sebart sukhoi s29 E30

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ja, zoals jullie al zien op het forum, is het merk sebart wel een soort van "rage" aan het worden :P

nuja, hier volgt dan maar een bouwverslagje en vliegverslag van de nieuwe sukhoi van sebart, ik ga er normaal vanavond om ;)

alles is besteld bij aerobertics, waar ik een goede en snelle service kreeg :)
volgende komt erin:

-motor: Hacker A30 10XL
-regelaar: X55SB pro
-met een 14x7 apc prop

als lipo gebruik ik een flightpower evo 2500

als servos: op roll 2x hs81
op rudder en elevator hs81 MG

kistje is bedoeld om echt goed mijn figuren te leren en binnen een jaartje op big scale electro over te stappen ;)

nuja, ik post vanavond wel al wat fotos ;)

mvg, sam

haha, doos staat hier al een uurtje, en heb zelf nog niet naar de inhoud gekeken, moest eersr gouw avondeten maken :P

kga nu gaan kijken :P

Ik heb mij Katana nu deels uitgepakt, wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de paar delen nog aan elkaar de lijmen?
Ze hebben het in de manual over CA en thin CA, wat is dat?

nwolsink zei:
Ik heb mij Katana nu deels uitgepakt, wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de paar delen nog aan elkaar de lijmen?

Cyano Acrylaat oftewel secondelijm.
Thin Ca is de dunnere versie van gewone Ca lijm.De gewone blijft wat meer op het hout ligggen.
In tegenstelling tot Thin Ca dat echt in het hout trekt waardoor een heel sterke lijmverbinding ontstaat.

Corect me if I'm wrong,

Peter-Jan zei:
nwolsink zei:

Cyano Acrylaat oftewel secondelijm.
Thin Ca is de dunnere versie van gewone Ca lijm.De gewone blijft wat meer op het hout ligggen.
In tegenstelling tot Thin Ca dat echt in het hout trekt waardoor een heel sterke lijmverbinding ontstaat.

Corect me if I'm wrong,

Dat heb ik wel in huis, dan mag ik wel rap zijn met het in elkaar schuiven van b.v. vleugel en rolroer 8O

Inderdaad.
Daarom zou ik persoonlijk 5 min. epoxy gebruiken.

Heb 1 keer gehad met CA dat ik het richtingsroer erin zou schuiven.Maar die zat al vast voordat ik halverwege was.

Peter-Jan zei:
Inderdaad.
Daarom zou ik persoonlijk 5 min. epoxy gebruiken.

Heb 1 keer gehad met CA dat ik het richtingsroer erin zou schuiven.Maar die zat al vast voordat ik halverwege was.

Epoxy, is dat hetzelfde als 2 componenten lijm?

ok, doosje open gedaan, en eerste constatatie was, dat de kwaliteit enorm hoog staat, alles is enorm ingepakt, de vlieger is precies ne mummie, alles is 3maal ingewikkelt met schuimfollie :P

khad hem ook een stukje kleiner verwacht, maar hij oogt zeer groot, vooral een zeer dikke mooie ronde neus ;)

alles is perfect en heel netjes georacoverd, en de houtbouw is abnormaal goed in elkaar gestoken, je zou gaan zeggen dat dit echt een van de beste arf houtbouw kisten zijn op de markt!

hier dan de fotos:

img0533zs4.jpg

alles netjes verpakt, het lijkt klein allemaal, tot je het uit de doos haalt :)

img0535yx3.jpg

de setup, allemaal deftig gerief die hacker motor en regelaar, zit wel met het probleem dat ik geen prop balancer heb....

img0536xm7.jpg

hier dan alles eens uitgepakt ;)

conclusie: enorm content van de aankoop, de motor en regelaar die bij de set zaten zijn super kwaliteit, de kist oogt veel groter dan zijn specs vermelden, enorm goed georacoverd ook met super houtbouw,....

voila, tot hiertoe de pics, hopelijk kan ik morgen beginnen bouwen ;)

grtz

@nwolsink, ik ga overal epoxy gebruiken, ik heb slechte ervaring met CA en hout, lostrillen etc, maar zoveel moet je nu ook weer niet lijmen he ;)
men motorschot ga ik wel glasmatten, en wat verstevigen met triplex, dat heb ik al velen zien doen op diverse fora :)

samuel speltdoorn zei:
@nwolsink, ik ga overal epoxy gebruiken, ik heb slechte ervaring met CA en hout, lostrillen etc, maar zoveel moet je nu ook weer niet lijmen he ;)
men motorschot ga ik wel glasmatten, en wat verstevigen met triplex, dat heb ik al velen zien doen op diverse fora :)

Ik had bij seconde lijm ook al geen goed gevoel, Epoxy = 2 componentenlijm?
Glasmatten doe ik eerst nog even niet, ik heb het dan ook niet in huis.

mooi vliegtuig sam!
Hopenlijk heb je er veel plezier aan(zal wel he).
Ik hoop men extra zo vlug mogenlijk te hebben zeneh!,kzie der ook al naar uit 8)

mvg sven

ik heb voor mijn katana s50
3 uur epoxy gebruikt
dit werkt zeer goed en is lekker dun
dit heb je zeker nodig voor die twee stukken die je moet lijmen aan de vleugels

hmmm, ik ga 5 minuten gebruiken :P
is goed genoeg, echt veel lijmen moet je niet doen, enige probleem waar ik mee zit, is dat ik hs81 servos heb genomen, en dat ik wat zal moeten bijvijlen, maar achja, die hebben wel wat meer torque dan de standaard hs 65 HB servos, en wegen amper meer dus :P

mvg, sam

kwijl 8O 8O
wat een kist man :lol:
ziet er echt wel goed uit hoor, begin maar aan het bouwen da we maar rap vooruitgang zien :lol:

ziet er idd wel groot uit

grz
rodney

Over dat secondelijm: Dat is stukken beter dan Epoxy! GEEN EPOXY GEBRUIKEN, dat knapt los. Je moet de roeren eerst erin schuiven met die scharnieren en dan CA ertussen. Staat vast ook wel in de handleiding. Alleen op deze manier werken die scharnieren goed. Met epoxy gaat het op den duur los.....

roeren doe ik sowieso met ca eh, maar bedoel de staartdelen lijm ik wel met epoxy, en dat hoekig deel die je aan de vleugel moet lijmen ;)

heb juist prop en spinner gemonteerd, was ook al nen hoop werk :P wel deftig schoon spinnerke :D

grtz

Back