sebart 30e Sbach

Hallo mensen,

Ik ben de Sebart 30e Sbach aan het bouwen. (nouja, bouwen)
Hij is heel ver gereed, maar bij het in elkaar zetten van de motorsteun valt mij op dat de motor best sterk afwijkt naar rechts, en dat is natuurlijk normaal, maar niet of nauwelijks domping heeft (dus naar beneden gericht is).

Is dat laatste normaal, de afwijking naar rechts zit er kennelijk standaard (goed) in, kan ik er dan redelijkerwijs van uitgaan dat de domping (of het ontbreken daarvan) ook goed is?

Op zich kan dat altijd nog veranderd worden, maar als ik nu de motorkap mooi passend maak op de spinner en de domping wordt later groter past dat niet goed meer.
Iemand ervaring met dat toestel? Naamloos document

alvast bedank voor info en fijne feestdagen,
Jan

Hallo Jan, bij mijn Sebach waren de domping en zijwaartsstelling meteen goed, aanpassen was niet nodig. Wel was het model erg gevoelig voor de juiste plaatsing van de lipo, iets naar voren of iets naar achteren en het vloog al heel anders. Het is even uitproberen wat het beste vliegt.

Als je het CG op de juiste plaats hebt en zoals sebarts meestal hebben een sym. Profiel dan heb je geen of nouwelijks domping nodig :-)

Bij mijn angel zit er ook bijna geen domp in en die vliegt perfect :-D

Bedankt voor de reacties mannen,

Ik ga er dus van uit dat die zeer geringe/nagenoeg geen domping die er ingebouwd zit juist is, en zet de kap er in die stand passend op.

Grtz,

Jan

Back