seconde lijm op je kap

• Topicstarter Topicstarter TnT nelis
  • Startdatum Startdatum
T

TnT nelis

Guest
ik had dus mijn spoiler gelijmt op mijn kap met seconde lijm zat goed vast tot ik hem eraf trok :oops:. Er zitten nu wat resten op de kap en weet niet hoe ik die eraf moet krijgen heb al geprobeert met brandstof en met remreiniger maar dat lukte niet en aangezien ik niet wil dat mijn kap smelt vraag ik dus hier even, of jullie weten waar seconden lijm in oplost maar niet door je kap heen smelt. Ik hoop dat iemand het weet want ziet er nu erg lelijk uit :cry: :( :cry:

waarom schroef je je spoiler er niet gewoon boven op vast zit je spoiler vast en zie je die vlekken niet

dat is het nu ik vindt een spooiler niet zo mooi op die van mij dus plak ik hem er doorzichtig op zodat het minder opvalt en schroeven staan ook niet al te mooi.
en ik ga het proberen met nitro bedankt voor de tip.

gemakkelijk te verwijderen met wat aceton, en als het een polycarbonaat kap is kan ie daar ook wel tegen

ik probeer eerst wel aceton dat zit toch ook in nagellak remover of niet en dat heb ik wel lichen dat is minder duur dan nitro en makkelijkker aan te komen met kleine hoeveelheden.

enja misschien staat het wel op het flesje maar het is totaal chinees geschreven het is van tamiya.

op de meeste nagellak remover flesjes zal je de text vinden "aceton vrij" omdat het acryl van de meeste van die dames zijn nep nageltjes daar niet zo goed tegen kunnen

Aceton kun je alleen gebruiken wanneer de lijm niet uitgehard is (staat ook op het flesje).
Ik zou toch voor Zap-debounder gaan, zij garanderen ook dat je kapje er niet mee oplost dus loop je daarmee het minste risico.

Aceton kun je alleen gebruiken wanneer de lijm niet uitgehard is (staat ook op het flesje).
Als ik mijn banden eraf haal (welke vastgelijmt zijn, en dus uitgehard) leg ik ze eerst een tijdje in aceton, daarna kun je ze er gewoon gemakkelijk eraf halen, omdat de lijm oplost.

Als ik mijn banden eraf haal (welke vastgelijmt zijn, en dus uitgehard) leg ik ze eerst een tijdje in aceton, daarna kun je ze er gewoon gemakkelijk eraf halen, omdat de lijm oplost.

Ik heb het geprobeerd en inderdaad het werkt wel met aceton.
Mij is altijd verteld dat je beter debounder kunt gebruiken omdat aceton vele plastic soorten aantast.

Ik denk dat ik morgen wat Zap Debounder moet gaan kopen. Iemand enig idee of het carbon aantast?
Ik heb per ongeluk dunne CA gedaan op de plek waar de carbon hoofdligger van mijn Yoda deelbaar zou moeten blijven. Het is er prachtig tussen gelopen... en zit dus muurvast. Nou maar hopen dat de debounder de polyester in het carbon niet ook oplost, want dan kom ik van de regen in de drup.
Bart

Hm, 2bros is gesloten op maandag. Dat wordt dus pas dinsdag.

Bij carbon wordt geen polyester gebruikt normaliter, maar epoxy. Ik denk dat dat tegen de meeste producten kan. Polyester ook trouwens voor zover ik weet.
Meestal is het breken, snijden zagen en schuren, nadien polijsten om het we te krijgen. Ik vrees dat aceton een doffe vlek achterlaat op polycarbonaat. Als dat zo is, valt het wel te polijsten denk ik. Het verwondert mij trouwens dat uitgeharde secondelijm oplost in aceton. Er zijn natuurlijk veel soorten secondelijm, maar toch. Krabben schuren en polijsten lijk mij de beste optie.

Normaal gezien NOOIT aceton op polycarbonaat.de kunststof kan er door gaan scheuren.Zap debounder is ok.Ik denk zelf dat je bij dhz winkel een ssort gelijk kan verkrijgen als de zap maar dan wel goedkoper.

Back