Seabottom Subsail 2008

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 1 dec 2007.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Huub,

    Aanvallen? Natuurlijk wel, ben je nou helemaal bes&*$#% ... :mad:

    Nee,;) weer even serieus, bij een vorige Subsail zijn er eens voorstellen gekomen om een combi-evenement te plannen. Daar zijn toen hele duidelijke signalen vanuit de duikboot bouwers gekomen om dat niet te doen. Niet dat men geen affiniteit met andere schepen heeft, maar men wil het zuiver een Duikboten Vaardag houden. Als er dan mensen zijn die naast duikboten ook andere modellen meenemen is dat geen probleem, maar een combi-evenement is niet de bedoeling. De binnenvaart komt er nu toevallig bij kijken omdat Douglas van die modellen heeft. Maar er zijn ook altijd wel een paar marine modellen.

    Maar wat let je Huub, plaats eens een draadje om zoiets als een binnenvaartdag voor te stellen bij de Werkschepen. Zo is de Subsail ook begonnen, en uiteindelijk is er zelfs de Duikboot-Vaargroep uit ontstaan.
     
  2. huub de jong

    huub de jong

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    580
    Locatie:
    raamsdonksveer
    Oke Lex geen probleem. Het was maar een idee. Maar ik kom wel kijken. En dat mag wel zeker.
     
  3. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    In principe is er al iets geregeld voor de binnenschippers: de werkschependag: een ideale plaats om deze werkschepen-pur-sang te tonen!

    (Een link naar binnenvaartschepen vindt ik persoonlijk minder logisch dan een link met de grijze vloot. Dat er marine schepen rond varen kan ik me nog wel voorstellen.)

    Wim
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Tuurlijk Huub!
     
  5. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Hallo jongens,

    ik kom ook in ieder geval kijken. En met een beetje geluk is mijn Permit dan ook zover af dat hij voor het eerst het water in kan. Dan zal het waarschijnlijk wel bij oppervlaktevaren blijven, maar het gaat om het idee, nietwaar?

    Overigens: die vijf euro is natuurlijk geen probleem.


    Groeten,

    Rob
     
  6. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Ik ben zeker van plan een kijkje te komen nemen, nee niet om die 5 Euro uit te sparen, puur omdat ik nog geen varende sub heb. Nu maar hopen dat het boven water droger is dan eronder... ;)
    www.walrusklasse.nl
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  7. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    @lex (denk ik)

    Moet er nog iets gebeuren of geregeld worden voor de subsail ?
    Nog anderhalve maand...

    vraagje : is er wellicht ook een camping in de buurt ? (vast wel,
    kan ik natuurlijk ook zelf op google vinden, maar ja...)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  8. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Is er nog behoefte aan een party tent (extra) of is daar al in voorzien???

    Groeten,

    Joris
     
  9. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik kom daar wel eens via de MMI en weet dat ze daar twee prachtige tenten hebben 4 x 8 mtr. en als er meer nodig is horen wij het wel.

    Gr.Joop
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Update

    [​IMG]

    Ook hier maar weer eens tijd voor een update.

    Weer een paar mensen erbij op de aanmeldlijst:

    Anaars
    Mustang64
    Harrie68
    Jan de K
    Raalst
    Joop O.H.
    Mdejong
    Raf
    Willemvdm
    Douglas vd Heuvel
    Harry Grapperhaus
    Leo Bil
    Jankraak
    Roel van Essen ((on)vrijwillig aangewezen)
    Dirk Stolk
    Vir niks nie bang nie boot
    Toneburst
    Jan Huizenga
    Appieh
    Rob van den Berg
    GBosman
    Rob Landsbergen
    Walrusklasse
    Danny van Dijk
    Renevandamme
    Deelder

    Voor de verdere vragen:

    In principe is er al veel geregeld. We hebben een vaarwater, onderkomen, koffie en fris, tafels (lekker grote stevige!), en twee grote tenten zoals Joop al schreef. Die tenten zouden ruim voldoende moeten zijn, er hoeven dus dit keer geen partytenten in elkaar gefrutseld te worden.

    Wat wel in elkaar gezet moet worden zijn die tafels. Al ben ik aan het kijken of onze collega's van de MMI die er de dag ervoor aan het varen zijn deze in hun geheel ergens binnen kunnen zetten. Dan hoeven wij ze alleen op het eind van de dag 'vakkundig' te demonteren. Maar hoe dan ook is hulp bij de opbouw vanaf ongeveer 9:00 uur weer welkom, met of zonder tafelbouw.

    De dichtsbijzijnde camping is de Riviera camping aan het veluwemeer. Dit is ongeveer 10-15 minuten rijden. Rivièra Parc | Welkom op Rivièra Parc aan het prachtige Veluwemeer.

