serie/batch zenders en ontvangers met problemen !!!

mbt rcuniverse....

Dat risico neem wanneer je als forum afhankelijk bent van sponsors. Kijk maar wat er gebeurde met de MBA.

Op zich wel triest dat bedrijven op deze manier proberen om negatief nieuws over hun producten uit de publiciteit te houden. Meestal bereik je daar gelukkig juist het tegenover gestelde mee.

Groet,
Theo

Yup, hele goede site.
De enige met echt onafhankelijke reviews :)

Dat nieuwste artikel over FrSky had ik nog niet gelezen.
Jammer dat het nu 1 keer is gebeurd ergens.
Achja maakt het nog steeds beter dan bijvoorbeeld Corona.
Bij Corona heb je een kans van 1 op 256 op een conflict, bij FrSky 1 op 65536.
Daarnaast heeft het Telemetry spul van FrSky er dus geen last van.

[edit]Het betreft hier de Turnigy/Flysky/iMax zender. Ten onrechte had ik FrSky geschreven, maar dat is een ander merk[/edit]

Met de Turnigy/FlySky/iMax zenders zijn er al heel wat issues geweest. Lees de reviews van de iMax 9X en van de Turnigy 9X V2 maar eens goed door. Je houdt je hart vast als men met deze apparatuur gaat vliegen met grotere modellen. Nu staat er in beide reviews, dat het hiervoor niet geschikt is, maar het eindoordeel is ondanks dat toch tamelijk goed. De ervaring leert dat men eigenlijk alleen maar het eindoordeel leest en zich blindstaart op de spotgoedkope prijs.

Laatst bewerkt:
Met de Turnigy/FrSky/iMax zenders

FrSky maakt alleen zend modules voor zover ik weet. Misschien verwar je het met FlySky.

De Turnigy 9X is inderdaad dezelfde als de iMax, alleen met andere firmware. En daar zat in de laatste batch een grote fout in. Is vervelend maar valt onder de garantie. Er is voor de mensen die handig zijn met solderen een firmware mod beschikbaar.

Alle waar naar z'n geld natuurlijk, het blijft de goedkoopste 8 kanaals zender.

Wat FrSky betreft ben ik persoonlijk nog nooit problemen tegengekomen, en mocht je een duurdere zender kopen dan kan de module mee verhuizen.

edit: En ik vind uiteraard ook dat als je een paarduizend euro over hebt voor een groot modelvliegtuig (meer dan paar kilo en breder dan paar meter) je dan tenminste een paarhonderd euro uit kan geven voor een goede zender.

edit2: http://www.flysky-cn.com/eShowProducts.asp?id=43 FlySky heeft ook de iMax kloon zo te zien.

Laatst bewerkt:
Dit heeft niks met de turnigy 9x (en rebrands) te maken, maar met de FrSky module. Het zou hetzelfde zijn wanneer ik de FrSky in een spektrum zender zou gebruiken en dan zeggen dat de spektrum zender niet deugt...

>Je houdt je hart vast als men met deze apparatuur gaat vliegen met grotere modellen.
onzin. de standaard zend en ontvangs module van de 9x werkt perfect. zeer groot bereik en totaal niet interferentie gevoelig. het enige nadeel is dat de standaard receiver geen 'failsafe' functie heeft (dus wanneer bijv. het vliegtuig buiten bereik is, de trottle niet wordt uitgeschakelt). Dus wanneer je dit een issue vind, prop je er een andere tx module (corona, assan, frsky enz.) i.s.m. rx (met failsafe) erin.

voor een onafhankelijke review over de turnigy 9x v2 zie: http://www.rcmodelreviews.com/turnigy9xv2review.shtml
en oordeel zelf!!!!

>FlySky heeft ook de iMax kloon zo te zien
eerder anders om: iMax heeft ook een FlySky kloon. Al deze 9x kloontjes, zijn 'gerebranded flysky zenders'

Laatst bewerkt door een moderator:
>Je houdt je hart vast als men met deze apparatuur gaat vliegen met grotere modellen.
onzin.
Het getuigt van weinig realiteitszin om dit als onzin te betitelen. Zelfs een ongeoefend oog kan binnenin zo'n zender zien dat de soldeerkwaliteit zeer te wensen overlaat, al is het minder dramatisch dan de eerste serie. Ook de reviews spreken boekdelen. Daarnaast is deze zender niet op de Europese markt verkrijgbaar en verkoopt HK 'm zelf ook niet vanuit het Duitse distributiecentrum. Dat zou toch op z'n minst te denken moeten geven. Enne nee, voordat er weer iemand overstuur raakt: ik zal niet opnieuw beginnen over CE issues. Men kan zelf ook 1 en 1 bij elkaar tellen.

voor een onafhankelijke review over de turnigy 9x v2 zie: Review: Turnigy 9X version 2
en oordeel zelf!!!!

