Sergey props

Een Sergey prop lijkt me nogal vaag. Hij heeft er een boel. :)

NB, de laadste keer dat ik wat bestelde stuurde hij de props goedkoop (8 euro) op , en dus is het bijna niet de moeite waard samen wat te bestellen. Bij een romp (45 euro) is dat al een ander verhaal. En bij een vleugel / model (250 euro) is het bijna stom om voor jezelf alleen te bestellen.

sergei prop

Inmiddels een S-prop 17*20 en een banana 17*21. De spinner zorgt voor het goed aanliggen van de props aan de romp. De S-prop 17*20 geeft op een plettenberg 220/42/A1 P4 7:1 met 5S 3300 35C planet hobby een behoorlijke power. Peak vermogen op 6KWatt, 23.5s motorloop. Ga lekker hard het rak in. :D Maar heb moeite om genoeg energie over te houden voor de zweeftaak (2 maal niet gelukt). Misschien toch maar terug naar 4S. Goeie ramp van 0.7s zou mooi zijn maar de plettenberg begon bij een te grote ramp de voorgaande keren te hikken of reageerde helemaal niet. Weet iemand al waar dat door komt? Is dat de kwestie van meer condensatoren plaatsen?
afbeeldingrw4.png

dsc02392xm.jpg

dsc02393um.jpg

Aha je bent ze al aan het uitproberen.
Dat hikken of stoppen ligt aan de regelaar Shulzes zeker? Gert-Jan heeft dat ook voor, die leggen de boel blijkbaar stil bij overbelasting.

Momenteel zijn degene die je meer kunnen vertellen naar de GB

Gr
Val

Ronald, dat de Schulze uitslaat is waarschijnlijk een temperatuurprobleem.
Mijne slaat nu niet meer uit, heb geen ramping meer...
Gerben zijn regelaar begon te hikken toen een koelopening afgesloten werd.

GJ

Afgelopen weekeind ook 3 vluchten met 23-24sec motorloop gedaan in Middle Wallop.
Dat is erg kritisch, het gaat zo hard dat je nauwelijks tijd hebt om het model nauwkeurig in te vliegen op de juiste hoogte en de juiste hoek. In MW oa 3x met motoraan het rak ingevlogen bijvoorbeeld. Ook de verdeling tussen 4 en 6 rakkers wordt kritisch, ruim hoogte pakken gaat niet, vooral als je voor de 4-rakkers al iets te hoog gestegen was. 1x zonder motor gezeten dit weekeind..Voor mezelf is een 24sec setup eigenlijk te kort..

Ik ben benieuwd hoe lang die accu's het uithouden Ronald, je zit nu boven de 100C :S

Groet,
Gerben

ja ja, het kan verkeren. Flutter helaas. Linker aileron en flapperon afgescheurd in de vlucht (niet terug gevonden), tijdens een vliegshow met ~800 kijkers (1600 bezoekers over de dag).

De eerste seconde gaf wel een ahh
http://img221.imageshack.us/img221/1117/afbeelding1vu.png

Na 30 sec was het even stil

Ik was heel heel blij dat het model van het publiek af het mais in sloeg. Geen vliegshows meer voor mij met snelle modellen.

RW4 een dag later terug gevonden, met 8 man het mais in.

Model kapot. Accu uit de romp en met scheurtje. Niet bruikbaar meer. Motor + regelaar + ontv waarschijnlijk ok. Maar ontv. is risico voor hergebruik denk ik.

Oorzaak: ? Kan het roerheveltje zijn dat niet goed vastgelijmd zat, maar dat is speculeren.

Zaterdag ga ik rustig meedoen in Nuth met m'n rw2b en rw2 als backup. Ben toe aan een avionic denk ik. Want iedere crash is altijd een upgrade opportunity natuurlijk :D! Advies welke avionic?

Hmm, dat is mooi klote! Echt balen, je ging er zo lekker mee.
Zou je de delen mee kunnen nemen zaterdag? Altijd interessant om de constructie van "binnen" te kunnen te kunnen bekijken, is altijd iets van te leren.

Hingen de rolroer/flaphevels van de weggevlogen roeren nog aan de stangen in de vleugel?

