Sebart Sukhoi 30e

Mss eens kijken of je met een 14x7 een vliegtijd van 7 minuuten kan krijgen, sebarts die zijn niet zo snel dus heb je al gouw dat je "lucht zit te malen" als je bent aan het vliegen met een prop met te veel spoed.

Zijn super kisten die .30 serie van sebart vd zomer vacantie ga ik met een paar vrienden ook kleine meeting houden met allemaal 3d kisten in die maat zoals extra 330 mxrs angel sbach enzo.... Allemaal super :-)

Hey,

Dat zal ik eens proberen. ik heb ook andere accus besteld want ik vind het niet fijn dat mijn accu kort achter de motor zit. En de vluchttijden konden ook wel wat langer. Qua power heb ik nu meer dan voldoende.
Nieuwe accus zijn 40 gram zwaarder en 450Mah meer.

Gr Nick

Hey,

Het was vanavond eindelijk mooi weer dus wou ik met de sukhoi de lucht in. Blijkt de servo van het hoogteroer alweer kapot te zijn. De wind van de propeller drukt het hoogteroer terug in de neutraal stand. Ik kan de servo gewoon alle kanten uit bewegen als de servo aan staat. Het gaat om een Hitec hs65mg. Dit is al de 2e die kapot is. Toch over op een HB of een ander merk? Dit is al de zoveelste Hitec die bij mij kapot gaat, effe zoeken naar een ander goed merk.

Gr Nick

Hey,

De Sukhoi is nu helemaal goed. heb de Hitec HS 65 mg voor hoogte en richting eruit gehaald want deze konden de krachten niet aan van het toestel. Nu dus gekozen voor pull pull op richting met een Hitec hs 85 mg voorin het toestel en op het hoogteroer ook een 85 mg. Ik zag in de vlucht met de 65 dat mijn roer teruggedrukt werd, hij kon dus de krachten niet aan. Na deze aanpassingen gevlogen en hij vliegt super. Grote uitslagen en totaalgewicht nu 1620 gram. Nog 220 te veel maar ik ben er tevreden mee.
Enige probleem waar ik nu mee zit is dat de Sukhoi uitbreekt naar rechts als ik up geef. Het lijkt erop dat de linkerkant van het roer ten opzichte van de rechterkant tordeerd. Dit is met kleine en grote uitslag het geval. Zelfs zo erg dat hij dan in meskant komt. Is hier iets aan te doen en/of hebben andere Sebart kisten dit? 2 servo's op hoogte is teveel gewicht in de staart en geen ruimte voor, en pull pull met 4 draden is ook geen plek voor.

Enige suggesties?? Een looping is nu erg lastig om te doen.

Groeten,

Nick

enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat er dan een gebroken spant/ligger in de eleveter zit. heb je hier altijd al last van gehad?
zou het gebeurd kunnen zijn na een harde landing, of misschien klem gezeten tijdens vervoer?

mvg david

Hey,

Zal morgen effe goed kijken maar denk het niet. Heb tot nu toe geen slechte landing gehad of een ratslag. Het kan wel met vervoer zijn gebeurd. Maar dan moet je het toch van de buitenkant kunnen zien of voelen ofniet?

Groeten,

Nick

Heb effe gekeken en is zo niks te zien aan het hoogteroer. Als je hem iets forceert gaat hij wel torderen maar dat lijkt me normaal, want het is tenslotte maar 1 latje. Misschien een koolstofstrip langs de voorlijst??? Weet verder ook geen oplossing. Hij breekt wel elke keer uit aan dezelfde kant, namelijk de rechter kant, en de servo met servohevel zit links. Het lijkt er dus op dat het roer tordeerd.

Groeten,

Nick

Back