Serpent impulse streetspec naar impulse Pro

• Topicstarter Topicstarter MobFigure
  • Startdatum Startdatum
M

MobFigure

Guest
Ik wilde weten wat het een ombouwset kost van een serpent impulse streetspec naar een impulse pro en of het uberhaupt mogelijk is, volgens mij wel maar vraag het nog even na.
Misschien iemand sites ??

ombouw set bij pkracing voor serpent is 239euro maar is voor pro naar pro 705 weet niet of je hier wat aan heb?

Ik vrees dat je beter bij PKracing voor 300 euro een verse pro kan halen.

He praat dus over andere diffs en een carbon radioplaat met alle opties er omheen dat je bij een losse aanschaf duurder uit bent dan die aanbieding.

Zolang je niet op een circuit races gaat rijden met de behoefte om te winnen zal je niet veel meer aan de pro hebben.

MobFigure zei:
Ik wilde weten wat het een ombouwset kost van een serpent impulse streetspec naar een impulse pro en of het uberhaupt mogelijk is, volgens mij wel maar vraag het nog even na.
Misschien iemand sites ??
Er was toen de impulse pro net uitkwam wel een ombouwset te koop (net als die er nu is voor de impulse pro -> 705), maar dit soort kits zijn altijd maar een beperkte tijd te koop. Wellicht dat je met wat zoeken nog ergens een per ongeluk onverkochte kunt vinden... Ombouwkits zijn trouwens relatief duur. Als je nu een impulse hebt zou ik bij pkracing een pro halen en de streetspec die je nu hebt gebruiken als reserveonderdelen. Vroeg of laat ga je die toch nodig hebben :wink: .

He praat dus over andere diffs en een carbon radioplaat met alle opties er omheen dat je bij een losse aanschaf duurder uit bent dan die aanbieding.
Alleen voor diff is anders, vervangen door one-way as. Verder is de radioplaat anders, zitten er stabilisatoren (roll bars, adjustable aan de voorkant, vast aan de achterkant) op en zijn de bovenste armen van de achtervering anders gemonteerd. Ook zijn er carbon shock towers voor en achter, die je bij de normale impulse niet hebt.

Als 't je puur te doen is om je impuse te upgraden kan je bedenken wat je belangrijk vindt. Als je op foam banden gaat rijden is het een goed plan om de shock towers en achterophanging naar 'pro' te modificeren. De rest heeft een minder grote impact op het weggedrag. Roll bars zijn fijn als je echt veel grip hebt.

Een andere optie is om de ombouwkit naar een 705 te kopen en die aan te vullen met de delen die tussen de streetspec en 705 in zitten (shock towers, one-way (als je dat fijn vindt), en voorstabilisator)

Volgens mij zit er bij een streetspec zowel voor als achter een tandwiel diff terwijl een Pro voor een oneway heeft en achter een verstelbare kogeldiff.

Ik weet niet hoe de streetspec is uitgevoerd maar van origine had die geen versnellingsbak... Alleen de bak met koppeling kost al snel 100 euro.

Zoals ik al eerder zei kan het hard oplopen en kan je beter de Pro die ze bij PKracing in de aanbieding hebben voor 299 euro erbij kopen. Een verse auto om op te bouwen en een aardige onderdelenvoorraad van je oude auto.

Roelof zei:
Volgens mij zit er bij een streetspec zowel voor als achter een tandwiel diff terwijl een Pro voor een oneway heeft en achter een verstelbare kogeldiff.

Ik weet niet hoe de streetspec is uitgevoerd maar van origine had die geen versnellingsbak... Alleen de bak met koppeling kost al snel 100 euro.
De streetspec is leverbaar geweest in een 1 en 2-speed versie, of je een versnellingsbak hebt hangt dus een beetje af van welke uitvoering origineel is aangeschaft. De pro wordt standaard geleverd met een tandwieldiff achter, geen kogeldiff. De kogeldiff is wel als optie verkrijgbaar. Een 705 heeft weer wel een kogeldiff achter als standaard.

(edit:)
Dit is een standaard impulse PRO.

impulse5sml.jpg

En in het groot: http://www.clone.demon.nl/impulse5.jpg

Wooooow, ff tussendoor, maar hoe laat je die er zo nieuw uitzien ?:P

Hmmmm... ik wist niet dat je voor modelauto's ook wegenbelasting moet betalen ;) (blauwe enveloppe)
Maar misschien is dit wel een foto toen die net gebouwd was....

De foto is inderdaad al weer even oud, en inmiddels ziet hij er weer wat minder mooi uit. Hij had al wel de nodige rondjes gereden toen ik de foto maakte, maarja, een saaie winter en wat verveling doet wonderen voor het mooi-zijn van zo'n autootje :) (en nieuwe bandjes, en nieuwe rubbers overal, en een likje verf op de uitlaat en.... etc :) ) Inmiddels heb ik er al heel veel meer mee gereden en zo mooi als op die foto wordt ie nooit meer....

kan ik hem dan niet gelijk naar een 705 bouwen of mis ik dan weer spullen die op de pro zitten.

Qlone zei:
Een andere optie is om de ombouwkit naar een 705 te kopen en die aan te vullen met de delen die tussen de streetspec en 705 in zitten (shock towers, one-way (als je dat fijn vindt), en voorstabilisator)
Om mezelf maar eens te quoten :)

Qlone zei:
Qlone zei:
Om mezelf maar eens te quoten :)

alleen die 3 dingen?
en kan ik daar ook zonder?

Kan ook zonder, maar shock towers zou ik toch wel aanraden. Je hebt dan meer mogeliijkheden om je vering naar wens af te stellen....

Back