Serpent electro 190mm touring???

Maar toch wel lastig als je stilstaat bij een NK en niet kan rijden omdat Serpent zijn onderdelen nietop voorraad heeft..
Veel mensen zullen dus voortijdig overstappen op andere merken die wel leveren.
Heel jammer voor Serpent..maar natuurlijk ook de mogelijkheid goedkoop een goede auto te scoren als je niet direct afhankelijk bent van onderdelen.

Groeten

Even een bumpje, zie dat de laatste post van bijna een jaar terug is en ik heb het idee dat het onderdelen verhaal alleen maar moeilijker aan het worden is. Hebben jullie nog goede suggesties voor vervangende onderdelen nu Serpent het laat afweten?

Wat betreft de voorkant van de s-400 daar heb ik de hele voorkant vervangen door x-ray asjes c-hubs en stuurblokken en dat past er allemaal gewoon op.
Het enige wat je moet doen is met een dremel de drive adapter een beetje wijder maken want de asjes zijn iets te dik.
Ik denk dat je voor de achterkant ook de xray blokken kan gebruiken.
Het voordeel hiervan is is dat de wiellagers die erin zitten volop verkrijgbaar zijn en die van serpent dus NOT.
Ik heb wel gekozen voor de x-ray high speed corner assen en ik moet zeggen dat ik het veel beter vind rijden.

Hee tering al mijn berichten zijn verdwenen zie ik en ook mijn onderschrift...hmmmm

Groeten

John

Even een bumpje, zie dat de laatste post van bijna een jaar terug is en ik heb het idee dat het onderdelen verhaal alleen maar moeilijker aan het worden is. Hebben jullie nog goede suggesties voor vervangende onderdelen nu Serpent het laat afweten?

Ik heb nog een volledige set kogellagers voor je te koop.... pb me maar

Kogellagers zijn niet het probleem, zijn redelijk standaard en niet serpent goed voorhanden. Assen van Xray maar ook van Tamiya moeten passen.

Zit nu meer te kijken hoe om te gaan met de gear diff (de outdrives daarvan zijn versleten en niet te krijgen) en met de spool (probleem idem).

Ik heb gehoord dat voor de spool de cups van de oneway van een Tamiya 415 of die van Schumacher moeten passen. Ik heb deze alleen niet voorhanden en kan dus ook niet testen.

De geardiff is helemaal een probleem, dat is zo specifiek dat ik daar echt een ball diff in moet gaan zetten. Zonde maar het is niet anders.

Ik heb nog enkele s400 delen liggen, voor intresse stuur ff, pm

S400

Ik heb nog een komplete S400 staan incl. kegeldiff, ball diff, 5 snaren en nog wat spul 2x mee gereden mag voor zeer weinig weg .
Stuur maar een pb indien je interesse hebt.
Grtz Rob

Back