sebart angel 30 axi 2820/12

Een vraag aan de setup specialisten
Ik had graag de angel 30 gekocht.
De axi 2820/12 plus jeti 40 heb ik hier nog liggen maar is deze setup bruikbaar op de angel.
Omdat ik volgens drive calc maar een 12maal 6 op 3sp1 kan gebruiken .
Is deze prop geschikt voor zulk toestel.
 
Rob, mocht het niet lukken, dan heb ik nog wel een buitenlopertje voor je die draait een 14x4 op 5s.....ruim 700 wattjes.

Maar als ik het in http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp bekijk dan is jou motor setup misschien wel net genoeg. Het toestel zal ongeveer 1300 gram gaan wegen vliegklaar.

Dit zijn trouwens de gegevens van die axi 2820/14 welke ze opgeven voor dit model. http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=14&line=GOLD

Ik zou op jou motor een 12x6 voor kunstvlucht of een 13x4 voor 3d monteren. zal meer dan voldoende power hebben.
http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=12&line=GOLD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze geven de Angel voor 1400 gram vliegklaar op, ik denk dat de Axi net te zwak is dan. Ik vlieg zelf een Extra 300S van 110cm met een equivalent van de Axi 2820, en dat gaat als een raket met een 12*6, de Extra is alleen wel net een kg, dus 400 gram lichter. Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat het gaat tegenvallen:)
 
Is deze prop geschikt voor zulk toestel.
De prop zegt niet alles. Vroeger vloog een F3A toestel van 3,5kg op een 11*7 prop.
Het gaat om het vermogen wat de motor kan leveren en ook hoeveel vemogen jij wenst te hebben.
Ik vlieg hem nu zelf met een een Orbit 15-16 en een 14*7 prop en een 3200 3s pack. Hier had ik een Castle Creations regelaar van 54A op. Deze heb ik net vervangen door een jeti 70A regelaar omdat de CC te heet werd. Zit nu zelfs te denken aan een Orbit 20-12, voor mij is het nooit te veel vermogen.
 
Je huidige motor is mooi hans, en je zit daarmee al boven de 500 Watt/kg. Met een zwaardere motor (gewicht) vernaggel je dat kistje. Niet doen :)
 
Ik zal het met de 2820/12 proberen als het te weinig vermogen is koop ik dan wel een zwaardere motor.
Bedankt voor het aan bod theo maar ik wil deze kist toch liever op 3 cellen vliegen ook ivm gewicht.
 
Proberen kun je het altijd, zou eens kijken hoe hij het met een 13 inch propje doet? (13x4 of 13x5)
 
Ik zal wat verschillende prop's meenemen als ik de kist ga halen.
Dan kan ik meten met wat voor prop ik de meeste watt's trek.
Volgens drive calc 13x6 433wat in en 333 uit static trust 2318 gram dat moet genoeg zijn wel bij 42,4 amp maximaal geven ze 37 ampere op voor deze motor.
Maar je vliegt toch niet de hele tijd vol gas dus dat zit volgens mij wel goed.
Na de eerste vluchten de temperatuur maar goed in de gaten houden.
 
En meten voor je gaat vliegen, een calculator is geinig maar zeker niet absolute waarheid. Het kan zo 20% hoger of lager uitkomen.
 
Na de eerste vluchten de temperatuur maar goed in de gaten houden.

Dat sowieso. De Axi-kloon die ik heb wordt niet eens warm met een 12*6 en veeeeeeeeeeel volgas vliegen:) Een maatje groter lijkt me dus totaal geen probleem.
 
