Sergey props

OK, ik zal ook maar even schrijven wat ik denk.
Ik ben het met Jos eens.

Het is iedereen zijn eigen portemonnee maar toch...
Waarom zou je een Avionik nodig hebben als je nog geen, of met moeite 40 rakken vliegt.
Als je het dan goed doet moet je er meteen 2 kopen, reservemodel.
Zal je beter vliegen met een Avionik?
Misschien, maar je zal dan ook weer een grens tegenkomen rond de 43 rakken.
Beter gewoon dit seizoen doorvliegen met het model wat je nog hebt en dan afwachten wat er volgend seizoen gaat gebeuren, misschien komt er wel een nieuwe romp voor 8 of 10S?
We hebben nog 4 a 5 wedstrijden in Nederland / Belgie, met een Enigma moet dat kunnen, daar zijn ook 40-44 rakken uit te persen.
Uit een RW2 ook.
En die zijn onder de 500 euro te koop, Avionik zit je al snel, met wat pech, op 1250 euro.

GJ

Er schijnen er nog te zijn die meer dan 40 rakken uit een Enigma persen. En toch schiet ik er niet mee op. mijn maximum is 36. En ik weet wel dat Luc er +40 mee deed, daar was ik zelf bij. maar dat was niet op een parcour met timing. Daarnaast vloog hij toen waarschijnlijk met mega veel power.

Het leuke aan een avionic is dat ze werkelijk door de lucht snijden.

Een rw2 kan je die dan nog krijgen? hij staat niet op de stratair-site.
Het is anders ook de laatste waar ik nog iets zou kopen zolang ik mijn rw4 niet terug heb en perfect vliegend. geen compromis, met die gedachte is hij ook gebouwd.

Wat schiet er anders nog over? de speedfire.

Nog een randbemerking, het is me al op gevallen dat de ailerons bij de rw4 eigenlijk te veel uitslag hebben...

Elk model snijdt door de lucht, als ik Luc de S16 in zijn handen geef vliegt ie er waarschijnlijk ook 46 mee.
Het is de piloot en voor een deel het model.
Luc en Willy (maar ook Rudi, Guntmar, Heiko) vliegen niet met heel veel vermogen.
Luc en Willy komen niet boven de 5 KW, net als de 3 anderen, 4800 watt ongeveer.
Dus mega veel vermogen zal ie niet in de Enigma gehad hebben, maar hij kan wel het ritme erin houden, waardoor het snel gaat.

De RW2 was laatst nog leverbaar.
Speedfire ben ik zelf niet kapot van, maakt veel herrie.
De Raketenwurm 4 is geen slecht model, er zitten gewoon nog wat produktiefouten in.
Dat zal wel opgelost worden maar dat duurt even.
Daarom... zing dit jaar nog even uit met wat je hebt, lijkt me veel verstandiger dan 1250 euro uit te geven.

GJ

Val, als jij slechts 36 rakken met een Enigma vliegt dan ben je zeker niet toe aan een Avionik. Ik heb Roy regelmatig aan de telefoon en die heeft een beter model gekocht toen hij de 40 rakken haalde met de Enigma, zijn 2de Enigma al. Mijn advies aan hem was toen nog, wacht tot je 42 rakken vliegt. Ja, Roy vliegt zeer goed en is in korte tijd naar de top gestegen. Dat kan ook niet iedereen maar het principe blijft het zelfde.

De S16 is trouwens ook niet verkeerd. Ik zou eerder een S16 kopen dan een Speedfire of een RW2b. Daarbij zou ik RFM de stuur stangen op de vleugel laten bouwen. Maar ook die stap zou ik alleen maken als mijn Enigma kapot zou zijn.

Beter vliegen, dat doe je door je eigen vliegen goed te analyseren. Vragen aan zeer goede piloten om naar een vluchtje van jou te kijken (Willy, Luc) en dan hun meening te geven over waar er wat veranderd moet worden.

Ronald, Val,

Als jullie graag een Avionik willen hebben, zou ik zeggen, gewoon doen.
Niemand dan jezelf kan het waardeoordeel maken, als je die prijs ervoor over hebt, why not.

Of je het echt nodig hebt? Dat zul je zelf ook wel beseffen, maar als je gewoon het absolute topmodel wilt hebben, go for it.
Het is natuurlijk wel een beetje slordig als iemand met een model wat de helft kost je voorbijvliegt. En als je nog foutjes maakt en schades vliegt, doen die schades met een B95 een heel stukje meer pijn dan met een wat minder kostbaar model. It's up to you.

Groet,
Gerben

Terug on topic.

Ik zag Alan met een spread tow Sergey S prop vliegen aan het einde van Middle Wallop. Deze prop was niet besteld maar zat wel in de doos naar een boel andere props die we niet hadden besteld. Ziet er mooi uit !!

Terug on topic.

Ik zag Alan met een spread tow Sergey S prop vliegen aan het einde van Middle Wallop. Deze prop was niet besteld maar zat wel in de doos naar een boel andere props die we niet hadden besteld. Ziet er mooi uit !!

Maf wat doe je daarvoor 1000€ opsturen en kijken wat er komt :confused:

Trouwens Gerben jij hebt daar ook een vreemd propje... een waar een avionic zijn neus van krult.
Voor mij het bewijs dat mijn rfm prop toen kapot ging tijdens het remmen.
Trouwens van rfm ben ik nog niet over.

Val

Back