Sebas' HPI Baja 5B SS

Volgens mij moet je geen enkele uitlaat dichtkitten! Krijg je hem er toch niet meer fatsoenlijk af. Ik ken deze uitlaat niet, maar moet standaard toch gewoon afsluiten! Anders effe leverancier raadplegen. Of een siliconen mof met 2 slangenklemmen eroverheen. Zijn bij elke Rc winkel te verkrijgen.
 
D´s brake pads zijn vandaag trouwens Deal of the Day bij DDM

Ik zag het, wrijf het er maar in ;)

Volgens mij moet je geen enkele uitlaat dichtkitten! Krijg je hem er toch niet meer fatsoenlijk af. Ik ken deze uitlaat niet, maar moet standaard toch gewoon afsluiten! Anders effe leverancier raadplegen. Of een siliconen mof met 2 slangenklemmen eroverheen. Zijn bij elke Rc winkel te verkrijgen.

Ik zal even kijken wat anderen met deze uitlaat gedaan hebben, voorzover ik weet is het een bekend probleem dat deze uitlaat lekt in het midden.
 
het los halen van je uitlaat is geen problemen met die loctite.
en als ik het zo hoor denk ik dat je uitlaat flens niet helemaal recht is.
 
Mooie deal voor €720,-! Misschien heb je belang bij het volgende:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Heel leuk maar het komt voor mij een beetje uit de lucht vallen..



Even voor de duidelijkheid: Het gaat dus om de verbinding in de uitlaat zelf, niet tussen de cylinder en uitlaat. Het lekken is een bekend probleem, zo heeft een andere Baja-rijder het opgelost:

f4e78ba1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag wilde ik weer verder gaan met het inrijden van het blokje.
Toen ik de vorige keer in ging rijden viel aan het eind het signaal steeds weg.
Ik dacht dat dit na het volladen van ontvanger en zender accu's wel over zou zijn, maar helaas.

Bij een bepaald toerental (ongeveer half gas) valt het signaal helemaal weg en grijpt de killswitch in. Pas als ik de ontvanger uit en aan zet werkt alles wel.

Ik heb nog een ontvanger over en zal kijken of het helpt om die erin te zetten.
Wel vreemd dat dit probleem zich voor de revisie nog niet voordeed, en nu alleen boven een bepaald toerental.
 
Wat voor zender heb je? Dit euvel heeft volgens mij niets te maken met je motortje. Alleen als je met FM of AM rijdt. Ligt vaak aan kabelbreuk van accu naar ontvanger of vervelend stekkertje.

Wat je uitlaat betreft ben je gelijk dit systeem lekt altijd bij de meest uitlaten verkopen ze er een ciliconen mof met 2 slangenklemmen bij. Kijk even bij de webshops onder uitlaten daar kun je ze zeker los bestellen. Kan gewoon in NL.

Die clutch carriër en gevalletje voegt volgens mij niks toe als je al een alu. koppelingsklokhouder hebt.
 
Zitten de stekkertjes van de stopknop wel lekker op de contacten van de ontstekingsspoel? want die heb je namelijk los gehad met de revisie.
Probeer ander ff een nieuwe stopknop als je die hebt liggen.
 
Zitten de stekkertjes van de stopknop wel lekker op de contacten van de ontstekingsspoel? want die heb je namelijk los gehad met de revisie.
Probeer ander ff een nieuwe stopknop als je die hebt liggen.

De stopknop zou het niet aan mogen liggen lijkt me, ik kan ook niet meer sturen of gas geven als het probleem zich voordoet.
Ik ga morgen als ik tijd heb ernaar kijken.
 
heb je een killswitch op je motor?
want dan leg het aan de aansluiting van je batterij.
als je killswitch geen stroom krijg van je ontvanger slaat die uit. en dan zal je ook je failsafe niet gaan werken om dat je geen stroom meer heb op je servo's.

ik heb zelf eens gezien bij iemand, die dat probleem had.
dat onder het rijden de stekker los ging en de servo vol gas bleef staan vol tegen een boom.
gelukkig had die geen schade maar dat had heel anders kunnen aflopen.
 
heb je een killswitch op je motor?
want dan leg het aan de aansluiting van je batterij.
als je killswitch geen stroom krijg van je ontvanger slaat die uit. en dan zal je ook je failsafe niet gaan werken om dat je geen stroom meer heb op je servo's.

ik heb zelf eens gezien bij iemand, die dat probleem had.
dat onder het rijden de stekker los ging en de servo vol gas bleef staan vol tegen een boom.
gelukkig had die geen schade maar dat had heel anders kunnen aflopen.

Ik heb inderdaad een killswitch op mijn motor zitten.
De failsafe op mijn ontvanger is uitgeschakeld omdat de killswitch anders niet werkt. Als de failsafe in zou grijpen denkt de killswitch dat er nog steeds ontvangst is en blijft je motor draaien.
 
Net even naar industriegebied gereden om de Baja te testen, maar ik kon vrijwel gelijk weer inpakken want het probleem blijft.
Zou het kunnen dat de gasservo te veel stroom vraagt bij meer dan halfgas en de ontvanger er daardoor mee ophoudt?
 
Net even naar industriegebied gereden om de Baja te testen, maar ik kon vrijwel gelijk weer inpakken want het probleem blijft.
Zou het kunnen dat de gasservo te veel stroom vraagt bij meer dan halfgas en de ontvanger er daardoor mee ophoudt?

een servo gaat niet in één keer meer stroom vragen.
en als ik het zo hoor gaat de ontvanger niet uit, want dan had ook je motor uit gegaan.
om dat je killswich een magneet relais is, als die geen stroom krijgt gaat die uit, dus ook de motor.
dus er is niks met de accu aan de hand.

de failsafe heb je niet ingeschakeld dus die kan het ook niet zijn.
wat voor een zender heb je iegelijk een 2,4GHz toevallig, probeer eens op nieuw te binde met je bind plug.

en als dat niet werkt zou ik alles uit je auto halen en deel voor deel testen, droog.
gewoon je ontvanger neerleggen met één servo er in verder niks en dan weglopen tot die het niet meer doet.

succes.
 
Mijn motor valt ook uit, de ontvanger doet niets meer maar het lampje van de killswitch knippert wel dus er staat nog spanning op.
Het is een Traxxas 2.4GHz systeem. Ik denk dat ik de volgende keer de oude servo's terug ga plaatsen om te zien of het aan de servo's ligt.
 
Mijn motor valt ook uit, de ontvanger doet niets meer maar het lampje van de killswitch knippert wel dus er staat nog spanning op.
Het is een Traxxas 2.4GHz systeem. Ik denk dat ik de volgende keer de oude servo's terug ga plaatsen om te zien of het aan de servo's ligt.


dat kan je idd altijd proberen misschien dat het werkt.
je moet toch even wat testen uitvoeren om er achter te komen waar het fout gaat.

mocht je er nou echt niet uitkomen, kan je altijd een keer langs komen bij me.
dan kijken we er samen na. stuur me dan maar een PB

groet
 
dat kan je idd altijd proberen misschien dat het werkt.
je moet toch even wat testen uitvoeren om er achter te komen waar het fout gaat.

mocht je er nou echt niet uitkomen, kan je altijd een keer langs komen bij me.
dan kijken we er samen na. stuur me dan maar een PB

groet

Bedankt voor het aanbod ;)
Ik ga er hopelijk komend weekend weer naar kijken en laat dat weten of het gelukt is.
 
Back
Top