    Ik ga voor die tijd nog een routebeschrijving hier vermelden. Biddinghuizen is dan (al dan niet met routeplanner) makkelijk te vinden, bij het navigeren door deze metropool zelf is misschien wat hulp nodig ...

    Dat was hem dan weer zo'n beetje. Het aftellen is begonnen ...:D ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  11. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  12. renevandamme

    renevandamme

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Amsterdam
    Aanmelding

    Goedemorgen mede forummers en Lex (de organisator)

    Ook ik wil mij aanmelden voor de seabottom subsail 2008, de 5 euri's zijn geen probleem.

    Ik kom met twee boten, een Upholder en een VIIb. De Upholder zal zijn kunstjes vertonen, de VIIb is thans under construction want ik ben het duiksysteem van Lex aan het inbouwen!

    @matthijs: indien je het op prijs stelt kan ik ook mijn duikmateriaal meenemen want ook ik ben een duiker, ik heb nog een klein beetje ruimte in mijn kofferbak dus dat zal wel lukken.

    @Lex: natuurlijk wil ik wel even helpen met het op- en neerzetten van divers materiaal. Ik hoor het wel als mijn hulp nodig is.
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Rene,

    Allereerst welkom op het forum!

    Nu je over duikmateriaal begint, daar moet inderdaad nog iets geregeld worden. De vorige jaren bij Isis hadden we de 'vaste' duiker van Isis, Henri Bos, die de hele dag in het rubber rond liep. Maar die is er nu niet bij, we zullen dus zelf iets moeten regelen. Nu neemt Mathijs inderdaad zo'n beetje standaard bij elk duikevenement z'n spullen mee :)worship:), maar misschien kunnen we met meerdere duikers iets regelen dat er om beurten SAR diensten gedraaid worden. Dan hoeft niet één persoon steeds in het pak te lopen, en kan die ook nog wat varen als hij geen 'dienst' heeft.;) Dus alvast dank voor je aanbod!
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    @Lex: moet jij niet gewoon eens aan 't werk gaan? Centjes verdienen of zo?;)

    M.b.t. SAR-diensten: het water te Biddinghuizen is op het diepste punt ongeveer 1,5 meter.
    Heeft de kleur van erwtensoep en ongeveer dezelfde transparantie.
    De smaak valt echter tegen en de kluif ontbreekt, evenals de worst.

    Als er een duiker stand-by staat, dient hij (liever een "zij" natuurlijk in ieder geval over een hele goeie lichtbron te beschikken, anders zie je op de bodem écht niets. Dan kan je beter in lieslaarzen voorzichtig over de bodem lopen om een scheepswrak te ontdekken...
     
  15. renevandamme

    renevandamme

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Amsterdam
    Lichtbron

    Dag Roel,

    Natuurlijk zal er zeer goede lichtbron aanwezig zijn want..............dat is een onderdeel van de standaard uitrusting van een duiker in Nederland. Uit ervaring weet ik dat deze lichtbron regelbaar dient te zijn want in groene soep is teveel licht ook weer niet goed (net als het gebruiken van je groot licht bij ernstige mist, werkt ook niet.)
     
  16. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi!

    Voor wat betreft de SAR-dienst kan ik ook eventueel meedraaien, alleen ben ik een mooiweerduiker (liefst tropisch, water onder de 20 graden is eigenlijk al niet leuk meer :D), dus ben ik niet in het bezit van een soeplamp. Als die door iemand anders geregeld kan worden wil ik best een dagje in rubber rondlopen (sorry Roel, nog geen "zij" in de aanbieding :nooo:)

    Grtz,
    Ronald.
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Om een diee te krijgen van Roel's erwtensoep:

    [​IMG]

    Aan die periscopen zit een U 2540 vast, mocht je het je afvragen....;)

    Ik denk inderdaad dat de SAR diensten (áls al nodig..!) zullen bestaan uit naar een boot die dreigt te zinken te waden om die te redden. Lampen zullen onderwater het zicht alleen maar verslechteren. Op de tast zal meer effect hebben. Maar als iemand toch een poging wil wagen, er ligt daar ongeveer 5 meter uit de wal nog steeds ergens een torpedo van mij...... :hammer::mad: Grijs, met een duidelijke gele body .. foetsie!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  18. Deelder

    Deelder

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Maartensdijk
    Hi Lex,
    Ik kom ook, weet nog niet of de boot tegen die tijd vaarklaar is.
    Groeten,
    Mart
     
  19. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    De lijst een paar reply's hierboven is even aangepast met de laatste mensen,

    Danny van Dijk
    Renevandamme
    Deelder

    (Sorry Mart, ik had je er eerder bij moeten zetten :oops: )

    We staan op 25 !
     
  20. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Even een vraag tussen door,
    is er intresse / belangstelling ook voor boten in aanbouw?
    Als dat zo is neem ik de U-96 mee die nog steeds op de werf ligt.

    Groeten,

    Joris
     

Deel Deze Pagina