Serpent 733

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 9 jun 2009.

  1. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Heb net mijn diffs schoongemaakt en opnieuw gebouwd. Aangezien ik een 'strakker' achter diff wil proberen heb ik het achterdiff gevuld met Xray 50.000 cst ipv. de standaard Serpent 30.000 cst olie.
    Ik kwam er nu alleen achter dat mijn achterdiff met 50.000 Xray olie veel 'strakker' is dan mijn voordiff met 80.000 Serpent olie.

    weet iemand hoe de olieen van Serpent en Xray te vergelijken zijn?
     
  2. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Heb je wel goed gebouwd? Als ik ze te vol doe voelt zelfs een 30.000 diff zwaarder als een 200.000 diff, heb ik zelf onder vonden.

    Dus niet te vol, anders staan ze onder druk en lopen ze zwaarder.
     
  3. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Ik zal er nog eens naar kijken maar ik heb ze gebouwd zoals ik altijd mijn diffs bouw. En heb nooit eerder dit probleem gehad.
    Ik heb het vermoeden (ook na voelen) dat 50.000 Xray olie veel dikker is dan 80.000 Serpent olie en dat die cst waarde gewoon per merk verzonnen wordt.
     
  4. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Dat zou kunnen, daarom lijkt het ook beter om alles van 1 merk te nemen.
    Ik heb nu ook alles van Serpent, ipv Corally/serpent/xray.
    Dan kan je tenminste er van uit gaan dat 50.000 dikker is als 30.0000 :p
     
  5. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Speling suspension bracket

    Vorig weekend bemerkte ik wat speling op de achter ophanging. Eerst dacht ik aan speling op het plastic, maar het blijkt dat de suspension brackets (de aluminium plaatjes die op het chassis geschroefd worden waar de rollcenter inserts in gaan, onderdeelnummers 804128 en 804132) met geen mogelijkheid meer strak op het chassis bevestigd kunnen worden. Deze brackets zakken op de montage punten iets in het chassis, wat voor een nauwkeurige passing moet zorgen. Echter, de gaten in het chassis waar de brackets in zakken zijn nu te groot; op mijn reserve chassis plaat kunnen dezelfde brackets wel strak gemonteerd worden. De speling is dusdanig dat de onderste draagarmen behoorlijk kunnen bewegen. De auto is twee race dagen en vier trainings dagen oud, en dat lijkt me veel te snel om dan al dusdanig veel speling te hebben, zeker op de chassis plaat.

    Dus de vraag is: hebben jullie dit ook al gehad? Wat is er aan te doen? Hoe kan ik voorkomen dat het weer gebeurd?

    Aan de voorkant zit ook zo'n bracket, maar die zit, net als de onderste helft van de bulkheads, met zo'n pinnetje gepositioneerd in het chassis, wat veel beter blijkt te werken.
     
  6. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Misschien zaten ze vanaf het begin niet vast en zijn ze gaan trillen waardoor er speling is ontstaan.
    Ik heb er namelijk geen last van en rijd al 2 jaar met de 733. En ik heb vorig jaar veel gereden.
     
  7. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Daar zat ik ook al aan te denken. Het is in ieder geval een geruststellende gedachte ;-) Thanks.
     
  8. berky155

    berky155

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    293
    Locatie:
    flevoland
    Hallo

    Heb vraag over de 733 evo is het makelijke auto voor beginner
    Of vraag hij veel aanpassingen
    En hoorde dat hij niet altijd konstant is heel gevoelig is voor verandering
    Van de baan
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  9. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Het is net zo min een beginners auto als alle andere competitie gerichte auto's. Maar als je 'Factory driver for Team Magic' bent en (dus) goed overweg kunt met je G4RS09, kan je ook prima overweg met een 733.
     
  10. Thrustmaster

    Thrustmaster

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    229
    Wat ik eigenlijk van Serpent mis, is dat ze naast 4 voorstabi's maar 2 achterstabi's hebben, nl de 2.5 en de 2.2. Nou heb ik zelf verenstaal gehaald en heb ik nu naast de 2.5 en 2.2 ook 2.0, 1.8 en 1.5. En heb ik wat meer afstel mogelijkheden.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Heb je zin om die ook voor mij te maken? Is idd. een top idee!!
     
  12. Thrustmaster

    Thrustmaster

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    229
    Ja hoor. Ik heb een meter van elke maat liggen. En ze zijn zo gemaakt.
    Ik hoor het wel ;)
     
  13. KweetNiet

    KweetNiet

    Lid geworden:
    22 feb 2008
    Berichten:
    341
    Me too. Vindt dit ook wel een idee, rijdt nu rond met een afgeplatte 2.5. Dus als je toch bezig bent......
     
  14. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Ik heb je een PM gestuurd.
    Gr.
    Peter
     
  15. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Afgelopen zaterdag heeft mijn N12T1 de geest gegeven en dus was ik van plan om de laatste clubwedstrijd van de MACH met mijn oude RB T9 te rijden. Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat ik het vliegwiel niet goed gemonteerd krijg op de krukas van de RB. Het probleem is dat de conus niet klemt op de krukas maar gewoon naar achter schuift waardoor het voorste lager erg stroef loopt. Dit is uiteraard niet de bedoeling. IK heb al verschillende conussen geprobeerd maar ze hebben er allemaal last van. Op het vliegwiel dan wel de krukas kan ik niks raars vinden.
    Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en weet iemand wat er aan te doen is? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en heb toch regelmatig een koppeling gewisseld.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    De conus moet ook strak tegen het voorlager zitten, als dan de krukas stroef loopt zitten je lagers niet goed. Ooit het hoofdlager vervangen maarmisschien verkeerd om erin gezet? Het heeft zin om met een tool de lagers nog eens goed na te tikken.

    Andere optie is een shimring welke je bij een Serpent vaak achter het vliegwiel legt nu achter het lager legt (eerst op de krukas schuiven voordat je de krukas in de motor plaatst)
     
  17. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Grappig, zat er net ook nog even rustig over na te denken en bedacht me dat het waarschijnlijk zoiets was. Heb inderdaad laatst het hoofdlager vervangen.
    Bedankt voor de reactie, zal er morgen even rustig naar kijken want was er redelijk gefrustreerd van geraakt ;-).
     
  18. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Het voorlager was tijdens het vervangen van het hoofdlager iets naar buiten gekomen. Heb dit in een bankschroef met wat tools vrij gemakkelijk kunnen terug drukken.
    Alles loopt weer soepel!
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Mystery solved !
     
  20. Thrustmaster

    Thrustmaster

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    229
    Nu ik foto's heb gezien van de nieuwe Serpent 747 vroeg ik mij altijd al af waarom niet eerder de auto's van Serpent zijn uitgerust met zo'n grote voorbumper. Dat had heel wat gebroken ophangingsarmen gescheeld. ;)
    (dus een economische reden zal wel ten grondslag liggen) Nu had ik nog een paar van deze bumpers liggen. en heb ik met wat kunst en vliegwerk hetzelfde op de 733 TE gemonteerd.

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina