Scratch built eigen ontwerp 1m 3D electrokistje

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Het zijn (omtrekken van) doorsnedes, niet spanten, ik heb dit al 3 X gezecht geloof ik...
Een spant is iets dat pas veel later komt.

Dat is niet vastgeklikt maar het zit wel (echt) op de dezelfde plaats.
Maar hoe krijg je die op dezelfde plaats, daar zijn erg veel manieren voor en eigelijk allenmaal lastig uit te leggen, de ene keer gebruik ik de een een de andere keer een ander.
Maar ik zal er een die volgens mij het makkelijkst uit te leggen is uitleggen.
ten 1e moet je weten waar hij moet komen in het vliegtuig weet je dat niet dan krijg je boven en onder nooit allebij op de plek zonder te verschalen. plaats een punt waar hij moet komen op de bovenste lijn en plaats en ook een midden boven in de spant dan alleen[]point selecteren de move command gebruiken klik op de punt van de spant en daarna op de punt van het vliegtuig.

Best lastig om dingen uit te leggen via het toetsenbord, als je naast mij zou zitten ou ik je zo tig dingen kunnen laten zien ook makkelijkere en betere methode maar ik weet niet hoe ik die moet omschrijfen.
Ik zou zeggen gewoon veel klooien.
Ik gebruik []int en ctrl vaak zo kan het lekker snel en makkelijk.
Zoiezo is een goede tekening, 3view belangrijk. Met een duidelijke middenlijn overal door.

Hoe ver ben jij Henry? Heb je nog plaatjes? Is niet de bedoeling dat ik je topic overneem hoor!!
En kijk in je inbox!!

Laatst bewerkt:
Inbox gecontroleerd, ben er mee bezig ;)

Dit projectje staat even stil vanwege het lekkere weer en de reparatie van de Alliance..

Gezien het niet meer zijn van de Alliance, heeft dit projectje wat meer prioriteit gekregen. Ik ben opnieuw begonnen te tekenen, op 2m schaal. De insteek is daarbij iets gewijzigd, het wordt geen 1m 3D kistje meer, maar een naar 1m verschaalde 2m F3A kist.

De bedoeling is dus het ontwerp voor een 2m F3A kist min of meer te testen als 1m kist. Dat die test niet sluitend is, dat het vlieggedrag wijzigt met het formaat, ben ik mee bekend, echter het is gelijk een vingeroefening om in rhino een toestel te ontwerpen en het dan ook echt te bouwen.. een oefening dus, voordat ik daadwerkelijk aan een 2m kist begin.

Goed.. ik ben dus opnieuw begonnen met tekenen en heb het idee om hele rompen in 1 keer te sweepen uit m'n hoofd gezet. Als je surfaces maar genoeg opsplitst in hapklare brokken, wordt het resultaat veel beter.

De voortgang:
5381482f022225d75.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Oef.. leuk..

Dit project staat stil, te veel dingen aan het doen en mij momenteel op indoor aan het concentreren..

hoe krijgen jullie nu die vorm? ik heb rhino staan nu en heb als test een gewoon simpele bovenaanzicht en zijzicht getekend van een toestel maar hoe krijg ik nu die vorm??

Loop eens de tutorial's door, maak eens een eend en een zaklamp, word je een stuk weizer van.
Zitten gewoon bij help in rhino.

Daarna is deze wat specifieker voor vliegtuigen, iig de buitenste laag: Rhino Tutorial

en wat geprobeerd. toch zit ik ergens nog met fouten die ik moet zoeken. ook het middenstuk en de cockpit zijn nog een raadsel de fouten zijn omcirkeld
pitts%201a.JPG

Back