Hiernaar had ik al verwezen en inderdaad, oordeel zelf! Een artikel, dat volstaat met de opmerking, dat je wel steeds moet bedenken dat het maar $60 kost suggereert volgens mij toch echt wel iets over de geconstateerde kwaliteit. Ook de opmerking, dat de ontvangerprint alle kanten op beweegt als je de servostekers er in prikt klinkt niet echt bemoedigend. Oké, toegegeven, die print zit in de behuizing vastgeplakt met kontaktlijm, dus dat was pas duidelijk zichtbaar toen 't ie er uit werd gehaald. Enig idee hoe zo'n print zich houdt bij trillingen? Het is natuurlijk maar een kleinigheidje, dus waar zou je je druk om maken, maar ook dit citaat lijkt mij genoeg te zeggen:

You would not put this receiver into a large glow or gas-powered model, nor would you use it in a jet. But who am I kidding -- a $9 receiver in a jet??.

En dan 'last but not least', lees eerst eens de review van de V1, die dezelfde hardware bevat: Review: FlySky, Turnigy, iMax 9X 2.4GHz radio control set. Vanzelfsprekend is er in de V2 veel verbeterd, maar ook de voorgeschiedenis van een product is veelzeggend.

Enne ja, de prijs-prestatieverhouding van zo'n zender is geweldig, dat staat buiten kijf. Daarnaast is het voor een aantal mensen zeer aantrekkelijk, dat er doe-het-zelf software voor geschreven kan worden en ook wordt. Als je zo'n zender dus wil aanschaffen of niet is helemaal je eigen keuze. Maar kom hier anderen niet wijsmaken, dat je kwaliteit koopt. Probeer 'm ook niet in België te kopen, want dan heb je veel kans dat de douane 'm in beslag neemt.

Laatst bewerkt:
nou, je doet altijd zeer negatief over de zender en ik vraag me af waar jij deze info op bezeerd?

heb jezelf deze zender (denk het niet) getest, waardoor jij deze kritiek uit?
nou, ik heb WEL zelf deze zender getest en ben er zeeeer over te spreken.

om weer eens jou statements te ontkrachtigen:
>You would not put this receiver into a large glow or gas-powered model, nor would you use it in a jet. But who am I kidding -- a $9 receiver in a jet??.
Je moet dan wel alles posten dus:
>Despite its FHSS technology and feature-set, this radio (with the standard module/receiver) is not recommended >for large or fast models however. The lack of failsafe sees to that.
lees goed: The lack of failsafe sees to that.

Product: Turnigy 9X version 2
Purchased from: HobbyKing
Overall rating: 4.5/5
Value for money: 6/5 (ie: astounding

lees goed: Overall rating: 4.5/5

>Zelfs een ongeoefend oog kan binnenin zo'n zender zien dat de soldeerkwaliteit zeer te wensen overlaat
nou, ik heb hem open gehad en alles was netjes gesoldeerd

>En dan 'last but not least', lees eerst eens de review van de V1, die dezelfde hardware bevat
alweer fout, V1 heeft andere hardware, andere zender module.

dus ja, ik vind dat je onzin verteld.

Ik heb dus ook zo,n zendersetje uit HK laten komen voor iemand die een schuimpje op een weilandje wil uitlaten.

Ik zou er mijn modellen niet op willen vliegen .

Ik zet op qualiteit , en dat kost gewoon een paar euro,s meer.;)

Mvg Johan

misschien dat ik dan geluk heb gehad? @plotterwelt: wat was er precies mis mee met het zendersetje uit HK (qua qualiteit)?

Haha ik zie het al helemaal voor me.
Na een paar serieuze ongelukken, door die goedkope tr.... sorry spullen.
APK op de RC.

Gaat het weer geld kosten net als de vroegere zendmachtiging van mevrouw PTT.

Laten we eerst vaststellen, dat ik me niet altijd negatief uitlaat over deze zender. Dit is welgeteld het tweede draadje, waarin ik er wat opmerkingen over maak. In het eerste draadje haalde ik de CE-aspecten aan, waarna vervolgens mijn postings en de reacties daarop op mijn eigen verzoek weer zijn verwijderd omdat het een discussie opleverde, die tot niets leidde en ook afleidde van de softwarediscussie, waar het om ging.

In dit draadje ga ik wat verder in op de kwaliteitsaspecten omdat er 'onzin' wordt geroepen als ik mijn zorgen er over uitspreek dat men met zulke apparatuur gaat vliegen met grotere modellen. Ik beperk me daarbij trouwens tot datgene dat er in de review staat, waarnaar je zelf verwijst met de opmerking "oordeel zelf!!!!". Lees zo'n review dan ook eens grondig, dan zie je waar ik mijn bovenstaande kritiekregels vandaan heb. Ik probeer er met mijn afsluitende zin zelfs nog een enigszins positieve draai aan te geven.

