[serpent] rem op voorwielen?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hilbren, 18 jun 2004.

  1. hilbren

    hilbren Guest

    geloof mij, door die ringen kom ik wel doorheen. die serpent "sluitringen" :twisted: zijn toch echt wat harder :wink:
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hehe, nahgoed.... 'k weet niet hoe roelof 't doet? :)
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik slijp er ondiepe sleufjes in met een dremel....

    Maar boren kan prima, je moet inderdaad een betere boor hebben dat standaard Gamma-troep.
     
  4. hilbren

    hilbren Guest

    sleufjes zitten er al in.
    iemand nog advies over welke boortjes ik het beste kan kopen?
    pas een titanium boortje (kost best veel) maar die dingen gaan ook licht geven als je ze vaak gebruikt :(
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    eve Terug naar het remmen op de voorwielen,

    Als dat zou kunnen he , zou het dan beter zijn op het Circuit ?

    want ik vroeg het mezelf ook wel eens af......
     
  6. JEMY

    JEMY Guest

    Je kunt ook zo doen,als je freestje hebt van 6mm en je zet je remschijf vast met bankschroef vast,en half mm recht uit frezen. :wink:
     
  7. hilbren

    hilbren Guest

    kan je dat misschien op een andere manier of wat duidelijker uitleggen, want ik snap er geen ruck van...
     
  8. TheFish

    TheFish Guest

    ff misschien een niet zo heldere opmerking maar:

    Als je voorwielen remmen willen je achterwielen je voorwielen "inhalen"
    en dan krijg je als nog geslinger
    ik weet niet of je weleens motorracers ziet maar als die ff stevig in de voorrem knijpen dan zie je ze heen en weer gaan als een gek dussss
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Beetje rare vergelijking... een motor vergelijken met een auto...

    Bij een auto kan je een beetje spelen met de rembalans, beetje meer voor, beetje minder achter etc. (of andersom!). Hierdoor gaat je auto echt niet direct als een bezetene slingeren hoor.

    Bij een motor is dat anders, bij te hard remmen met de voorrem raak je de controle over de motor kwijt en ga je dat corrigeren door te sturen...

    Bij een noodstop (vol in de ankers) zal je met een auto gaan schuiven, met een motor moet je dat niet proberen want dan ga je op je bek omdat het voorwiel onder je vandaan glijd...
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij een remmende beweging kantelt de auto voorover en komt zo minderdruk op de achterwielen en meer druk op de voorwielen, daarom is bij een normale personenauto de grootste remkracht op de voorwielen.

    Ik ken iemand die vroeger ooit rrn remconstructie op zijn voorwielen gehad heeft, hij remde er wel beter door.
     
  11. hilbren

    hilbren Guest

    blokkerende wielen willlen altijd naar voren, als jij je achterwiel van je fiets blokkeerd dan zal je op een gegeven moment ook omgekeert staan (met een blokkeerend voorwiel zal je dit niet lukken, naast het feit dat je allang over de kop bent gegaan ;) )
     
  12. Hermen

    Hermen Guest

    Daarom remt een trailer altijd harder dat de truck die ervoor staat.

    Zelfde vergelijking toch?
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    uuhhh, nee, lijk mij niet echt logisch,
    dan zou de trailer de vrachtwagen inhalen :?

    maargoed ik heb ook niet overal verstand van :roll:

    als je echt wil weten wat er gebeurd dan pak je gewoon een speelgoed autotje/vrachtwagen en dan blokkeer je gewoon een paar wielen met een plakbandje... see what happens
     
  14. Hermen

    Hermen Guest

    Geloof mij nou maar, een trailer remt harder dan de truck! De trailer moet immers de lading stoppen en niet het trekkende voertuig.
    Daarom zit er een ALR onder de trailer om de remkracht te bepalen.

    Zou, nu zijn we echt heel offtopic!
     
  15. KevinS

    KevinS Guest

    Als de voorwielen meeremmen, zoals met een diff of vaste as ipv het vrijloopdiff, wordt het doseren van de rem moeilijker. Normaal gesproken staat er meer gewicht op de achterwielen, dus zullen de achterwielen later blokkeren dan de voorwielen. Bij zeer hard remmen echter zal er op een moment meer druk op de voorwielen staan (door het duiken) en juist de achterwielen eerder blokkeren. Als dat gebeurt gaan de achterwielen slippen en slippende wielen remmen minder goed. Daarbij zullen de achterwielen de voorwielen willen inhalen en dat kan bij het imremmen van een bocht resulteren in een spin.

    Met een diff of vaste as (waardoor de voorwielen meeremmen) rem je sneller, maar ga je gemakkelijker achterstevoren. Het vereist dus een iets andere rijstijl.

    Voor Automatische Lastafhankelijke Remdrukregeling (ALR) geldt hetzelfde. Een lege trailer zal automatisch minder remkracht toedienen dan een vol geladen trailer. Als de remkracht hetzelfde zou zijn als bij een volle trailer, dan zouden door de kleinere druk op de wielen deze wielen gaan blokkeren. Met als resultaat dat de trailer dwars gaat.
     
  16. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Boren

    Een tipje voor hilbren voor het boren .
    Als je boortjes oplichten boor je met of te veel druk of te veel snelheid en kan je je boortje daarna gewoon weggooien .
    Boren moet je met geduld doen langzaam aan en niet te veel druk . 8)
     

Deel Deze Pagina