Tekin & Castle Neu zijn idd 42mm.
Als je graag 36mm wilt gebruiken is de Medusa Afterburner een aanrader (sensorloos)
(Heb er evt 1 voor je om te proberen / passen)
Inmiddels heb ik de Tekin motor ontvangen, man wat een bom!!
Om nog maar te zwijgen over de lipo............ denk toch dat ik maar zo een zakje aan ga schaffen om hem veilig in te laden.
Maar ik zit nog met een vraag. Ben druk aan het brainstormen over de aangepaste versie van de motor steun. De motor is dus 42mm in diameter.
En ik zit met een poelie op de tussen as met een diameter van 24mm.
Ik heb dus een minimale hart afstand van 33mm.
het grootste tweede versnellling tandwiel van Serpent voor de 1/8 versnellingsbak is 46 tanden voor zover ik heb kunnen vinden.
Hoe groot moet de pinion op de motor dan wel niet worden, ik heb even een beejte gerekend maar dan ga je al snel richting de 24 of 25 tanden.
Weet iemand wat de maten zijn van deze pinions??
En dan kom je nog te zitten met de vraag kan je uberhaupt wel rijden met een dergelijke overbrenging.:?:
Voor hen die van rekenen houden.
De vertanding op de tussen as is 23 tands en de tandden op het dif tandwiel zijn 50 tanden.
De (rubberen) banden van de serpent hebben een afwikkel diameter van 84mm.
Het toeren tal van de brushless motoren daar he bik geen idee van, heb gelezen dat die ook richting de 40.000 rpm kunnen??????
Ik hoop dat iemand een link of zo de maten kan geven van de afmetingen voor de pinion.
Ook ben ik wel benieuwd naar de afmeting van de motor die speedpassion gebruikt in hun ombouw.
Denk dat een steuntje om een eerste test rit mee te maken zo maak dat ik maximale ruimte heb en mocht het niet uitkomen met de dikke 42mm motor er in iedergeval gereden kan worden met de dunnere versie.
Ook moet ik de steun aanpassen zodat we de voor en achterkant van de auto kunnen verstevigen middels een carbon plaat.
Groet,
Rob