En of ik deze zender wel eens heb getest? Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen zin om me te verdedigen als al bij voorbaat wordt verondersteld van niet. Het enige, dat ik daarover wil zeggen is dat zelfs zulke zenders hier wel eens voor reparatie komen.

nou, je verdraaid nu een paar dingen. ten eerste ging het om een FrSky module waarop jij reageerde:
>Met de Turnigy/FlySky/iMax zenders zijn er al heel wat issues geweest. >Lees de reviews van de iMax 9X en van de Turnigy 9X V2 maar eens >goed door

had dus totaal niks met Turnigy/FlySky/iMax zenders te maken. dat is al punt 1

punt 2:
Vind ik een zeer negatieve uitspraak, die niks mee te maken heeft qua qualiteit van de apparatuur, maar met het feit dat de receiver geen 'failsave' functie heeft (zie de review, misschien heb jij de review niet goed gelezen).

@baggelaar: ik denk eerder dat serieuze ongelukken gebeuren, door de persoon achter de zender dan die goedkope tr.... sorry spullen ;-)

misschien dat ik dan geluk heb gehad? @plotterwelt: wat was er precies mis mee met het zendersetje uit HK (qua qualiteit)?

Ik vlieg al bijna 30 jaar , ik weet niet hoe lang jij al vliegt .

Ik heb verschillende crashen meegemaakt van mensen die bespaarden op hun setup.
Ik heb de zender open gehat om er een lipo op aan te sluiten .

Ik denk dat mijn solderingen er beter uit zien . ;)
Het is gewoon niet te vergelijken met Futaba wat ik gebruik .

De zender voldoet gewoon niet aan de EU norm.
Wat denk wat een verzekering gaat zeggen als er iets ergs gebeurt .

Een schuimpje er mee uitlaten OK , maar van meer raad ik dringend af.

Mvg Johan

Dat ik mijn hart vasthoud als men met deze apparatuur met grote modellen gaat vliegen heeft wel degelijk te maken met de kwaliteit ervan. Dat mag iedereen trouwens een negatieve uitspraak vinden.

Tja en wat ik eerder had geschreven had ik volgens mij met een 'edit' al gecorrigeerd.

tja, ik kan dan alleen voor mijzelf spreken, maar ik heb hem dus ook open gehad en met mijn solderingen was niks mis mee.

en ik bedoel maar weer: eerst schreeuwen en dan pas lezen corrien ;-)

Ray, ben jij op de hoogte van wie/wat Corrien/Jan is?
Het lijkt bijna alsof je je persoonlijk aangevallen voelt door wat hij schrijft. Je gebruikt stevige termen.
Corrien/Jan heeft een leesfout gemaakt, da's alles.

Laatst bewerkt:
punt 2:
Vind ik een zeer negatieve uitspraak, die niks mee te maken heeft qua qualiteit van de apparatuur, maar met het feit dat de receiver geen 'failsave' functie heeft (zie de review, misschien heb jij de review niet goed gelezen).

Ik vind dat ik even voor Corrien moet opkomen.

Ray, heb je het profiel van Corrien al gelezen, en verder even gekeken wat hij voor zijn dagelijks kost doet?

RC-apparatuur dus ! Iemand die in zijn leven duizenden zenders en ontvangers onder ogen heeft gezien en onder handen heeft genomen, diens oordeel vertrouw ik dus wel.

Ik denk dat jij je oordeel meer op emotionele gronden baseert: "toch een goede zender, en niet duur".

En zeg eens eerlijk Ray, als je nadenkt voor die prijs, hoeveel kwaliteitscontrole kan er uitgevoerd worden voor dat geld?

Ik heb zelf ook een HC-zender 2,4 Ghz, maar dat is voor prutswerk langs de waterkant of voor indoor-offroad maar niet voor het vliegwerk heb ik mijn Multiplex 35Mhz zender met Multiplex 2.4Ghz uitbreiding. CE-goedgekeurd.
Dat geeft mij het gevoel dat op dat punt tenminste verantwoordelijk bezig ben, blijft alleen mijn vliegstijl nog over ;);)

En voor de duidelijkheid: Ray, dit is geen aanval op jou of om jou naar beneden te halen, maar even om de kwaliteiten en kennis van Corrien aan te geven.

tja, kan wel zijn, maar ik ben het gewoon niet met corrien eens (mag toch?).

ik wil ook niet hier een eindeloze discussie over beginnen, maar ik heb enkel 1 vraagje (eens kijken of hier iemand antwoord) op kan geven:

wanneer ik naar hobbyking.com ga en kijk naar de reviews die mensen hebben geschreven, die DEZE ZENDER SETJE OOK DAADWERKELIJK hebben gekocht, zie ik dat bijna 99% dit setje 5 van de 5 punten geven. zie HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

wanneer deze zender dan niet deugt/slechte qualiteit, enz. is, hoe kan dan dat 99% deze 5 van 5 punten geeft???????????

Back