Beste vrienden,
Het jaar 2007 wordt al weer bijna afgesloten, en daarmee kijken we weer vooruit naar 2008. Met weer een nieuwe Subsail! Maar wel met een wijziging, de locatie. De afgelopen jaren was MBC Isis onze host, maar er dient zich hier in Lelystad een probleem aan. In verband met het doortrekken van de Hanze spoorlijn gaat Prorail de spoordijk achter het vaarwater verbreden begin 2008. Hierbij wordt ook het vaarwater op de schop genomen, dus er zal in Mei 2008 weinig te varen zijn in het Isis water ben ik bang.
Nu zit er In Flevoland nog een vereniging, Vaargroep Flevoland in Biddinghuizen. link
Die is bereid gevonden om voor 2008 het hele legioen duikbootvaarders onderdak te gaan bieden! Dan kan het ?Seabottom? gewoon in de naam blijven.

Er is een erg mooi vaarwater, eigenlijk is dat de ijsbaan van Biddinghuizen. Leuke steigers, een vlonder met zitgelegenheid aan het water, en 0.5 (vlak aan de kant) tot 1,5 meter diep. Verder zijn er geen waterplanten door een grazende populatie karpers, die bovendien aan de naam ?Hunter-Killer Submarine? ineens een heel realistische invulling zouden kunnen gaan geven?..

Locatie Biddinghuizen:

Beetje dichterbij:

Het vaarwater. De steigers zijn goed te zien:

Verder is er daar een clubhuis, grote stevige tafels, en twee tenten van 3x10 meter. Lost meteen de jaarlijkse tafelsjouwerij op! Er is echter één maar, Vaargroep Flevoland rekent voor een externe verenigingen een bedrag voor het gebruik van de faciliteiten. Dit omdat er jaarlijks meerdere verenigingen zijn (o.a. de MMI) die gebruik willen maken van het vaarwater, en het spul zal toch onderhouden moeten worden. Dit zal op een bedrag van 5 Euro per persoon uitkomen, uitgaande van ongeveer dezelfde aantallen vaarders als de afgelopen twee jaar.
Eerst dus even de vraag of men hiertoe bereid is. Ik persoonlijk heb er geen problemen mee, je krijgt voor dat bedrag erg veel terug aan faciliteiten. Mocht het problematisch gaan worden zal er iets opgezet moeten gaan worden à la Werkschependag, waar we vragen welke verenigingen de boel willen hosten. Dus graag jullie reacties hierover!
Sfeerplaatje van de Open Dag 2007:

En een blik op de haven met de steigers:

O ja, een niet onbelangrijk punt, ?. de datum! Op de afgelopen ledenvergadering bij VGF (VaarGroep Flevoland) is
18 Mei 2008
geprikt als beschikbare datum voor de Subsail. En voor de geïnteresseerden, 17 Mei is de MMI daar bezig ?.Dus laadt jullie torpedobuizen, en schiet maar! Ik heb het aanmeldingenlijstje weer leeg liggen! Zal niet lang leeg blijven denk ik?

Laatst bewerkt door een moderator: