Serpent 733

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 9 jun 2009.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  2. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Ziet er wel vernieuwend uit maar het principe komt op hetzelfde neer natuurlijk. Wat doet die inkeping aan de voorzijde trouwens? Zorgen dat elk steentje direct tussen je snaar gaat zitten aan de voorkant?

    De stabi's ben ik ook niet zo'n fan van zoals deze zijn verwerkt. De ontvanger altijd op dezelfde (gevaarlijke) plaats en waarom denkt niemand aan een tank die overdwars geplaatst is? Tankklep begrijp ik nu ook niet aangezien de aansluiting vanaf de uitlaat nu aan 1 zijde zit, niet echt handig denk ik...
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Vind het een beetje apart hoe de link vanaf de stuurservo naar de servo saver gaat. Hij gaat over de radioplaat heen en dat heb ik nog niet eerder gezien.
    Ben benieuwd hoe die op de baan gaat.

    M.v.g. Mark
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Steentjes?
    Stofzuigen jullie de baan nooit dan?

    Zit zelfs bij de meeste 1/8 wagens op die plek, is geen probleem, is net zo gevaarlijke plek als het gasservo, wat daar ook zit.

    Dat geeft nogal wat nadelen voor je balans, vanwege het geklots van de brandstof, en een volle of lege tank....

    Kun je ook verplaatsen naar de andere kant, dit is om afstel problemen te voorkomen met sommige motoren...

    Ik denk dat het servo een niet al te grote slag hoeft te maken, waardoor je ook een heel erg snel stuur hebt...
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik vind 't een enorm gaaf design. Er zitten opties op die andere merken momenteel nog niet hebben en nieteens veel moeite hoeven te kosten om te doen (wielbasis). Daarnaast is er weer slim nagedacht over de diffhuizen. Die zijn voor en achter hetzelfde alleen een andere poelie...

    Ben echt super benieuwd hoe die auto op de baan gaat...
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    In de 1/8 is dit eigenlijk al een tijdje mogelijk, dus ik ging ervanuit dat de 1/10 dat ook wel zou hebben, maar niet dus.
    In de 1/8 is Kyosho een tijdje terug begonnen met ook nog aan de achterkant de wielbasis verstelbaar te maken, wat nu ook op de 966 zit, dus 4mm totaal aan de voorkant en 3mm achter, dus totaal 7mm....
    Op het eerste gezicht is de 733 met 2mm voor en achter verstelbaar, dus totaal 4mm...
     
  7. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Stofzuigen doen alleen de kabouters bij ons denk ik.... maar ik heb het meer over "als"...

    Dat het daar ook zit wil niet zeggen dat het de beste plaats is, idem gasservo. Denk dat er genoeg knappe koppen rondlopen om daar iets op te verzinnen.

    Brandstoftank onder een bepaalde helling maken? Ik noem maar iets, maar de breedte ingaan geeft wel ruimte voor andere dingen, niet de gehele breedte van de auto maar iets breder...

    Dat van de tankdop wist ik niet, is wel een handig iets, maar kan hij ook naar het middenpunt gedraaid worden?
     
  8. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Is dat gat in de bumper niet gemaakt om zo een betere doorstroming te krijgen van de lucht die onderaan de body aan de voorkant naar binnen gaat?
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Als je deze foto ziet van RedRC kun je zien dat deze configuratie ook zorgt dat je je bedrading heel mooi kunt opbergen....
    [​IMG]

    Ja, alleen dien je eventjes zelf een gaatje te maken om het nippeltje in te draaien :D

    En voor lola bodies, waar het drukslangetje in de knel kan komen met de body, bestaan er haakse nippeltjes...
     
  10. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    De reden voor de link boven de radioplaat is dat de radioplaat zo extreem laag is dat je de hevel er wel boven moet maken om genoeg uitslag te hebben. Voordeel is verder dat je heel makkelijk de link kunt losmaken als je de radioplaat wegneemt. De saver zit namelijk alleen aan het chassis vast en blijft gewoon op zijn plek.
     
  11. djiewie

    djiewie Guest


    Ja , wat mij wel opvalt is dat de moter meer naar voren staat , ergo meer gewicht op de vooras. Net wat we allemaal zoeken MEEEEER stuur op de 1/10. Verder natuurlijk de stabies gelagerd zoals de 966.

