Serpent legt de boeken neer

• Topicstarter Topicstarter Angel
  • Startdatum Startdatum
A

Angel

Guest
Ik zag dat het hier nog nergens werd vermeld maar gisteren heeft Serpent officieel de boeken neergelegd.

Wachten op een overname?

En welk gevolg heeft dit voor de Xray rijders? Serpent verdeelde immers Xray onderdelen in de Benelux.

Ik zou even oppassen met dit soort geruchten de wereld in spouwen.
Zelf weet ik niet wat waar is, maar ik heb een gedetailleerder verhaal gehoord wat iets anders klinkt als dit rampen scenario....

Ik ga niet zeggen of het waar is of niet. Dat weet ik immers niet, wel heb ik gisteren met enkele rijders die dicht bij Serpent e.d. staan gepraat.

Het verhaal wat ze me vertelde ging even iets anders. Het verhaal is dat Siro, Serpent benelux, en Serpent MRT falliet verklaart zijn. Serpent Siro, MRT en Benelux waren de distributeur van Xray en Serpent (enz.) Serpent zelf gaat dit nu via het buitenland doen. Er wordt dus een nieuwe distributie centrum opgestart, maar dat zal niet meer in Nederland zijn. Daar komt ook dat onderdelen verhaal vandaan. De onderdelen zijn al naar China verhuisd en nu dus ook de onderdelen distributeur. Serpent Siro, MRT en Benelux waren een onderdeel van Serpent, wat Serpent nu afgestoten heeft. Serpent zelf daar in tegen is écht niet falliet.

De brief die de importeurs gekregen hebben gaat dus naar verhaal over het afstoten van Sire, MRT en benelux, en dat de onderdelen dus op een andere manier naar de winkel gaan.

Ik vind het niet mijn recht om er iets over te zeggen, omdat ik zelf niet dicht bij Serpent sta, maar ik vind het absoluut niet tof dat er "onzin" gespouwd wordt over merken.

Groet Robert

Sepent MRC is een design, ontwerp en productiebedrijf van model auto's
Cirorc is een importeur en distributeur van verschillende (top-) merken
Die twee zijn nu volledig gescheiden, de toekomst van Serpent MRC is nog niet bekend gemaakt en de toekomst van CiroRC is redelijk zeker gezien de goede merken die ziij voeren. Geen enkele reden voor paniek...

Serpent Siro, MRT en Benelux waren een onderdeel van Serpent, wat Serpent nu afgestoten heeft. Serpent zelf daar in tegen is écht niet falliet.

Serpent = Serpent Siro, Benelux en MRT.
De laatste drie 'namen' zijn falliet ... Serpent opzich is lucht/merknaam. Wat blijft er over? Niets toch? (buiten de merknaam 'Serpent').

Afwachten dus...

@angel
Ik ben hier nog niet zo zeker van.

Als CEO van Serpent zo ik razend zijn als dergelijke geruchten worden verspreid, indien ze niet ze zaak niet aangeven hoe ze wel degelijk zijn, daar dit enorme schade kan toebrengen op de verkoop, zeker nu in misschien moeilijke tijden.

Indien je dergelijke gevoelige zaken publiek zet, moet je wel echt zeker zijn van uw stuk, en dit ook kunnen bewijzen met empirische stukken.
Kan je dat niet, dan raad ik deze personen aan om voorlopig nog even te zwijgen, en te wachten op verdere ontwikkeling, vooralleer men dit op fora gaat verspreiden

Misschien zijn het wel misnoegde werknemers van Serpent zelf, die hun mond niet kunnen houden, en oordelen en communiceren over dingen die NIET aan hun toebehoren, en nu misschien hun baan op de tocht staat.
Mocht dit zo zijn, dan vind ik dit ZEER onprofessioneel, zelfs al bij mogelijk ontslag, mocht dit nieuws wel degelijk een feit zijn.

Nu ik hoop op een goede oplossing hieromtrent, daar ik zeer tevreden ben met mijn materiaal, wat dan ook allemaal SERPENT is.

MVG Xtophe

Zekerheid of niet, de geruchten dat Serpent wat geldproblemen heeft/had speelt al wat langer getuige de zeer slechte onderdelenvoorziening van zowel Serpent en Mega als ook Xray de afgelopen winter.

Maar ja, laten we rustig afwachten wat het officiële nieuws gaat worden en dan pas verder ordelen.

@Xtophe Man, wat Modedit: Emil: PRAAT jij met 'moeilijke' woorden - die je dan nog verkeerd schrijft. Flamen is niet nodig!

Maargoed, ondertussen is Serpent al overgenomen weet ik uit goede bronnen. Het is vrijwel zeker een voorgeschreven scenario geweest waar enkel de ontslagen werknemers de dupe van zijn geweest.

EDIT:
Er is ondertussen (gelukkig) een officiele reactie gekomen van Serpent.

