Serpent 977 Viper 1/8 onroad racer

Gisteren, 26 maart 2013, was het zover … de nieuwe Serpent 977 Viper werd aan het begin van de middag op mijn werk afgeleverd. Natuurlijk meteen ’s middags gesnipperd om te beginnen met bouwen. Ook mijn pitmaatje Danny was er halverwege de middag. Belangrijk uiteraard dat hij ook precies weet hoe de auto in elkaar steekt. En uiteraard erg gezellig om samen de auto te bouwen. We hadden in januari al een briefing gehad van Serpent waarbij een prototype bekeken mocht worden, vergezeld door alle mogelijke tekst en uitleg over alle bijzonderheden van deze auto.

Nu dus zelf met de eigen bouwdoos aan de slag, Mooiste dat er is, een nieuwe kit uit de bouwdoos bouwen, en dan ook nog eens deze revolutionaire machine. Alles is erg goed overdacht, de auto sleutelt erg prettig. Ook is de auto daar waar mogelijk vereenvoudigd qua setup mogelijkheden die in de praktijk toch nooit gebruikt werden, en zijn andere fraaie constructies toegevoegd.

Wat meteen opvalt is de mooie bouwdoos, ziet er allemaal compleet en netjes verzorgd uit. Ook een zeer fraaie en uitvoerige handleiding met duidelijke 3D illustraties. De onderdelenzakjes zijn ook keurig genummerd en volgen exact de aanbevolen bouwvolgorde. De kwaliteit van de onderdelen en de passing is erg goed. Een heerlijke kit om te bouwen. Hieronder alvast de eerste 49 foto’s van zover we gisteren gekomen zijn. Veel leesplezier !!

001.JPG

002.JPG

003.JPG

004.JPG

005.JPG

006.JPG

007.JPG

008.JPG

009.JPG

010.JPG

Heel mooi!
Wat voor dingen zijn dat in de weel hubs/hexes?
Een soort snelwissel voor de banden in wedstrijden?

Ow, sorry, in de 1:8 onroad ben ik niet thuis :)
Maar wel een mooie/interessante constructie.

Kom eens naar een wedstrijd zou ik zeggen, dan kan je alles van dichtbij bekijken. Apeldoorn lijkt mij niet zo ver weg van Zwolle.

Dat lijkt mij erg interessant, alleen is het vervoer een beetje een probleem..
Maar misschien dat als ik eens in de buurt ben ik eens kom kijken, lijkt mij erg interessant al die nitro's :)
Maargoed, weer ontopic over deze mooie auto?

Gisteravond meteen na het avondeten weer heerlijk verder gebouwd op de hobbykamer aan deze zeer fraaie 1:8 onroad racer. Alles past super netjes, blijf onder de indruk van de kwaliteit van de onderdelen en de perfecte passing. Zie de plaatjes, spreken voor zich …

Zeker een goed verzorgde bouwdoos, absoluut!
Gisteravond heb ik even rustig de tijd genomen voor de inbouw van de elektronica.
Ook alle carbon optiedelen gemonteerd, ter vervanging van de 6 kleine alu deeltjes van de kit voor de bevestiging van de schokbrekers op de draagarmen rondom, en de verbindingstukjes op de stuurblokken voor de stuurstangen en de carbon transponder houder. Ook de optionele carbon schijven voor de wielblokken erop gezet. Met al dat carbon erop maakt dat het geheel toch wel heel erg mooi af. De kwaliteit van het carbon is allemaal super en de passing perfect. Echt genieten het bouwen van de Serpent 977 Viper !!

Back