Seawolf directdrive of niet?

• Topicstarter Topicstarter Pjoeter
  • Startdatum Startdatum
Beste Pjoeter,
Het is zo dat voor een soepele werking van de servo met de doorvoer een goede rechtlijnige beweging noodzakelijk is.
Je moet dus van het draaiende hevelgedeelte van de servo naar een rechtlijnige beweging.
Tevens het gebruik van glade stangen rond 3mm en wat vet, en alles moet perfect lopen.
Ik zelf gebruik ook nog een extra geleiding zo'n cm of 5 na de doorvoer.

mvg Rene

Hallo Pjoeter

Bij mijn duikboot heb messingbuisjes 3 x 2,1 mm 30 mm lang in de doorvoering geklemnd en daar massief staf van 2 mm doorheen gevoerd en flink met vasseline in gesmeerd ,loopt er soepel en heeft tot nu toe nog geen druppel water gelekt.

Gr.Joop

Beste Pjoeter,
Het is zo dat voor een soepele werking van de servo met de doorvoer een goede rechtlijnige beweging noodzakelijk is.
Je moet dus van het draaiende hevelgedeelte van de servo naar een rechtlijnige beweging.
Tevens het gebruik van glade stangen rond 3mm en wat vet, en alles moet perfect lopen.
Ik zelf gebruik ook nog een extra geleiding zo'n cm of 5 na de doorvoer.

mvg Rene

Hallo Pjoeter

Bij mijn duikboot heb messingbuisjes 3 x 2,1 mm 30 mm lang in de doorvoering geklemnd en daar massief staf van 2 mm doorheen gevoerd en flink met vasseline in gesmeerd ,loopt er soepel en heeft tot nu toe nog geen druppel water gelekt.

Gr.Joop

Bedankt Heren, ga ik morgen mee aan de slag.
Ik vond het al "te gemakkelijk" gaan :?

Zo, de stuurstangen losgehaald en een nieuwe opzet begonnen.
De servo's heb ik nu verzonken in de radioplaat, en vanmiddag ga ik verder
met de nieuwe stuurstangen.
Nu even de zooi laten drogen en het vrouwtje gelukkig maken met mijn
"rommel" op te ruimen :wink:

Zo, wederom weer rotzooi gemaakt :wink:
2e poging gedaan om de stuurstangen ( laatse stuk ) naar de roeren te brengen.
Wederom :showass: .
Nu iets anders gedaan, ik heb 2 korte "bowdenkabeltjes" er tussen gezet.
En tot zover werkt het nog succesvol. :P

Langzamerhand word het toch iets. :P :P

Laatste gedeelte naar de servo's toe is nu ook eindelijk klaar :P
Nu ben ik bezig geweest om het e.e.a. uit te balanseren en heb ik wederom een lesje geleerd..................VERGEET NOOIT HET RUBBER TUSSEN DE AFDICHTINGEN TE CONTROLEREN........ de rubber afdichting zat dubbel in de behuizing :oops: :oops:

Waarvan acte

Maar gelukkig geen schade, de elektronica was droog gebleven :lol:

Ik kom op de achterzijde op 500 gr en op de voorzijde op 1110 gr, da's een dikke 1,6 Kilo 8O 8O , en dan hangt ze voor 3 kwart in het water.
En dan moet ze nog onder. :|

He fokko (de bouwer) :wink: :wink:

Moet de seawolf onder met snelheid of met een duiktank/zak

succes verder

Moi Harrie, voorlopig niet.
Eerst proberen dat bootje dynamisch onder te krijgen.
Mischien in de toekomst, e.e.a. eerst even afwachten op het behaalde resultaat.
Maar naar beneden zal ze, desnoods help ik haar een handje :evil: :wink:

Ik ben nu bezig met het uitdokteren van een andere bevestiging voor de neus, iets in de richting van een bajonet o.i.d. in ieder geval iets anders dan de standaart schroeven.