Het toestel heeft inmiddels al zijn maiden achter de rug. Het vliegt perfect en de motor doet zijn werk ook goed. Wel zit er heel veel verschil in de accu's die gebruikt worden. Met een pakketje bleek dat het vermogen niet optimaal was, met een ander ouder pakketje liep het wattage ineens met 30 watt op en was het vliegen veel beter. Rob zal later zelf wel aangeven welke accu en welke stromen de motor verbruikt met welke setup. Wel is voor ons duidelijk dat het minder presterende merk nu echt niet meer door ons aangekocht gaat worden en we het definitief gaan afraden voor de gebruikers.
 
maiden gehad ,kan maar een woord verzinnen geweldige kist!
Piloot moet nog veel leren maar ja daar voor heb ik deze kist ook gekocht.
Wat Theo ook al heeft gemeld de verschillende accu pakketten presteren heel verschillend.
Axi 2820/12 prop 12,5x6 jeti advance plus 40a
flightpower evo25 2500mah 3s vermogen 303watt vrij nieuw
hextronik d9 gen2 20-32c 2200mah 340watt pakket heeft al meer dan 100 cycli
flightmax 2200mah 2 in paralel dus 4400mah 3s 430watt
Wat opvalt is dat het duurste pakket het minste levert alles gemeten met de watt's up meter die ik ook een keer vergeleken heb met een ampere tang en vrij nauwkeurig is.
Conclusie voor mij in ieder geval geen flightpower meer veel te duur en geen flight(power)!
 
Komt er nog 1 achter, :snipersmile:fligtpower.
Flightmax in 3s1p niet gemeten? Pakket van iemand anders?
De hextronic h9 ben ik nooit echt tevreden mee geweest, deden het wel maar geen hoge prestaties(op de kleine 460 mAh cellen na). Maar zijn daarnaast ook simpelweg veroudert.

Maar iig gefeliciteerd met de maiden!
 
De fligtmax in 3sp1 nee nog niet gemeten ga ik wel nog doen.
Maar kan ik niet mee vliegen de accu is niet zwaar genoeg voor mijn cg te halen.
Dus dan maar in paralel zetten zo gebruik ik dit pakket altijd in mijn hk spitfire.
 
Oke, als het voor het voor het zwaartepunt moet dan maakt het ook eigelijk niet uit. En een beetje extra gewicht in zoon angel hoeft niet nadelig te zijn.
 
Vandaag toch even de flightmax 25c 2200mah 3sp1 gemeten 416 watt valt me toch mee uit een pakketje.
En ik heb er twee dus kunnen we vaker vliegen.
Maar ik zal toch naar grotere pakketten moeten .
Ik ben eigenlijk op zoek naar g3 pakketten rond de 3300 mah maar ze zijn momenteel nergens op voorraad.
 
Wel geen Angel 30, maar mijn Fliton Element 30 komt goed vooruit (en vertikaal) met de volgende spullen:

- Turnigy SK 4240-750KV
- APC 12x8
- Winforce 4S1P 3000 mAh 35C pakketten (Ebay, 30 Euro incl. P&P)
- Turnigy 40A regelaar met 3A BEC

Belast met de 12x8 APC loopt er bij de start (stationair op de grond) ~36A bij 15.5V en ontwikkelt de combinatie 550W.
Na de eerste vlucht (5 min. maiden) was de lipo koel (omgevingstemperatuur), na de 3e vlucht (9 min.) nét ietsjes lauw. Wat duidt op een lage belasting van de lipo schat ik in.

Een vliegmaat gebruikt dezelfde motor, prop en regelaar in combinatie met 4S1P 2350 mAh Rhino's in zijn Angel 30. De Angel vliegt bij hem wat tammer (ligt aan de gasstickpositie denk ik en het lichtere gewicht van het vlieggerede toestel, dit scheelt zeker 150-200 gram met mijn element 30). Hij haalt in 6 minuten ongeveer 1300-1500 mAh uit de lipo

Voor vliegen is half gas genoeg, in vertikale figuren is vol gas meer dan genoeg. Een F3a-C programma kost ongeveer 2000 mAh (2/3 van de kapaciteit van de lipo). Een 9 minuten trimvlucht was 2400 mAh.

Hij weegt iets meer dan 1400 gram met een 300 gram 4S lipo
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip die sk motor zal ik de volgende keer wel eens mee bestellen.
Maar ik moet eigenlijk eens ophouden met bestellen en kisten bouwen mijn hobby ruimte is vol.
Verslavende hobby is het.
Maar wel een geweldige hobby!
 
Back
Top