    Nu nog de achterophanging rechtstreeks op de fusees zoals de 1/8 :rolleyes:
    en een starre achteras en dan , je raad het al een lola body.
    Krijgen we een goed kopere 1/8 klasse als 1/10.[​IMG]

    greetz JW[​IMG]
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Verdiep je eens in de ZAC 220mm conversie, voor div. 1:10 auto's is het er al en er wordt volop met .18 motoren gereden.
     
  13. Bas janssen

    Bas janssen

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    416
    Locatie:
    beesel
    lola bodies mogen toch niet

    maar de accupack is niet snel vervangbaar.
    omdat deze met tape vast zit.

    ook de stabilisators vind ik niet fijn opgebouwd.
    de indeling van de electronica is mooi maar de stuurservo of dat heel goed werkt moet ik zien. aangezien bij sturen je het stuurstangetje naar beneden trekt (komt dit niet tegen de radioplaat).

    groetjes Bas
     
  14. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Vraag maar aan Jilles of ie snel te vervangen is, die moet daar een zinnig antwoord op kunnen geven lijkt me! ;)
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik zie niet zo goed in waarom je een ontvanger accupak snel zou willen vervangen...
     
  16. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Accu lijkt me vrij snel te vervangen, denk niet dat die gelijk aan de radioplaat zit vastgetaped maar in een plastic houder zit welke je aan de radioplaat vast schroeft. Iig zo zou ik het maken. ;)
    Dan is het gewoon een kwestie van uitlaat aan de kant, schroefjes los en je haalt de accu er zo uit. Daarom ook de extra stekker verbinding aan die kant.

    Voorste anti rollbar ben ik erg blij mee. Zo'n bladen systeem heb ik nooit wat gevonden. Ook de aluminium bulkheads zijn erg mooi met de geintregreerde middenas houder.

    Wat ik alleen erg jammer vind is dat ze er standaard de lc bak en koppeling opzetten. De wc set is overduidelijk vele malen beter, is toch weer een upgrade van 100 euro die je gelijk moet maken.

    Maarja bij mij is er net weer een 2009 nt1 onderweg dus de 733 zal er dit jaar nog niet komen, of er moet een mooi aanbod komen natuurlijk. :p;)
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    'k heb al meer optionals gezien die er aan gaan komen.. dat is niet vreemd, anders krijg je een kit die 200 euro meer kost en dan koopt ook niemand hem..

    OVer die accu, ik vervang dat ding echt bijna nooit op een wedstrijd, als dat al gebeurd heb 'k er best de tijd voor..

    Ik snap niet zo goed wat de mensen niet fijn vinden aan de stabi, dit is vele malen makelijker en soepeler dan de andere systemen..
     
  18. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    De "normale" oplossing van de voorstabi met bladen is een ramp. Altijd al geweest.
    Hij is meestal in de zachtste stand nog te hard, en als je hem verstelt is het bij vrijwel allle auto's een ramp om de tweak weer goed te zetten, of de downstops verlopen.

    Verder is de blade oplossing verre van lineair. Zet je de blades onder een hoek dan zal het hele zaakje proberen te torderen. Al die issues heb je niet met een draad stabi. En omdat de flex over een veel grotere lengte plaatsvind heb je veel minder kans dat de stabi krom blijft staan.
     
  19. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Accu zit inderdaad aan een carbon bracket wat aan de radioplaat vast zit. Makkelijk te vervangen dus.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het torderen van de blades en het wringen op de scharnierpunten heeft mij altijd van de koop afgehouden om voor zo'n achter blade setup te gaan. Mechanisch lijkt het in mijn ogen niet de juiste weg en heb het altijd bij een oude vertrouwde U vorm gehouden. Voor ontkom je bij alle auto's er niet aan, gelukkig presteert de Mugen prima met een platte stabi.

    Op zich een goede keus om voor en achter voor een U vorm te gaan als is het idee niet nieuw (Serpent Excel), ik vrees alleen dat een stukje instelling minimaal is en je dus met meerdere stangen aan de slag moet.

    Wat ik mis aan deze tekeningen is de remconstructie. Ik heb een andere tekening gezien:
    http://www.cybermodel.it/images/Immagini Varie Articoli/730.jpg
    En het lijkt dat er gebruik is gemaakt van een remkabel ?
     

Deel Deze Pagina