Ik rij nu al enkele jaren met een serpent 720 (sedert deze werd uitgebracht). Niet continu met dezelfde, versleten onderdelen werden vervangen en tussendoor heb ik ook een 2de 720 gekocht. Maar ondertussen is het tijd voor een totale vernieuwing.
Ik ben indertijd begonnen met een RTR van een onbekend merk, heb dan met een serpent Impulse, een 710 en nu met een 720 gereden.
Ik ben nu dus aan het uitkijken voor een vervanging (voor volgend seizoen weliswaar).
Mijn keuze valt op onder andere:
- Serpent 747
* het enige merk die ik redelijk goed ken (of dat nu belangrijk is?)
* veren en centax kan ik nog gebruiken van mijn 720. Hier en daar nog een onderdeeltje te herbruiken
* zou makkelijker af te stellen zijn dan de 733 en zou een breder "sweet spot" hebben dan de 733. (maar dat zei men ook van de 733 en de 720 tov hun voorganger)
* ziet er mooi uit en is vrij open (om makkelijk aan te werken)
- Mugen MTX5
* heb ik nog niet zo veel gezien
* sommigen zijn er niet zo tevreden over
* ziet er overigens wel mooi uit
- Xray NT1
* heeft zich al goed bewezen (hoewel het een "oud" model/ontwerp is)
* is uit de doos al een goede auto
- andere merken (Capricorn, Kyosho,...)
* kan ik moeilijk verkrijgen via de nomale hobbyshop of ik zou online moeten gaan zoeken
Dit zijn de modellen die ik via mijn normale hobbywinkel vrij vlot kan krijgen.
Prijzen van deze modellen heb ik nog niet bekeken.
Weet iemand of er van deze modellen binnenkort een nieuwe versie of een update uitkomt? Kwestie dat ik geen aankoop doe en dan een week later hoor dat er een nieuw model is. (de serpent en de mugen zijn zowiezo al redelijk nieuw)
Zijn er rijders die met de verschillende modellen ervaring hebben?
Of die ervaring hebben met de serpent 720 en deze modellen?
Ik ben indertijd begonnen met een RTR van een onbekend merk, heb dan met een serpent Impulse, een 710 en nu met een 720 gereden.
Ik ben nu dus aan het uitkijken voor een vervanging (voor volgend seizoen weliswaar).
Mijn keuze valt op onder andere:
- Serpent 747
* het enige merk die ik redelijk goed ken (of dat nu belangrijk is?)
* veren en centax kan ik nog gebruiken van mijn 720. Hier en daar nog een onderdeeltje te herbruiken
* zou makkelijker af te stellen zijn dan de 733 en zou een breder "sweet spot" hebben dan de 733. (maar dat zei men ook van de 733 en de 720 tov hun voorganger)
* ziet er mooi uit en is vrij open (om makkelijk aan te werken)
- Mugen MTX5
* heb ik nog niet zo veel gezien
* sommigen zijn er niet zo tevreden over
* ziet er overigens wel mooi uit
- Xray NT1
* heeft zich al goed bewezen (hoewel het een "oud" model/ontwerp is)
* is uit de doos al een goede auto
- andere merken (Capricorn, Kyosho,...)
* kan ik moeilijk verkrijgen via de nomale hobbyshop of ik zou online moeten gaan zoeken
Dit zijn de modellen die ik via mijn normale hobbywinkel vrij vlot kan krijgen.
Prijzen van deze modellen heb ik nog niet bekeken.
Weet iemand of er van deze modellen binnenkort een nieuwe versie of een update uitkomt? Kwestie dat ik geen aankoop doe en dan een week later hoor dat er een nieuw model is. (de serpent en de mugen zijn zowiezo al redelijk nieuw)
Zijn er rijders die met de verschillende modellen ervaring hebben?
Of die ervaring hebben met de serpent 720 en deze modellen?