Sebart Katana S30E V2 is bijna klaar

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
In navolging op dit topic van mij Beginnen met electro vliegen welk toestel? nu dit vervolg.

Na vele jaren van afwezigheid ben ik onlangs weer enthousiast begonnen in de modelbouw, ditmaal met heli vliegen (TT Mini Titan E325). Dit viel me echter toch wat tegen, het is ten eerste vrij moeilijk en je bent derhalve afhankelijk van derden om het te leren. Nu is geduld zeker niet mijn sterkste kant en wil ik graag vliegen en daarbij niet afhankelijk zijn van anderen > dan maar weer de bekende weg > een vliegtuig :) > (leren) heli vliegen komt dan tzt wel weer een keer :wink:

Na diverse vliegtuigen te hebben overwogen is de keuze uitgegaan naar de Katana S 30E V2!

Mijn keuze gaat verder uit naar de volgende delen:
-Servo's: 4x Hitec HS-65 HB Karbonite
-PROPPELLER: APC thin electric 14x7
-Ontvanger: Robbe R-138 DF 35 MHZ
-LIPO: FLIGHTPOWER EVO25 2170mah 3S
-Regelaar: Hacker X-40 pro
-Motor: Hacker A30-14L

katana.JPG

Als je goed kijkt kan je rechtsvoor de aan/uit schakelaar zien zitten, daar kan je dus nog bij met de kap erop
katana1.JPG

Alle kabels netje opgeruimt
katana3.JPG

Verderop in het draadje staan nog wat bouwvragen

Voor de magister zou ik een kleinere prop gebruiken, iets van een 12*6 of zo.

De montage van de magister zal prima gaan met secondenlijm, wel op voorhand alles goed "droog" passen, het zit vaak zo snel vast dat corrigeren niet meer mogelijk is. Verder kom je met standaard hobby tools zoals een scherp mes en wat klein gereedschap al een heel eind, multiplex modellen zijn over het algemeen makkelijk te monteren. Hier en hier kan je de gebruiksaanwijzing al eens bekijken.

Succes ermee! Mogen we een update/bouwverslagje van de vorderingen verwachten?

ik heb bij mijne fully brushless tuned magister :lol: wel de motormount vervangen door wat alu plaatjes, vooral de voorste motormount, omdat die breekt ne een tijd als je er brushless op steekt :)

mvg

samuel speltdoorn zei:
ik heb bij mijne fully brushless tuned magister :lol: wel de motormount vervangen door wat alu plaatjes, vooral de voorste motormount, omdat die breekt ne een tijd als je er brushless op steekt :)

mvg

Goede tip 8O welke motor heb jij erin steken dan?

ik heb er een Himax C 3528-1000 insteken, en daarmee gaat hij bijna verticaal :P

opsteigen na 2 meter is kinderspel :D

maar zo'n alu plaatje is best nodig bij deze motor, denk dat hij een trust heeft van 2 kilo, en de standaard motormount is eigenlijk voorzien voor de brushed power set voor de magister, die een trust heeft die niet boven een kilo gaat, dus is te zwak voor nen brushless me 2 kilo trust :D

ohw, als je wilt plaats ik wel effe wat fotootjes, zeg maar wat je moet hebben ;)

Ik heb toch maar besloten de Magister over te slaan, ik ga er toch mee naar een club (Eibergen) en dan kom ik met hulp ook met deze Katana wel uit de voeten.

Alles staat nu in bestelling bij Natterer, zodra het binnen is volgt er een bouwverslag!
Als iemand nog bouwtips heeft voor deze kist dan hoor ik het graag!

damn, gebt em nog sneller binnen als mijn sukhoi :D
post laar snel fotos, zodat de mensen hier wat meer over gaan leren :mrgreen:

mijn sukhoi komt vanavond aan, en ik zal ook een bouwverslagje plaatsen, nu ga je dus duidelijk de verschillen tussen de twee kunnen volgen ;)

mvg

samuel speltdoorn zei:
damn, gebt em nog sneller binnen als mijn sukhoi :D
post laar snel fotos, zodat de mensen hier wat meer over gaan leren :mrgreen:

mijn sukhoi komt vanavond aan, en ik zal ook een bouwverslagje plaatsen, nu ga je dus duidelijk de verschillen tussen de twee kunnen volgen ;)

mvg

Als deze goed bevalt dan wort de volgende een Sukhoi S50, een stapje groter dus. maar dit jaar red ik me eerst hier wel mee :D .
Had jij nu een 30 of 50 size Sukhoi besteld?

Het eerste wat me opvalt na het uitpakken van alle delen is hoe ongelofelijk licht alles is. echt niet normaal 8O
Morgen ga ik beginnen met bouwen.

Ze bevelen secondelijn aan (CA) daar heb ik echter geen goed gevoel bij, hier kom ik de term Epoxy vaak tegen > Epoxy = 2 componentenlijm?
Graag uitkomst hierover dan kan ik morgen nog even de juiste lijm halen.

he nwolsink

ik heb mijn katana S50 gelijmt met 3 uur epoxy
dat is goed vloeibaar en zeer sterk
en vooral de twee stuken die nog aan de vleugel moet lijmen

samuel speltdoorn zei:
idd, vooral monteren :P

Ik ben dus begonnen met "monteren" :wink: (vroeger was dat nog bouwen maar we zitten nu eenmaal in het ARF tijdperk)
Wat is een goede manier om de volgende delen te bevestigen:
-Regelaar
-Lipo
-Ontvanger

-Hoe lijn ik het hoogteroer goed uit :roll:

Tips zijn dus welkom :idea:

nwolsink zei:
Het eerste wat me opvalt na het uitpakken van alle delen is hoe ongelofelijk licht alles is. echt niet normaal 8O
Morgen ga ik beginnen met bouwen.

Ze bevelen secondelijn aan (CA) daar heb ik echter geen goed gevoel bij, hier kom ik de term Epoxy vaak tegen > Epoxy = 2 componentenlijm?
Graag uitkomst hierover dan kan ik morgen nog even de juiste lijm halen.
Dergelijke kistjes zijn idd licht gebouwd, dat merkte ik ook goed bij m'n QQ Yak 47".
Gebruik maar secondelijm, werkt snel en is sterk genoeg. Veel plakwerk zal er ook niet zijn neem ik aan. Bij mijn QQ Yak 47" moest enkel het stabilo gelijmd worden, gewoon met ZAP gedaan zoals in de manual stond. In de manual stond ook de folie er niet af te snijden, zo kan je de stabilo al niet verzwakken met het mesje.

Edit: epoxy zal zwaarder zijn dan secondelijm.

nwolsink zei:
Wat is een goede manier om de volgende delen te bevestigen:
-Regelaar
-Lipo
-Ontvanger

Mij regelaar zit vast met dubbelzijdige plakband met een mouchelaagje tussen + wat tape. Niet de mooiste oplossing maar het doet wel dienst.
Lipo met velcro + vastgesnoerd met velcro-strip.
Ontvanger: weer gewoon de dubbelzijdige plakband met mouchelaagje + extra tape voor alle zekerheid.

Back