Seben-Racing Nitro's

het maakt niet uit wat voor merk je tegenwoordig kiest er zijn altyd onderdelen te krijgen
die auto's van seben zijn afgeleid van himoto en tamiya (himoto voor nitro en tamiya voor electro) en de nitro motoren zijn echt niet slecht want ze moeten allemaal door de zelfde keuring door komen behalve wedstrijdmotoren die hebben een nog strengere controle ivm hogere nitro waarden waar mee gereden word en qua pk /cc verhoudingen maakt het ook niet veel uit want de 1 zegt 1.2pk bij 16% nitro en de ander zegt 1.5pk bij 25% waar je echt verschil in merkt zijn hoofdzakelijk de tandwielen en lagers die soms van lagere kwaliteit zijn en of kunstof onderdelen

gr dies2000

Als je dan kijkt naar de nieuwe FW-06 en de Fazer van Kyosho en de RS4 van HPI (heb de RS4 en de Fazer eergisteren bij Shamrock in Maastricht in mijn handen gehad), dan vind ik dat je bij de Seben auto's toch wel veel krijgt voor je geld. Prijzen van de Kyosho en de HPI liggen rond de 270 tot 330 euro. Terwijl je voor 'hetzelfde' van Seben maar tegen de 200 betaald.

En qua onderdelen...ik had afgelopen maandag een set velgjes van de Seben-Racing site besteld voor een vriend van me, en ze waren donderdag al binnen (woon zelf in Duitsland). Dus zou er iets kapot gaan, dan heb ik reserve onderdelen snel in huis.

Hou in gedachten dat ik een beginner ben en niet meteen een bak met geld wil uitgeven. Is het dan toch verstandig om voor de Seben- Racing te gaan, of zou ik dan toch beter voor hetzelfde geld en héél wat opties minder voor een Fazer gaan...

Gr

Daan

het maakt niet uit wat voor merk je tegenwoordig kiest er zijn altyd onderdelen te krijgen

De meningen zijn er over verdeeld. Ja, onderdelen zijn er altijd wel te vinden. Probleem is dat veel winkels wel dit soor auto's schuiven maar niet de support leveren en onder support bedoel ik niet alleen de hulp maar ook de onderdelenvoorziening. Smartech is zo'n merk, bij veel computershops en online winkels voor hebbedingetjes kan je volop dit merk krijgen maa niet de onderdelen, dan zit je vast aan een enkel winkeltje die nooit om de hoek zit.

Als je dan kijkt naar de nieuwe FW-06 en de Fazer van Kyosho en de RS4 van HPI (heb de RS4 en de Fazer eergisteren bij Shamrock in Maastricht in mijn handen gehad), dan vind ik dat je bij de Seben auto's toch wel veel krijgt voor je geld. Prijzen van de Kyosho en de HPI liggen rond de 270 tot 330 euro. Terwijl je voor 'hetzelfde' van Seben maar tegen de 200 betaald.

En qua onderdelen...ik had afgelopen maandag een set velgjes van de Seben-Racing site besteld voor een vriend van me, en ze waren donderdag al binnen (woon zelf in Duitsland). Dus zou er iets kapot gaan, dan heb ik reserve onderdelen snel in huis.

Hou in gedachten dat ik een beginner ben en niet meteen een bak met geld wil uitgeven. Is het dan toch verstandig om voor de Seben- Racing te gaan, of zou ik dan toch beter voor hetzelfde geld en héél wat opties minder voor een Fazer gaan...

Gr

Daan

Iemand?

ik pm je mijn maat zijn e-mail effe, ga eens kijken zou ik zeggen, dan heb je voor +- de helft v/d nieuwprijs een seben racing touring car met alleen een kapotte trekstarter...

Ik blijf bij mijn advies om toch eerst voor een merk te gaan waarvan de onderdelen goed leverbaar zijn. Ook adviseer ik je om hem te kopen bij een modelbouw winkel en niet via internet.

M.v.g. Mark

Hallo allemaal,

Ik kwam deze discussie tegen en wilde er even een toevoeging op maken.
Ben zelf nieuw in deze wereld, maar heb onlangs een Firezilla van Seben Racing besteld via www.mulderij.eu (ja, ik heb er teveel voor betaald). Deze zijn slecht in het verstrekken van onderdelen, maar via Seben Racing kun je wel alles krijgen. Verzendkosten zijn 15,99 per bestelling.