Voor F5B is er maar 1 Avionik, dat is de B95 (sommigen noemen hem de B10, hiermee wordt hetzelfde toestel bedoeld).

Groet,
Gerben

Das flink balen Ronald !!
Heb hier wel een RW 4 liggen die erg veel speling heeft op t hoogteroer.
Geloof dat t toestel 10 vluchtjes heeft gemaakt.

Shit dat is jammer, en ik weet wat het is... van mijn model(alexmigma) zijn enkel nog de unilog, gearbox en 2 fut 3150 nog heel. de rest 3xd60 motor, markus 300, ontvanger, batterijen, 5v omvormer romp stabilo shunt prop alles kapot. de vleugel is nog vliegbaar, maar deze ga ik niet meer gebruiken voor het echte geweld.

Mijn Rw4 zit bij stratair... Trouwens ik heb in een mail expliciet gevraagd of hij 300 km/h aankan. maar ja wat ben je met zo'n bevestiging als je dan toch flutter hebt en de stukken kan rapen.

Ik ga me ook een avionic aanschaffen... samen bestellen? zijn er aandachtspunten die gevraagd worden qua opbouw of servo keuze of zoiets?

En zaterdag voor Nuth zou ik graag komen maar ik heb niet echt iets om mee te doen. Dus dat zit nog in beraad.

Gr Val

Stratair ontkent dat er problemen zijn.
300 km/u is niet zo hard voor een F5B model hoor, dat zou hij gewoon moeten kunnen hebben.
Het model moet gewoon nog verder ontwikkeld worden, dat was ook bij de RW1 zo, de eerste serie ging ook stuk.
Gewoon een jaartje wachten, er zitten wat verbeteringen aan te komen maar de vraag is of dat helpt.
Helaas heeft Ronald daar nu niets aan, ik zou wat foto's maken en opsturen naar Stratair, vragen wat ze er aan gaan doen?
Bij geen reactie de foto's met uitleg op RCgroups zetten, misschien dat dat dan helpt.

GJ

model zit al in de container. Zal de vleugel er uit halen en meenemen naar Nuth. De servos' heb ik eruit gehaald, dus heb ik e.e.a. al flink beschadigd. Ik verwacht ook dat de RW4 nog wel een opvolger zal krijgen met de noodzakelijke verbeteringen. Meestal kleine maar wel crusiale verbeteringenvoor een lang model-leven.

Tja, dat is minder. Maar wel een wijze les denk ik. Geen demo vliegen met je beste F5B model en helemaal niet als er twijfels zijn zoals bij de RW4 op dit moment.

De Sergey prop, tja het ligt er aan wat die is tegengekomen in de crash. Dat er geen happen uit zijn wil niet zeggen dat hij niet overbelast is op een plek waar je het niet aan ziet. Gooi hem op een goedkoop model voor erbij en koop een nieuwe voor bij je Avionik.

Ai! Dat is echt balen! Zo een fraai model! Zoveel verwoest.
En dan in de rats waar het neer komt... vertel mij wat...

Als Val een avionic wil is er nog een plek over in de verzendbox. Nog meer belangstelling voor Avionics buiten Val? Ik ga vrijdag bestellen. Graag even via pbtje bevestigen.

Er zijn verder geen opties heb ik al gehoord. Kleuren en servo's liggen vast (alleen maar goed, drukt de prijs).

Natuurlijk mag een ieder een special vragen, maar dan graag zelf afstemmen en bestellen.

Ronald

De Avionik B09.5 die ik net binnen heb heeft Graupner DES428 op de ailerons, Hyperion DS095FMD op de flaps en DS09AMD op het hoogteroer.

Wat ik wel een verstanding idee vindt is om de vleugel boutjes die je erbij krijgt niet te gebruiken maar te vervangen voor 18mm lang boutjes. Bijgeleverd zijn 16mm lang. Je moet dan waarschijnlijk zelf 20mm lange boutjes inkorten tot 18mm, dat doe ik nu ook. Op die manier heb je minder snel de moerjes in de romp versleten.

Verder is het een geweldig model!!! Absolute top!!!

Maar pas kopen als je altijd over de 40 rakken vliegt.

Er kunnen tot 5 Avioniks in een verzenddoos, maar 4 is verstandiger, minder schadegevoelig.

Groet,
Gerben

Back