Laatst bewerkt door een moderator:
Serpent moving production to Asia Red RC - RC Car News

Nu dus het verhaal van Serpent zelf:

Serpent continues, and stronger as before.

Serpent has decided to move all production and logistics to Asia. Serpent Distributors are supplied from Asia warehouses direct.

Product-development, marketing, sales and overall management will remain in Holland.

Due to high cost of manufactuering in Europe (Holland), the margins were getting to small to continue operation in Holland.

Certainly in todays very tough RC car market and with a weak economy and very weak USD against the euro, that does not help either.

Almost all major rc brands have their manufactuering already in Asia for long. Serpent started few years ago with the Serpent F180 chassis made by an expert manufacturer in Taiwan and lateron the Serpent S400 electric touring car.

The Serpent 720 and 960 will be made in Asia too at an expert manufactuering facility for high end competition cars. The long awaited Serpent S120 1/12 scale pan-car is ready 1st week of august to ship worldwide. Details in our web Serpent Model Racing Cars - Main. The offroad cars in 1/8 and 1/10 are still under development and testing continues.

Serpent will of course continue with our strong Serpent team.
At last weeks EC for 1/8, Serpent took TQ honours (Fantini) and put 4 cars in the Main with a nice podium finish by Cristiani.

Next big race is the Worlds in Portugal for 1/10 GP and we are certainly going for the title there.

USA:
The distribution in USA has suffered last couple of months, but we are working on solutions to improve the situation. As an intermediate solution some major competition minded rc dealers from the USA have already received goods from Serpent direct, to make the products available. A more longterm solution is in the works.

Holland:
Serpent (under the trade name Ciro-RC Distribution) also operates a whole-sales distribution company for brands like Serpent, Mega, Xray, Hudy, Xceed, GRP, Speed Passion and few other brands. This whole-sale activity will be sold to another expert RC company, which will start operations soon, so that products and lines will remain available and well supported too.

Serpent has been around for over 25 years. By making above changes Serpent will be in a much stronger position on the longer run, with a more agile organisation and even higher quality products like before. We thank all Serpent fans worldwide for their continuing support !!

Serpent is ready for the next 25 years. Serpent, the race experience.

Michael Salven / Ronald Baar

Groet Robert

Laatst bewerkt:
@Xtophe Man, wat lul jij met 'moeilijke' woorden - ...
De woordenschat van de gemiddelde Vlaming is nu eenmaal groter dan van de gemiddelde Nederlander.

... En moraal ridder spelen is blijkbaar een hobby van je. :-/
Waar baseer je dat op? Heeft hij al vaker dit soort bericthen hier geschreven? Afgezien daarvan, hij heeft gelijk, oppassen met geruchten.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws dus, ....

Serpent gaat verder, zoals ik ook al eerder dacht en hoopte

@ Angel:
zie PB, daar ik niet teveel wil afwijken :-)

MVG Xtophe

@Xtophe Man, wat lul jij met 'moeilijke' woorden - die je dan nog verkeerd schrijft. En moraal ridder spelen is blijkbaar een hobby van je. :-/

Heu, .... , Lees dit maar eens hieronder. Het staat juist boven de verklaring op de site van RedRC.net.

Hopelijk besef je nu de draagkracht van sommige woorden, ..., en mogelijke gevolgen, Dus moraalridder, ... mhhh

, .... unfounded reports of their demise that started to spring up on the internet last night".

We have received the following statement from Dutch company Serpent MRC outlining their latest restructuring plan. An established company, in existence for over 25 years, it has had to release this statement to counter other unfounded reports of their demise that started to spring up on the internet last night. The release states .....

Je moet inderdaad voorzichtig zijn om dergelijke ingrijpende verhalen de lucht in te slingeren . De klok horen luiden .............
Het was te verwachten dat de productie naar azie verplaatst zou worden dus niet 'of ' maar 'wanneer ' was de vraag. Productie is in europa ,en zeker in nederland, helaas te duur ongeacht in welke branche men werkzaam is.
Ik rij zelf al een aantal jaren Serpent en heb nog nooit met leverings problemen te kampen gehad.
Het is altijd gemakkelijk om op een stel moedige ondernemers (Salven ,Baar ) af te geven maar probeer het zelf maar eens ................ Ik , als ondernemer , heb altijd veel respect voor dergelijke ondernemers die ook in een moeilijkere tijd hun nek durven uit te steken !
Laatst hoorde ik een sucses volle ondernemer die zei: afgunst moet je verdienen , medelij krijg je. Denk daar maar eens over na.

