens heel erg nat geworden dat er met jets gevlogen wordt.
Wat kan het toch omslaan in een paar dagen.



Nee Leden mochten wel vliegen dat weekend , die hebben beter zicht.
en het bleek dat de gastvliegers toch de meeste crashes met jets veroorzaken.
nu kan het natuurlijk zo zijn dat de meeste gastvliegers alleen jets hebben.
de club zelf heeft er maar 3 op het moment geloof ik.
je mocht wel je toestel meebrengen en hem door een lid laten vliegen.. ;-)
 
Nee Leden mochten wel vliegen dat weekend , die hebben beter zicht.
en het bleek dat de gastvliegers toch de meeste crashes met jets veroorzaken.
nu kan het natuurlijk zo zijn dat de meeste gastvliegers alleen jets hebben.
de club zelf heeft er maar 3 op het moment geloof ik.
je mocht wel je toestel meebrengen en hem door een lid laten vliegen.. ;-)

Misschien eens informeren of er in België brandvrije kero of petrol te koop is:rolling:
 
Oeps Koen kerel toch, toch gevlogen met een turbine ???

Maar ik feliciteer je wel met de maiden, dat dan wel weer.

Gaaf man, graag zie ik hem in het eggie jakkeren.

Gr Japiooooooooo
 
Er zit al aardig gang in , en dat voor half gas:rolleyes:
Snel die motor in goede lijn zetten Koentje , kunnen we echt gaan knallen.:mrgreen:

P.s. wat moet ik toch altijd hard werken om Koen aan het vliegen te houden:mrgreen:
 
Back
Top