SebArt Angel 30 E

Flyer

In Memoriam
Ik vlieg sinds kort ook electrisch met de Angel 30 van SebArt. De setup die ik gebruik is de volgende:
245ykgy.jpg

Motor de Hacker A 30-14L
Een 60 ampere regelaar de TURNIGY Plush 60amp Speed Controller.
Lipo 3S 3000 Mha
Prop 14/7 E

Wat zou de haalbare vliegtijd kunnen zijn met deze setup. Mijn ervaring is na 5 minuten vliegen dan geeft de lipo nog 15-20 % aan. Dat lijkt mij erg kort.

Laatst bewerkt:
dan klopt er echt iets niet aan!
ik haal met mijn angel s30 een half uur met de zelfde setup op een 3s 2500 hyperion 25c
misschien moet je eens kijken naar een nieuwe accu.

vlieg je 3d of gewoon patern ik vlieg die half uur ook alleen als ik rustig aan doe

maar hoe vliegt het met een 3000mah? vliegt hij dan niet erg zwaar ik kan nu mooi verticaal trekken

groeten robert

Een half uur??? dat lijkt me sterk overdreven!! Een minuut of 10 is haalbaar met een beetje normaal vliegen.

Heb je de prop wel goed gebalanceerd? dit kan je namelijk redelijk wat schelen.

dan klopt er echt iets niet aan!
ik haal met mijn angel s30 een half uur met de zelfde setup op een 3s 2500 hyperion 25c
misschien moet je eens kijken naar een nieuwe accu.

vlieg je 3d of gewoon patern ik vlieg die half uur ook alleen als ik rustig aan doe

maar hoe vliegt het met een 3000mah? vliegt hij dan niet erg zwaar ik kan nu mooi verticaal trekken

groeten robert

Een half uur dat is wel heeeel lang. De prop is goed gebalanceerd. Het lijkt mij dat 10 minuten zeker moet kunnen. Zou het kunnen zijn de het formaat van de prop ook van belang is? Ik gebruik nu een 14/7 E. De lipo is de Turnigy 3000mAh 3S 30C.

Een half uur??? dat lijkt me sterk overdreven!! Een minuut of 10 is haalbaar met een beetje normaal vliegen.

Heb je de prop wel goed gebalanceerd? dit kan je namelijk redelijk wat schelen.

Een half uur dat is wel heeeel lang. De prop is goed gebalanceerd. Het lijkt mij dat 10 minuten zeker moet kunnen. Zou het kunnen zijn de het formaat van de prop ook van belang is? Ik gebruik nu een 14/7 E. De lipo is de Turnigy 3000mAh 3S 30C.

De prop is zeker van invloed op de hoeveelheid stroom die je verbruikt, maar zoals jij hem vliegt zou je er er zeker langer dan 5min mee moeten kunnen vliegen. Je kan er eventueel een 13x7 of een 13x6 op kunnen zetten om het stroomverbruik omlaag te brengen, het nadeel is wel dat je ook minder power hebt met vliegen. Vind je dat je nu voldoende power of meer dan voldoende power hebt? Vlieg je veel volgas met de angel?

Zelf heb ik een sukhoi 30 van Sebart, deze vlieg ik op 4s 2500mah en hier heb ik een vliegtijd van +/-5-6 min mee als ik een beetje gasbeheersing toepas, als ik veel volgas vlieg kom ik uit op 3,5min ongeveer.

wellicht is het een idee om even te meten hoeveel je daadwerkelijk gebruikt.

een half uur is het echt als ik rustig vlieg dat neem ik dan ook op het is dan wel alleen rustig rondjes vliegen dus geen vol gas waar aan weet ik dit?
mijn accu is na een half uur vol dus dan kan ik in een keer door vliegen ;-)
prop heb ik zelf gebalanceert

245ykgy.jpg

Dat is op zich wel een goed idee om een 13x7 of een 13x6 te proberen. Het zou dan best kunnen dat ik er een paar minuten langer mee kan vliegen. Ik vind wel dat ik nu genoeg power heb, ik weet dus niet hoeveel dat scheelt met een 13x7/13x6 prop. Nee ik vlieg niet steeds op vol vermogen, ik denk 60-80 %.
Ik ga er mee aan de gang.

Thanks Flyer

De prop is zeker van invloed op de hoeveelheid stroom die je verbruikt, maar zoals jij hem vliegt zou je er er zeker langer dan 5min mee moeten kunnen vliegen. Je kan er eventueel een 13x7 of een 13x6 op kunnen zetten om het stroomverbruik omlaag te brengen, het nadeel is wel dat je ook minder power hebt met vliegen. Vind je dat je nu voldoende power of meer dan voldoende power hebt? Vlieg je veel volgas met de angel?

Zelf heb ik een sukhoi 30 van Sebart, deze vlieg ik op 4s 2500mah en hier heb ik een vliegtijd van +/-5-6 min mee als ik een beetje gasbeheersing toepas, als ik veel volgas vlieg kom ik uit op 3,5min ongeveer.

wellicht is het een idee om even te meten hoeveel je daadwerkelijk gebruikt.

Laatst bewerkt:
ik weet niet hoe goed je lagers nog zijn maar misschien is dat ook iets om te controleren?
hoe lang vlieg je al met deze kist en is de timing van de motor ook goed?
ik heb in het begin met de timing ook veel ruzie gehad maar ik heb het nu gelukkig voor mekaar is dat bij jouw ook het geval?

6187d.jpg

prachtige kist ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen!

ik ben overgestapt op een robbe regelaar, omdat de hacker niet mee wilde werken, was ik alweer vergeten

Waarschijnlijk zul je 3-4 minuten vlotjes kunnen vliegen en zal dan de power wegzakken, dit wijst op een slechte, versleten lipo of één die een te lage C waarde heeft en zo niet voldoende stroom kan afgeven.

staat de lipo warm na de vlucht , is het zeker dat je de oorzaak hier kunt vinden.

groeten
Franky

Ik overweeg om een Angel 30 aan te schaffen.

Sebart zelf geeft 3S 2450 mAh Lipo met 14 x 8 prop op voor de Hacker A30-14L.
Een andere combinatie voor dezelfde motor is blijkbaar een 4S Lipo met een 12 x 6 prop...

Iemand ervaringen of suggesties?

Back