Mischien nog sugesties :wink:

die dingen hebben wij in het noorden genoeg van, zoveel dat we een echte sub ook kunnen laten zinken als het moet. :D :D :D

Ik laat de neus even met rust :D
Mijn enigzins "zieke"geest kreeg een idéétje.
Mijn intentie was de voorste duikroeren te laten voor wat het was, maar ik had nog een stuk "bowden"kabel liggen.
Deze kan ik van achter de staart over de rug naar de neus leiden, daar kan ik een quicklink aansolderen en zo de voorste roeren combineren met de achterste.
Ach en mocht het niets wezen, 1 boutje los en ik trek zo de hele handel eruit :P

yes, het werkt :P
Wat wel ( ik weet niet of dit problematisch is ) is , is dat de uitslag van de voorste roeren beduidend minder is dan de achterste :?:
Vraagje is dan ook :?: hoe groot moeten die uitslagen zijn en wat mag het verschil zijn tussen de voorste en de achterste roeren :?: :?:

Alleen nu is het draadeind ( wat uit de wtc komt ) dolgedraait :evil:.
Hmm, M3 is ook wat magertjes, dit kan volgens mij wel iets dikker. :)

Beste Pjoeter,
Als je eerdere draadjes goed hebt gelezen, zal je hebben kunnen vernemen dat een gecombineerd roerstel (voor en achter) NIET werkt de boot gaat dan varen als een dolfijn en is moeilijk (NIET) vlak te varen.
Beter zou zijn duikroeren aan de voorzijde, dit boven de voorkeur van alleen achter.

mvg Rene

:oops: Is ook zo, het was ook maar een probeersel van mij :wink:

Ben nu bezig om wat foto's te plaatsen, het is alleen niet meer zo makkelijk als weleer :?

Yes de foto upload werkt :P

seawolf%20000%7E0.jpg

Dit was haar zoals ik haar heb mogen ontvangen, voor een "sub-newbee" toch een leuke uitdaging :wink:

Toen ben ik bezig geweest met de neuskegel, waarbij ik ook gelijk een lesje geleerd heb dat bepaalde lijmen extreem reageren met kunstof :oops:
Kortom een drastische aanpak.

seawolf%2000%7E0.jpg

seawolf%200016.jpg

Hoe? de neus eraf gezaagd en een dot purschuim erin gejaagd.
Toen snijden, plamuren en schuren.......

Uiteraard moet het enigzins nog wat afgewerkt worden, maar dat als laatst :wink:

Hierna ben ik met de radioplaat verder gegaan, deze was reddeloos verloren dus heb ik een andere gefabriceerd.

seawolf%20002%7E0.JPG

Zie hier de "primitieve"motor ophanging, met de ( voorlopige ) MB 540

seawolf%20003%7E0.jpg

Voor de accu heb ik een "accubak" in elkaar geknutselt ( voor een standaart race pack van een auto ), zodat die in ieder geval niet wegglijd :wink:

seawolf%20005.jpg

De rest van de foto's volgen nog.

Hier zijn we verder aan het knutselen aan de aandrijfunit

seawolf%20009.jpg

Een gedeelte van de elektronica

seawolf%20008.jpg

Met mijn oude opgelapte servo's :)

seawolf%20006.jpg

Hier ben ik bezig met de "norbert"doorvoeren. ( met dank aan HxxN ).

seawolf%200010.jpg

Dubbel genaaid houdt beter :wink:

seawolf%200011.jpg

Ik denk niet dat het nodig is, maar toch voor de zekerheid de stofhoezen er overheen getrokken :lol:

Wordt vervolgd :wink:

Daar was ie weer........

Hieronder zie je de "oude" stuurstangen, njet dit was niets....

seawolf%200012.jpg

Dus ( hieronder ) maar met kabels aan de gang.

seawolf%200014.jpg

seawolf%200015.jpg

Hier zie je ook het staartstuk "gemonteerd", dit wou in de verste verte niet lukken, dus de spuitbus met pur er maar weer bij.
Muurvast :P

seawolf%200013.jpg

En nu het laatste bevlieging, de aansluiting naar de voorste duikroeren.
( mocht dit doorgaan ).

seawolf%200017.jpg

Uiteraard wordt het nog afgewerkt.

De m3 draadeind heb ik inmiddels vervangen voor m5, de romp heb ik inmiddels ook opgeboort zodat het draadeind er door heen past.
Nu moet het spul even drogen, en dan kijken we waar we verder gaan.

Nu eerst nog wat lood opscharrelen..

Back