Wat een hoop poeha zeg... Serpent kan al weken - wat zeg ik: maanden - geen onderdelen leveren voor de S400 (geen idee hoe het is met andere Serpents trouwens), overal op internet en in het RC-wereldje zoemt het gerucht al langer rond dat het slecht gaat met Serpent, en als iemand het dan op het forum zet, is het daarmee ineens wereldnieuws? Vind het eerder verdrietig dat zichzelf respecterende websites signalen van fora opvatten als serieuze geruchten, en ik betwijfel of dat het geval is geweest. Je geeft het forum teveel eer als je denkt dat "the rumours" van dit forum afkomstig waren. Waar rook is, is over het algemeen vuur en ik denk dat Serpent hier een hele mooie draai geeft aan iets waar ze wel degelijk zenuwachtig over zijn geweest. En dat is ook een kwaliteit trouwens.

Wat een hoop poeha zeg... Serpent kan al weken - wat zeg ik: maanden - geen onderdelen leveren voor de S400 (geen idee hoe het is met andere Serpents trouwens), overal op internet en in het RC-wereldje zoemt het gerucht al langer rond dat het slecht gaat met Serpent, en als iemand het dan op het forum zet, is het daarmee ineens wereldnieuws? Vind het eerder verdrietig dat zichzelf respecterende websites signalen van fora opvatten als serieuze geruchten, en ik betwijfel of dat het geval is geweest. Je geeft het forum teveel eer als je denkt dat "the rumours" van dit forum afkomstig waren. Waar rook is, is over het algemeen vuur en ik denk dat Serpent hier een hele mooie draai geeft aan iets waar ze wel degelijk zenuwachtig over zijn geweest. En dat is ook een kwaliteit trouwens.

Inderdaad. Ik weet nog meer details, die je echt niet wil weten, van heel dit verhaal.
De mededeling dat de productie enkel maar naar Azia verhuist is een peulschil van wat er echt gebeurde achter de schermen van Serpent.

Ik ga er niet over uitwijken maar laat ik het zo zeggen : Het ging ECHT niet goed met Serpent en er zijn vérstrekkende beslissingen genomen waarvan het scenario op voorhand was geschreven.

Dat dit op een forum werd losgelaten blijkt nu door een paar moraalridders afgeketst als 'pas op met zulke geruchten ...'.
Freedom of speech!!!

Tenslotte jongens, het waren geen geruchten. Verre van trouwens. Het was enkel het topje van de ijsberg.

Dit is mijn laatste toedracht op deze topic. Laten we het gewoon varen nu ------

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad. Ik weet nog meer details, die je echt niet wil weten, van heel dit verhaal.

Wat wil je dan bereiken met dit topic? als je je kennis niet wilt delen?....
Eigenlijk heb je dit topic dan dus alleen maar opgestart om stennis te schoppen... iets anders kan ik er dan niet van maken.
Je hoopt dat wellicht iemand anders met meer info naar voren komt, zodat we jou er niet de schuld van kunnen geven?....

Ik hoor verschillende tegengestelde berichten, dus wat er nu ECHT de waarheid is... ik weet het niet....

Het is altijd gemakkelijk om op een stel moedige ondernemers (Salven ,Baar ) af te geven maar probeer het zelf maar eens ................ Ik , als ondernemer , heb altijd veel respect voor dergelijke ondernemers die ook in een moeilijkere tijd hun nek durven uit te steken !

Helemaal met je eens Hans!.....

Feit is dat Serpent in een hele kleine markt moet zien te overleven (wees eerlijk mensen, hoeveel doen deze hobby nu wereldwijd?), en met die idioot lage dollar stand, waar de Asiatische landen ook aan vast zitten, is alles wat uit die landen komt voor ons nu voor een prikkie te krijgen (kijk maar naar wat voor een prijzen Mugen kan hanteren)...
Mocht de dollar ooit weer herstellen, kan dit weer de hele andere kant op gaan...

Tegenwoordig gaan ook steeds meer Europeanen op vakantie in Amerika, omdat het een heel goedkoop land begint te worden....... :p

Feit is ...

....dat Serpent een brief aan hun klanten (de shops) heeft gestuurd met daarin enige uitleg over de nieuwe structuren.
.... dat Serpent hard werkt aan uitbreiding van het modellen programma
.... dat de importeur/distrubutie taken binnen de Serpent organisatie nu volledig gescheiden is van Serpent MRC de ontwikkeling en pre-productie faciliteit
.... dat heel erg veel fabrikanten in allerlei takken van industrie met hun productie uitwijken naar lage lonen landen.
..... dat uitbesteden van productie aan het verre oosten een goede stap is voor vrijwel alle fabrikanten
.... dat hierdoor de productie faciliteit groter en sneller wordt

Feit is dat er voor de klanten weinig tot niks veranderd! Behalve dat er meer en sneller onderdelen op voorraad komen en dat er geen nieuwe onderdelen voor oude modellen (Vector, 950, 710 en eerder) meer zullen worden geproduceerd.....

Al met al een goede zet Serpent; op naar een stralende toekomst!

Even ter informatie:

Pas op uw taalgebruik, een discussie is iets anders dan modder gooien!
Pas op dat je geen " roddels" post, en controleer dit soort zaken goed.

Emil (mod)

Back