Sean Kinkade Slowhawk 2

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Dylan sys150, 19 jan 2013.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo piloten.
    Is er iemand die al vliegt met een Kinkade Slowhawk 2 Ornithopter?
    Ik zit er met een schuin oog naar te kijken maar zou graag met iemand in contact willen komen om wat meer over dit toestel te weten te komen.
    Hoor graag van jullie.
    Vr Gr D
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ik ben bang dat er in Nederland geen van die vogels rondvliegen, al hoe wel, Ben vliegt met een parkhawk rond, maar de andere vogels zul je hier bijna niet vinden.

    Daarnaast is de slowhawk ook nog eens een redelijk grote vogel.
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankje.
    Ik hoop dat Ben eens zou willen reageren op dit draadje dan zou ik hem eens wat vragen kunnen stellen over zijn Ornithopter.
    Vr Gr D
     
  4. Plane crèche

    Plane crèche

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo Dylan,
    Ik heb laatst op een beurs een bird gekocht die nog het meeste lijkt op jouw type onithopter, maar dan met één "veer" per vleugel minder. Nou, het is geen hoogvlieger: "vol gas" een rondje van tien seconden twee meter boven de grond en dan strijkt hij dodelijk vermoeid neer. Had beter struisvogel kunnen worden. Maar goed, het is misschien geen echte Kinkade, er staat nergens een merk. Dus ook ik ben op zoek naar tips: waar leg je het zwaartepunt, hoe snel moeten de vleugels klappen, hoe steil moet de staart staan, enz.

    Groet
     
  5. erve

    erve

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    54
    Locatie:
    België
    Beste,

    Ik heb een slowhawk 4 van Kinkade maar wegens andere interesses wordt er weinig of niet meer mee gevlogen.
    Ik wil u wel zeggen dat je beter eerst een paar keer googelt naar Sean Kinkade voordat je er een bestelling plaatst. Mijn slowhawk komt rechtstreeks van Kinkade maar......

    Wat zou je graag weten over de slowhawk?

    mvg
    Eric


     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Beste Eric.
    Fijn te horen dat jij een Sean Kinkade Slowhawk 4 hebt.
    Wat ik zou willen weten is of het toestel jou bevalt/beviel?
    Want het schijnt dat de Ornithopters van Kinkade het allerbeste vliegen.
    Wat ik ook heel graag zou willen weten is waar jij de jouwe vandaan hebt en hopenlijk is dat niet wat ik wel vermoed rechtstreeks van Sean Kinkade vandaan, maar ergens bij een Website hier in Europa en of jij dan tevreden was over hoe de deal gegaan is toenertijd.

    Ik heb inmiddels al een Email ontvangen van Sean Kinkade over mijn vraag naar een Ornithoper en moet zeggen dat hij mijn vragen netjes en duidelijk beantwoorde.
    Vind hem wel behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen en dat vergelijk ik dan met die Franse webshop waar ze ook Ornithopters verkopen.
    Ondanks dat Sean Kinkade mij netjes te woord stond heb ik gevoelsmatig geen fijn en vertrouwd gevoel bij het zaken doen met die man.
    Hij melde mij dat zijn Webshop momenteel niet op de oude manier zaken kan doen en betalingen via een andere manier dienen te gaan.( dit melde hij: My website is currently unable to process orders. I am for now only using Wepay.com. If you decide to order please tell me what you want exactly and I will send you a Wepay invoice that you can pay with a credit card)


    Omdat zijn Ornithopters behoorlijk aan de prijs zijn, denk al gauw aan 400 tot 500 dollar durf ik toch echt niet het risico te nemen voor die centen.
    Voor al diegene die mij misschien een overdreven bangerik vinden: er is een geval van iemand die 1200dollar had betaald voor een produkt van Kinkade en nooit een toestel had ontvangen of zijn centen had terug gekregen.
    In mijn optiek ga ik dan echt niet snel met zo'n persoon zaken doen.
    Als het gaat over een paar tientjes dors ik het wel, maar niet om honderden euro's want ook ik moet tenslotte hard werken voor elke cent.
    En om het geheel even helemaal helder te maken kreeg ik deze mail van Kinkade omtrend wat mij een Parkhawk 4 gaat kosten: The Park Hawk with accessory package and shipping will be $518.00.
    Dus zoals jullie zien is dat een best bedrag en niet even iets om effe snel te kopen lijkt mij.
    Ik hoor graag van jou.
    Vr Gr D
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  7. erve

    erve

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    54
    Locatie:
    België
    Dylan,

    De ornithopters van Kinkade zijn een prachtig stukje techniek, daarvoor alleen al zijn ze het geld waard. De slowhawk vliegt prachtig maar hij durft al eens een keer over de vleugel weg te vallen en dan is het werken om hem terug vlak te krijgen (misschien ligt dit wel aan mij). Het vliegen van ornithopters blijft volgens mij nog altijd experimenteren.

    Ik heb mijn slowhawk idd rechtstreeks bij Sean Kinkade gekocht en dit is ook niet zonder slag of stoot gegaan. Wij hebben er toen 2 besteld en na 8 weken wachten en geen reactie van Sean op onze mails hebben we gewoon een klacht bij paypal ingediend tegen die man, die hebben toen zijn paypalrekening geblokkeerd en na een paar telefoontjes en mailtjes naar de states heeft hij 2 maand later de ornithopters toch geleverd samen met een smeekbede om de klacht bij paypal in te trekken zodat hij terug aan zijn rekening kon.

    Ik vermoed dat er nog klachten tegen hem geweest zijn en dat ie daarom niet meer met paypal zal werken.
    Als je ons verhaal en ook nog de andere verhalen op het www leest over Kinkade dan weet je wel wat je beter niet moet doen hé.....

    Wat betreft de webshop van Robert Korobelnik, daar heb ik geen ervaring mee, ik heb die man een paar keer ontmoet op de Interex meetings maar kan verder niet zeggen of ie betrouwbaar is of niet. Weet wel dat zijn ornithopters ook van Kinkade moeten komen!

    Je moet er rekening mee houden dat je ook nog invoerrechten, btw en douanekosten moet betalen, ik dacht dat dit ongeveer een 70 euro per ortnithopter was.

    Als je me een emailadres pb't kan ik je wat foto's en de manual van de slowhawk toesturen.

    Groeten,
    Eric
     

Deel Deze Pagina