De trekstarter is bij mij nu ook al kapot (heb de wagen nu 2 weken). Het veertje binnenin is afgebroken. Heb nu contact via de e-mail met Seben (in het Engels) en ik heb ze foto's e.d. opgestuurd om te kijken of het onder de garantie valt. Ze claimen er namelijk 2 jaar garantie op te geven. Moet zeggen dat ze snel reageren en erg netjes zijn. Heb het voorstel gedaan om een rotostarter op te sturen en deze dan te verrekenen met een nieuwe trekstarter. Ik moet dan wel iets bijbetalen maar ben wel meteen van alle problemen af.

De auto zelf is erg in orde voor een beginner. Hij is gebruikersvriendelijk en makkelijk te onderhouden. Alleen heb ik aan de stelschroeven gedraaid voordat ik ermee gereden had (beginnersfout) en nu is het moeilijk om hem te starten. Als hij eenmaal loopt dat hij het goed. Ik ben hem nog aan het inrijden.

Ik laat nog wel weten of de garantiekwestie goed afloopt.

Groeten,

Alain

Alleen heb ik aan de stelschroeven gedraaid voordat ik ermee gereden had (beginnersfout) en nu is het moeilijk om hem te starten. Als hij eenmaal loopt dat hij het goed. Ik ben hem nog aan het inrijden.
1x binnen geweest toen hij er net was, maar hard weer weggelopen....

Zet hem dan terug in de fabrieksinstelling, die moet goed zijn om in te rijden...
In de handleiding zou de basisinstelling wel moeten staan. Volgens mij HSN 3 slagen uitdraaien en de LSN moet vlak liggen met z'n huis...(zoals bij de meeste auto's)

Waarom trouwens rotostart? Omdat het gemakkelijker is? Dat is niet echt waar, een goed afgestelde auto springt met een trekstarter ook zo aan, 2 a 3 maal trekken.
Het nadeel van de rotostarter is dat je je auto niet echt meer "voelt". Als je met een trekstarter de auto verzuipt per ongeluk, merk je dat, maar een rotostarter drukt de compressie er wel door, met het gevolg dat je blokje kapot kan lopen...
Plus de rotostarter is aardig slijtagegevoelig.

Groeten,
Arnaud

@marder_art: Ik wil de rotostarter omdat ik vernomen had dat de trekstarter van de Seben nitro's regelmatig kapot gaan (zwak punt). Dus om veel kosten te voorkomen doe ik het meteen op deze manier. Zoals aangegeven ben ik een beginner en moet ik er nog achter komen of ene rotostarter voor mij werkt.

Wat versta je bij een rotostarter onder slijtage? Hoe lang gaat zoiets mee?

Ben trouwens zelf niet bij de Muldeirj binnen geweest. Heb er dus ook geen flauw idee van hoe deze shop eruit ziet.

Ik moet de LSN dan iets verder uitdraaien, hij ligt net niet gelijk aan de behuizing.

Groeten,

Alain

de trekstarters gaan well heel snel kapot maar de roto starter is snel door zn batterije heen en slijt ook niet te zuinig maar qua prijs van 10 of 20 euro raad ik de roto aan

de trekstarters gaan well heel snel kapot maar de roto starter is snel door zn batterije heen en slijt ook niet te zuinig maar qua prijs van 10 of 20 euro raad ik de roto aan

Dit was een post van een heel dik jaar geleden? Eerst even lezen en dan pas wat doen?

Hallo, Ik heb ook een seben onroad nitro autotje , ik heb hem nu al bijna een jaar en ik ben er tot nu toe nog steeds tevreden van . Ik ben ook een nieuwkomer en deze modelbouw-wereld maar ik heb de smaak al goed te pakken gekregen . Voor te leren en beginnen rijden heb ik deze seben gekocht via de website van modelbouwkoopjes.nl , een zeer goede service hebben ze daar heb daar nu al twee artikelen gekocht en heb ze al alle twee op 2dagen tijd thuisbezorgt gekregen .

Gr , Sean

seben racing

hallo allemaal ik wil graag beginnen meet rc rijden en toen zocht ik even en toen vond ik seben racing ik dacht eerst noudat is wel mooi spul(mijn vader heeft ervaring) en dat zei mijn vader ook maar ik moest van hem eerst informeren dus ik wil graag jullie mening of ervaring met seben racing alvast bedankt

Back